↑ «اعلام زمان تحویل پژو ۲۰۷»

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سایت بی درایو وب سایت خود باشید.

↑ «اظهار نظر معاون وزیر صنعت دربارهٔ توقف تولید ۲۰۶/ رانای ۱۵ میلیونی وارد بازار میشود». ↑ «پژو از بازار ایران خداحافظی کرد؛ 206 ایرانی به بازار میآید». تجهیزات آن در ایران مطابق با تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ است. ↑ «قطع همکاری پژو با ایران پس از اتحاد با جنرال موتورز». این خودرو در سال ۲۰۰۷ با خودروی ۲۰۷CC جایگزین شد.ولی به هر حال بسیار بسیار بهتر از ۲۰۷cc است. ↑ «پژو 207 جدید در نمایشگاه خودروی تهران». ↑ «پژو 207 آی چه تفاوتی با پژو 206 دارد؟ ↑ «زمان قطعی تحویل پژو 207 جدید مشخص شد». اما تحویل نخستین سری از آن تا دی ماه همان سال به طول انجامید. سقف این خودرو از نوع سانروف یا پانوراما نیست اما به غلط و به اصطلاح بازاری، پژو ۲۰۷ پانوراما نامیده میشود. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. ۲۰۶ فرانسوی از سال ۱۳۸۰ که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شدهاست که در حال حاضر تنها دو تیپ از آنها به صورت صفر کیلومتر ارائه میگردد. در نهایت پژو ۳۰۷ دبلیو آر سی در سال ۲۰۰۴ جایگزین پژو ۲۰۶ دبلیوآرسی شد.

پس از توقف تولید این خودرو مدیران خودرو سازی ایران به فکر چاره ای شدند و در نتیجه مدل ایرانی شده به جای قطعات فرانسوی را تولید کردند همکاری ایران خودرو و پژو پس از توافق برجام بیشتر شد اما در سالهای اخیر کمرنگ شدهاست. کیفیت قطعات ارائه شده توسط ایران خودرو درمقایسه با قطعات اصلی دارای کیفیت پایینتری است. سقف این خودرو در واقع از نوع مونروف است و باز نمیشود. مشخصات فنی و موتوری این خودرو با توجه به این که در کارخانه سیتروئن چین مونتاژ میشود هیچگونه شباهتی به نسخههای اروپایی سیتروئن سی۲ ندارد. لازم است ذکر شود که پلت فرم این خودرو همان ۲۰۶ اسدی است و از نظر امکانات هم تمامی امکانات موجود در ۲۰۷ به همراه بال عقب، فرمان برقی و آینه تاشوبرقی را دارد که نسبت به تیپ فول آپشن ۲۰۶ اسدی (V8) امکانات بیشتری دارد. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ تیپ ۶ همان گیربکس AL4 موجود بر روی تیپ ۴ است فقط با این تقاوت که قابلیت تعویض دنده دستی را دارد. البته که این خودرو پیشتر هم در بازار برزیل تحت نام 207 Passion عرضه شدهاست. این نسخه طبق ادعای این شرکت با سرمایهگذاری ۵۵ میلیاردی تولید گشتهاست.

بخوانید:  باتری آلفارومئو جولیتا باتری مناسب آلفا رومئو جولیتا با قیمت مناسب و کیفیت بالا چند آمپر است ؟ | bedrive

اما در سال ۱۳۹۵ پیش فروشهای این خودرو به صورت ایرانیزه آغاز شد و با تغییراتی مثل تغییر گرافیک چراغها، تغییر طراحی آینهها، اضافه شدن مانیتور مولتی مدیا و تغییر طرح غربیلک فرمان و … این مدل در سال ۲۰۰۳ میلادی و به مناسبت موفقیتهای پژو با این خودرو در مسابقات رالی در میان سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ و برای تکرار موفقیتهای پژو ۲۰۵ در دهه ۸۰ میلادی معرفی شد. پژو از مدل ۲۰۶RC به پاس پیروزیهای چشم گیر این خودرو در مسابقات رالی، در زمان بازنشستگی آن در سال ۲۰۰۳ رونمایی کرد. این مدل از همه مدلهای پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترینهای بازار بود. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانههای ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنالترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد.اولین فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای در تاریخ ۱۶ / ۱ / ۱۴۰۱ انجام شد . پژو ۲۰۶ تیپ ۴ فاقد آینه برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک است. نمونه سقف شیشه ای (پانوراما) این خودرو هم در سال ۱۳۹۷ معرفی اولیه شد و نخستین سری آن قرار است در سال ۱۳۹۹ عرضه شود.

«مقایسه تیپهای مختلف پژو 206: کدام مدل را بخریم؟ تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپهای ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل شامل موتورهای 1800cc TU5 و ۲۰۰۰cc EW10J4 میشود. موتور این خودرو از نوع tu5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت میباشد که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۵ نیز از همین موتور استفاده شده است. این خودرو از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی ۳۲۵ اسب بخاری مجهز به توربوشارژر ۳۴ میلیمتری (مطابق با قوانین FIA) به همراه سامانه انتقال قدرت ۶ دنده خطی و قابلیت انتقال نیرو به چهار چرخ بهره میبرد. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲هست و جعبهدنده پنج سرعته دستی بهره میبرد. این خودرو نیز، مانند پژو ۲۰۶ ایرانی از سامانه برق ایران خودرو موسوم به اکو مکس بهره میبرد که محدودیتهای بسیار زیادی نسبت به ۲۰۷ آیهای اصلی دارد. ایران جیب. ۱۵ آبان ۱۳۹۵. اقتصاد آنلاین. سایت بی درایو ۹ فروردین ۱۳۹۵.

بخوانید:  با 10 شاسی‌بلند 7 نفره محبوب بازار ایران آشنا شوید | bedrive