500 اتوبوس داخلی و 500 اتوبوس برقی وارداتی راهی ناوگان تهران می شوند
انتشار: آذر 12، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

500 اتوبوس داخلی و 500 اتوبوس برقی وارداتی راهی ناوگان تهران می شوند



خرید اتوبوس برای تامین وسایل نقلیه مورد نیاز ناوگان شهری و بین شهری به جاده ای پر پیچ و خم و هدفی دست نیافتنی تبدیل شده است. اگرچه برنامه هایی برای خرید اتوبوس از خودروسازان داخلی و تامین بخشی از این نیاز از طریق واردات اعلام شده است، اما این ناوگان اتوبوس جدید زیادی به خود ندیده و همچنان صحبت از واردات نمونه های چینی برای ناوگان پایتخت است. درباره ورود آنها به تهران نویدهای زیادی وجود دارد و مدیرعامل واحد اتوبوسرانی پایتخت اخیرا اعلام کرده است که 500 دستگاه اتوبوس از قرارداد با دو خودروساز داخلی دریافت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 500 دستگاه اتوبوس تحویل داده شود. سال پس تحویل داده می شود.

از سوی دیگر سخنگوی شهرداری تهران همچنین اظهار داشت: به زودی 10 اتوبوس برقی وارد تهران می شود و امیدواریم تا پایان سال تعداد اتوبوس های برقی را به 500 دستگاه برسانیم.

500 اتوبوس داخلی دیگر تا پایان سال وارد ناوگان تهران می شود

مدیرعامل واحد اتوبوسرانی شهر تهران آخرین مورد قرارداد خرید اتوبوس از خودروسازان داخلی را تشریح کرد. مهدی علیزاده درباره اتوبوس هایی که از تولیدکنندگان داخلی دریافت می شود، گفت: از ابتدای قرارداد تا آذرماه سال جاری 500 دستگاه اتوبوس از محل قرارداد با شرکت آقاب افشان دریافت شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه عملیاتی شرکت واحد اتوبوسرانی و بر اساس تمدید قرارداد با شرکت آقبافشان، این شرکت تاکنون 500 دستگاه خودرو تحویل داده است و قرار است 500 دستگاه باقیمانده نیز تا پایان امسال تحویل شود. سال.”

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تعداد کل اتوبوس های تحویل شده از قرارداد 500 اتوبوسی با شرکت اسنا از ابتدای قرارداد تا آذرماه سال جاری به 167 دستگاه اتوبوس و بر اساس پیوست قرارداد رسید. این شرکت متعهد شده است که اتوبوس های باقیمانده را نیز تا خرداد 1404 هجری شمسی تحویل دهد

شکستن رکورد خرید اتوبوس از کارگران خانگی تا پایان سال

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص خرید از خودروسازان داخلی نیز گفت: از شرکت های داخلی نیز اتوبوس خریداری می کنیم و در این راستا تا پایان سال تعداد اتوبوس های داخلی خریداری شده به حدود 1800 دستگاه خواهد رسید شماره رکورد.”

عبدالمطهر محمد خانی با بیان اینکه تاکنون این تعداد اتوبوس تولید داخل خریداری نکرده ایم، افزود: این اتوبوس ها دارای تابلوهای مخصوصی هستند که از باجه های عوارضی خریداری شده است. اما به دلیل نبود اتوبوس در شهر و آلودگی هوا تصمیم گرفتیم سراغ اتوبوس های برقی خارج از کشور برویم. اما متأسفانه یک شرکت داخلی با خرید اتوبوس های خارجی مخالفت کرد، در حالی که برخی از اتوبوس های جدیدی که از همان شرکت داخلی خریداری کردیم، حتی شروع به کار نکردند.

هر ماه 300 اتوبوس به تهران اضافه می شود

در همین حال رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص وضعیت خرید اتوبوس برای پایتخت گفت: ماهانه حدود 300 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری اضافه می شود.

