رینگ ها تاثیر مستقیمی بر کیفیت رانندگی و ایمنی خودرو دارند، بنابراین انتخاب رینگ های با کیفیت بسیار مهم خواهد بود. ابعاد رینگ می تواند بر ظاهر و عملکرد خودرو تأثیر بگذارد. در واقع تغییر رینگ ها، لاستیک ها و ابعاد آنها منجر به تغییر در عملکرد، هندلینگ، ترمز و کالیبراسیون سرعت سنج خودرو می شود. در هنگام خرید رینگ خودرو باید به عوامل مختلفی توجه کرد که یکی از آنها جنس، نوع و شکل رینگ است. بر این اساس، لاستیک های زیادی که ما در بازار عرضه می کنیم وجود دارد.
لبه های شکاف
گاهی از رینگ های چند تکه در خودروهای سنگین استفاده می شود. این لاستیک ها دارای یک حلقه جانبی یا قفل رینگ هستند که تایر را در جای خود نگه می دارد. این رینگ ها معمولا در خودروهای سنگین از جمله تراکتور یافت می شوند. اگر چند تکه لاستیک به طور ناگهانی از یکدیگر جدا شوند، وضعیت خطرناکی ایجاد می شود که ممکن است منجر به انفجار لاستیک شود. بنابراین این رینگ ها در خودروهای سواری نصب نمی شوند.
لبه های تخت
این رینگ ها برای خودروهای خارج از جاده طراحی شده اند. قفل تخت باعث چسبیدن یقه لاستیک به رینگ می شود. وقتی فشار تایر کمتر است، احتمالاً از رینگ دور می شوند، اما Bedlock این مشکل را با ایجاد یک اتصال بین آنها حل می کند و باعث می شود که اتصال بین رینگ و لاستیک صرفاً به فشار هوا وابسته نباشد. اگرچه برخی از لاستیک های دکمه دار را می توان در وسایل نقلیه جاده ای استفاده کرد، اما استفاده از آنها در جاده های عمومی به دلیل وجود پیچ ها و مهره هایی که لاستیک و رینگ را در کنار هم نگه می دارند، از نظر قانونی ممنوع هستند. به طور کلی لاستیک های نابی بسیار سنگین هستند و فقط علاقه مندان به آفرود آن ها را خریداری می کنند.
رینگ های استیل
رینگ های استیل ارزان ترین رینگ ها هستند و دهه هاست که در خودروها مورد استفاده قرار می گیرند. این رینگ ها بادوام هستند و به راحتی قابل تعمیر هستند. متاسفانه رینگ های استیل ظاهری ساده دارند و زیبایی چندانی ندارند به همین دلیل خودروسازان از رینگ ها برای بهبود ظاهر خودروهای خود استفاده می کنند. یکی دیگر از مشکلات رینگ های فولادی وزن بالای آنهاست که نسبت به سایر رینگ های استاندارد بسیار سنگین تر است. البته وزن بالای این رینگ ها در شرایطی مانند بارش برف کاربرد دارد زیرا باعث بهبود نیروی کشش خودرو می شود.
رینگ های آلیاژی
در این حلقه ها از ترکیب چند فلز برای برجسته کردن مزایای هر یک استفاده شده است. یکی از فلزات اصلی مورد استفاده در رینگ های آلیاژی آلومینیوم است، از این رو هر از چند گاهی به این رینگ ها، رینگ آلومینیومی نیز می گویند. منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی رایج مورد استفاده در چنین محصولاتی است. چرخ های آلیاژی وزن کمتری نسبت به انواع فولادی دارند، به همین دلیل است که در خودروهای اسپرت و با کارایی بالا گزینه ای محبوب هستند. همچنین از نظر ظاهری نیز این رینگ ها جذابیت بیشتری دارند. یکی دیگر از مزایای رینگ های آلیاژی مربوط به اتلاف گرما بهتر است، به این معنی که در هنگام ترمز شدید، رینگ های آلیاژی بهتر می توانند دمای سیستم ترمز را کاهش دهند. با توجه به روش ساخت متفاوت، رینگ های آلیاژی می توانند طرح های پیچیده و جذاب تری داشته باشند و در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به مدل های استیل داشته باشند.
رینگ های فیبر کربن
رینگ های فیبر کربن از ماده ای به همین نام ساخته شده اند و بسیار محکم، سبک و جذاب هستند. این نوع رینگ ها گران ترین انواع موجود هستند و در صورت آسیب دیدن امکان تعمیر آنها وجود نخواهد داشت. با کاهش قیمت محصولات فیبر کربنی در سال های اخیر، محبوبیت رینگ های فیبر کربنی نیز افزایش یافته است.