G۷۰ شوتینگ‌ بریک؛ استیشن اسپرت کره‌ ای

این خودرو که شاهکاری از طراح اسبق گروه فولکس‌واگن و مدیرطراحی این برند یعنی پیتر شرایر بود، پس از سه سال یعنی در هشتم سپتامبر سال ۲۰۲۰ دستخوش فیس‌لیفت کاملی شد. فیس‌لیفت G۷۰ توسط طراح ارشد گروه هیوندای یعنی لوک دانکرولکه صورت گرفت.

G۷۰ در نسخه‌های متعددی به‌بازار عرضه شده؛ اما نسخه شوتینگ‌بریک آن در این مطلب مورد بررسی ماست. خطوط تیز و سطوح تخت همچنان در نسخه فیس‌لیفت حفظ شده تا کاراکتر اسپرت‌تری به‌نسخه فیس‌لیفت G۷۰ ببخشند. با نگاهی به‌نمای جانبی این خودرو می‌توان مشاهده کرد که خط تیز افقی روی بدنه در کنار سطوح تخت، پوزه نسبتا کشیده، زاویه نسبتا زیاد سقف و رینگ‌‎های ۱۹ اینچی آلیاژی، کاراکتر اسپرتی به‌این شوتینگ‌بریک بخشیده‌اند. برخلاف شوتینگ‌بریک‌های اروپایی، طراحان جنسیس، بخش عقب مدل G۷۰ را با زاویه نسبتا ملایمی طراحی کرده‌اند که به‌دور از طراحی اغراق شده باشد.

حداکثر سرعت این خودرو به ۲۳۵ کیلومتر برساعت می‌رسد. همچنین چهار حالت اکو، کامفورت (راحتی)، اسپرت و اسپرت‌پلاس برای رانندگی با این خودرو در نظر گرفته شده است. G۷۰ با قیمت پایه ۶۳ هزار دلار به‌بازار عرضه شده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244330/G%DB%B7%DB%B0-%D8%B4%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C

چهره این خودرو کاملا نسبت به‌نسخه قبل دگرگون شده است؛ این تغییر در طراحی به‌دلیل زبان جدید طراحی جنسیس است. چراغ‌های دوبل باریک، جلوپنجره تاجی‌شکل پنج ضلعی در کنار خطوط تیز روی کاپوت و ورودی‌ هوا درون سپر، چشم‌نواز و جذاب است. در نمای عقب نیز چراغ‌های دوبل باریک با حجم‌پردازی کاملا صریح زیبا به‌نظر می‌رسند.

از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به‌سیستم هشدار نقاط کور با شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته، دوربین۳۶۰ درجه‌، کروزکنترل تطبیقی، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ارتباط کاربری نسل جدید جنسیس، سیستم ترمز اضطراری مبتنی بر شرایط رانندگی، سیستم پارک هوشمند، سیستم راه‌اندازی و استارت هوشمند خودرو و… اشاره کرد. زیر کاپوت جنسیس G۷۰ شوتینگ‌‎بریک یک موتور ۴ سیلندر خطی دولیتری توربوشارژ قرار گرفته است.

بخوانید:  فراخوان تام ایران‌خودرو برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان

کلاستر ۱۲.۳ اینچی با قابلیت ۳D در مقابل راننده تعبیه شده تا با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی میانی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی فضای داخلی را مدرن‌تر جلوه ‌دهد.

این موتور موسوم به تتا ۲ است که با توجه به‌نصب توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم، حداکثر ۲۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور با کمک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به‌چهار چرخ منتقل می‌شود تا این خودرو ظرف ۶.۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

طراحی غربیلک‌فرمان اسپرت با دو پدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن و دسته‌دنده کوچک اسپرت مشابه محصولات آئودی، رانندگی با این شوتینگ‌بریک کره‌ای را هیجان‌انگیز می‌کنند.

همچنین اضافه شدن اسپویلر الحاقی و اگزوزهای دوبل بزرگ بیضی‌شکل در طرفین سپر در نسخه اسپرت ۴ سیلندر، چاشنی اسپرت بودن را در این خودرو دوچندان می‌کند. در زمان قرارگیری در پشت فرمان جنسیس G۷۰ شوتینگ‌بریک، انگار در پشت فرمان نسخه سدان قرار گرفته‌اید؛ زیرا با همان سبک طراحی مواجه هستیم. هرچند که کلیات طراحی مانند نسخه پیش از فیس‌لیفت بوده و تنها به‌روزرسانی در نمایشگر و کلاستر این خودرو ایجاد شده است.

تریم دو رنگ، طراحی صندلی‌های جدید با فرم لوزی‌شکل، استفاده از قطعات دکوراتیو کروم، نورپردازی LED در بخشی از داشبورد، استفاده از چرم مصنوعی و سقف پانورامیک، فضای داخلی جنسیس G۷۰ شوتینگ‌بریک را جذاب می‌کنند.