GSX 250R; یک سامورایی دو چرخ شجاع و چابک

موتورسیکلت های اسپرت می توانند تجربه ای عالی از هیجان و شتاب را به شما هدیه دهند. دسته 250 سی سی یکی از دسته موتورسیکلت های اسپرت است که در آن می توان تجربه داشتن یک موتور سیکلت اسپرت قابل استفاده در شهر و بزرگراه را حس کرد. سوزوکی GSX250R دقیقاً انتخابی است که می تواند شما را به اوج برساند. این دوچرخه ورزشی جسورانه سامورایی 2024 (در لیست ما از بهترین دوچرخه های ورزشی در جهان) ویژگی های خاصی را برای سوارکار ارائه می دهد.

طراحی محافظه کارانه و در عین حال اسپرت

سوزوکی GSX250R یکی از دوچرخه های اسپرت پرطرفدار این کمپانی خوش نام ژاپنی است که در یک دهه گذشته هر ساله در لیست بهترین دوچرخه های اسپرت دنیا قرار می گیرد. GSX250R از سال 2010 با سبکی مدرن و اسپرت وارد بازار جهانی شده است. این سبک طراحی سوزوکی در GSX250R باعث شد تا سایر رقبا این دوچرخه اسپرت را با سبکی به روز و اسپرت روانه بازار کنند.

برای 14 سال، GSX250R توانسته است همان سبک جذاب و کلاسیک را با عناصر زبان طراحی جدید سوزوکی حفظ کند. طبیعتا طراحان سوزوکی تغییراتی (به ویژه در طراحی چراغ های جلو و عقب) در قسمت جلویی نسخه 2024 این دوچرخه اسپرت ارائه کردند تا این دوچرخه اسپرت معروف طراحی مدرن تری داشته باشد. بنابراین، با نگاهی به مشخصات GSX250R، همچنان شاهد یک دوچرخه اسپرت با طراحی هیجان انگیز هستیم.

کاپوت یکپارچه متصل به جلوی این دوچرخه اسپرت، مخزن عظیم و عضلانی، پنل‌های تیز عقب، فاصله نسبتاً زیاد بین گلگیر و قاب عقب، و موقعیت اگزوز اسپرت (که به شکلی طراحی شده است. زاویه ویژه) به GSX250R یک شخصیت سوپراسپرت می دهد. در نمای جلو، ما هنوز هم طراحی کلاسیک سوزوکی، یعنی شکل V شکل کاسه نور را می بینیم. طبیعتاً یک چراغ الماسی شکل بین دو ال ای دی باریک قرار گرفته است تا چهره اسپرت و جسور این دوچرخه اسپرت را با انحنای جلو به نمایش بگذارد.

چراغ های LED باریک در کناره ها هماهنگی خوبی با برچسب روی درب ایجاد کرده و هیجان بیشتری را برای بیننده ایجاد می کند. جالب است بدانید که دو دریچه کوچک ذوزنقه ای شکل زیر چراغ های جلو تعبیه شده تا هوای ورودی مناسب به موتور برسد. این منجر به بهبود خنک کننده موتور می شود. از سوی دیگر، در نمای عقب، شاهد طراحی نورپردازی الماسی شکل هستیم که با ال ای دی های V شکل، هماهنگی خوبی با نمای جلو پیدا می کند، همچنین به لطف پنل های تیز عقب شاهد نمای زیبایی از یک اسپرت جسورانه ژاپنی هستیم دوچرخه

بر اساس آنچه سوزوکی اعلام کرد، GSX250R 2024 از پیشرفت 25 درصدی در آیرودینامیک بهره خواهد برد که دلیل آن طراحی دریچه های هوا در زیر دماغه جلو، طراحی ورودی هوا روی گلگیر بدنه و طراحی برتر آیرودینامیک است. از گلگیر عقب. سوزوکی دو رنگ مشکی، قرمز الماسی و مشکی مرواریدی را به صورت استاندارد برای مدل 2024 این دوچرخه اسپرت معروف در نظر گرفته است. البته رنگ هایی مانند آبی متالیک به سبک سوزوکی، سفید صدفی مات با مشکی، سبز فسفری با سفید و نارنجی مات با مروارید مشکی برای مشتریانی که تمایل به پرداخت بیشتر دارند مناسب است.

بخوانید:  وارداتی ها رقیب قدری برای چینی های سدان هستند

GSX250R; یک سامورایی دو چرخ شجاع و چابک

راحتی و ارگونومی بالا

سوزوکی GSX250R به لطف فاصله بین دو محور 1430 میلی متری از سطح راحتی بالاتری نسبت به رقبای خود برخوردار است. در دوچرخه های اسپرت همیشه شاهد سواری خشک و البته ارگونومی نسبتاً پایین هستیم. اما طراحان سوزوکی این صندلی را با ارتفاع 790 میلی متر طراحی کردند که ارگونومی و راحتی راکبان این دوچرخه اسپرت را بهبود می بخشد.

زاویه فرمان نسبت به بدن سرنشین 24.5 درجه است که برای راحتی بیشتر است. فاصله فرمان این دوچرخه اسپرت با بدن راکب 110 میلی متر است که راحتی بالایی را در کلاس خود به ارمغان می آورد. همچنین برای راحتی سرنشین یک صفحه نمایش 5.8 اینچی TFT برای دسته ابزار تعبیه شده است تا تمامی اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور، وضعیت تعویض دنده، دمای موتور، چراغ چک، چراغ ABS، نشانگر فشار باد لاستیک، میزان سوخت را نشان دهد. در مخزن و سایر اطلاعات مربوط به حرکت و دینامیک برای مسافر موجود است. از طرفی طراحی زین (صندلی) سوارکار U شکل است و برای سوارکار دوم از زین باکیفیت استفاده شده تا حداکثر راحتی را برای سوارکار فراهم کند.