محمد آخوندی با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران در سال جاری نزدیک به 151 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید بیش از 5 هزار دستگاه اتوبوس به شهر تهران اضافه کنیم. وی افزود: از ابتدای دوره تا امروز بیش از 1300 اتوبوس جدید اضافه شده است و بر اساس قراردادهای منعقد شده بین ما و شرکت های داخلی قرار است تا پایان سال 700 دستگاه اتوبوس دیگر اضافه شود. در دست اجراست.» علاوه بر تعهدات این شرکت ها، در قرارداد با چین باید 2500 اتوبوس برقی وارد شود که اولین قطعه آن وارد شده است.

آخوندی تائید کرد: بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل مجلس، به تدریج و ماهانه حدود 300 تا 400 دستگاه اتوبوس به ناوگان تهران اضافه می شود. بر این اساس، اگر حدود 3000 اتوبوس به 1300 اتوبوس اضافه شده اضافه شود، با احتساب اتوبوس های قبلی و 500 اتوبوس دوکابین که تعمیر و در مسیرها قرار گرفته اند، وضعیت بهتر می شود.

10 اتوبوس چینی در هفته های آینده به خیابان های تهران می آیند

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص تکمیل برقی سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران بر اساس قرارداد منعقده با طرف چینی، گفت: چاره ای جز انتخاب سریع ترین راه برای حل معضل ترافیک تهران نداریم و برق رسانی راه حل نهایی.» عبدالمطهر محمدخانی گفت: به زودی و در هفته های آتی 150 تاکسی برقی و 10 اتوبوس برقی به خیابان های شهر می آیند و امیدواریم تا پایان سال یا 2017 تعداد اتوبوس های برقی را به 500 دستگاه برسانیم. ابتدای سال آینده.»

وی درباره ورود اتوبوس های چینی به تهران گفت: بخشی از این امر به دلیل ملاحظات تجاری بین المللی است، اما در محموله های بعدی تعداد بیشتری وارد می شود، چون مسیر جدیدی بود، ممکن بود سنگ اندازی صورت گیرد ما تصمیم گرفتیم که این مسیر سخت را طی کنیم، اما برای صرفه جویی در هزینه ها.

6 هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پرداخت شد

معاون شهردار تهران در خصوص خرید اتوبوس برای شهر تهران گفت: 850 میلیارد تومان از آب و برق و نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پرداخت شد.

لطف الله فرزاننده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 7900 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید اتوبوس داخلی گرفتیم، گفت: منابع خرید داخلی 25 درصد نقد، 25 درصد ملک و 50 درصد تسهیلات بوده است. که بانک تجارت پذیرفته است که تسهیلات و وجوهی را از آنها برداشت کند.

وی افزود: اولویت اعضای شورا توجه به حمل و نقل عمومی به ویژه خرید اتوبوس و تکمیل مترو بود.

فرزنده همچنین با بیان اینکه «سرمایه معاونت حمل و نقل بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان معادل 98 درصد است، برای خرید اتوبوس باید 25 درصد از مبلغ نقدی را پس انداز می کردیم و بیشترین مبلغی که در حوزه حمل و نقل پرداخت کردیم، بوده است. برای خرید اتوبوس.”

معاون شهردار پایتخت با اشاره به اینکه مشکل تامین نشدن این اتوبوس ها به دلیل مشکلات ارزی است، ادامه داد: 4 هزار میلیارد تومان برای تامین 20 درصد مجوز خرید اتوبوس پرداخت کردیم و تلاشمان این است که کارها را سامان دهیم. بنابراین در شش ماهه اول سال، زمان خاصی را برای اتوبوس ها در نظر گرفتیم.»

وی در پایان گفت: اوراق مشارکت در مهرماه فروخته شد و به بانک شهر تحویل شد و به این ترتیب 600 میلیارد تومان برای مترو و 400 میلیارد تومان برای اتوبوس آزاد شد و تا پایان سال 4400 میلیارد تومان آزاد می شود. سال.” این بخش کمک خوبی خواهد بود.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252037/%DB%B5%DB%B0%DB%B0-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D9%88-%DB%B5%DB%B0%DB%B0-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86