طراحی سوزوکی

طبق آنچه سوزوکی اعلام کرد، GSX250R 2024 از شاسی برادر پرچمدار خود یعنی GSX-R1000R استفاده می کند. این بدان معناست که فریم بدنه این دوچرخه اسپرت از آلومینیوم و فریم جلویی از نسل جدیدی از فولاد بهبود یافته ساخته شده است تا وزن کلی GSX250R کاهش یابد. ساختار آلومینیومی بدنه و استفاده از قطعات پلاستیکی بدون در نظر گرفتن مخزن 15 لیتری پر از سوخت، سوار و سرنشین وزن سوزوکی GSX250R را به 178 کیلوگرم رساند. این وزن در دسته دوچرخه های اسپرت بی نظیر است. دسته های موتور این دوچرخه ورزشی نیز از آلومینیوم دایکاست ساخته شده است که مرکز ثقل را پایین آورده و وزن را کاهش می دهد. این ویژگی ها این دوچرخه اسپرت را به یک موتور سیکلت جسور و چابک تبدیل کرده است.

سواری نرم، هندلینگ عالی

سوزوکی GSX250R دارای دو کمک فنر هیدرولیک قابل تنظیم یا تلسکوپی در محور جلو و ساختار مونوکوک در محور عقب (یک کمک فنر هیدروپنوماتیک با فنر پیچشی طراحی شده در قسمت میانی بدنه) است. همچنین به لطف طراحی دو اهرم V شکل در طرفین (ساخته شده از آلومینیوم مستحکم)، سواری نرم و باکیفیتی برای راکب و همراهان فراهم شده است.

بخوانید:  ساخت اولین موتور 6 سیلندر خانگی

جالب است بدانید که دمپرهای جلو تا 27 میلی متر و دمپر عقب تا 17 میلی متر در چهار حالت قابل تنظیم هستند. این مسئله باعث شد تا سوزوکی GSX250R بسیار لذت بخش باشد. از طرفی به دلیل تعادل بهتر و مرکز ثقل کمتر این دوچرخه ورزشی نسبت به رقبای ایتالیایی خود، این دوچرخه اسپرت از نظر هندلینگ در سطح بالایی قرار دارد. سواری نرم و هندلینگ عالی از دیگر ویژگی هایی است که این دوچرخه اسپرت را به یکی از بهترین دوچرخه های اسپرت 2024 تبدیل کرده است.ناگفته نماند که استفاده از لاستیک های 80/110 در جلو و 55/140 در عقب با آلومینیوم 17 اینچی رینگ ها در بهبود سواری GSX250R بسیار موثر بوده و منجر به سواری نرم و باکیفیت شده است. او سوار می شود.

سیستم ترمز منحصربه‌فرد یک سیستم ترمز دیسکی در محور جلو، یک دیسک منفرد منفرد است که توسط کالیپر دو پیستونی نیسین خنک می‌شود و در محور عقب یک دیسک منفرد منفرد که توسط یک کالیپر تک‌پیستونی نیسین خنک می‌شود. تجهیز این دوچرخه ورزشی به سیستم ترمز ضد قفل ABS عملکرد ترمزگیری فوق العاده ای را ایجاد می کند.

GSX 250R; یک سامورایی دو چرخ شجاع و چابک

قدرتی که صدای هیجان انگیزی تولید می کند

فناوری ساخت سوزوکی برای موتورهای احتراق داخلی بنزینی مدتهاست که در صنعت موتورسیکلت محبوبیت داشته است. بنابراین آنچه GSX250R را از رقبای خود متمایز می کند قلب تپنده این دوچرخه اسپرت است. یک موتور دو سیلندر موازی دوقلوی با ظرفیت 248 سی سی خنک کننده آب و هوا در شکم این دوچرخه اسپرت قرار گرفته است. این موتور دو سیلندر موازی دارای بدنه 8 سوپاپ (چهار سوپاپ در هر سیلندر) و بدنه تک سوپاپ یا بدنه SOHC می باشد.

قطر پیستون این موتور 53.5 میلی متر با کورس 55.2 میلی متر است که یکی از بهترین ها در کلاس خود است. از طرفی به لطف کاهش ارتفاع در محفظه احتراق، نسبت تراکم به 11.5 به یک رسید. سیستم تزریق سوخت EFI وظیفه ارسال سوخت به پشت دو دریچه گاز 62 میلی متری را بر عهده دارد. این موتور به لطف سیستم تزریق سوخت EFI، بدنه 8 سوپاپ با مکانیزم زمان متغیر باز و بسته شدن سوپاپ، مدیریت هوشمند شمع و نسبت تراکم 11.5 به یک، حداکثر قدرت 25 اسب بخار را در 11000 دور در دقیقه تولید می کند. در دقیقه) و گشتاور حداکثر 38.7 و نیوتن متر به 8700 دور در دقیقه می رسد. مهم ترین نکته در مورد این موتور 248 سی سی دو سیلندر این است که با سوخت اکتان 88 (یعنی سازگار با شرایط سوخت ایران و کشورهای خاورمیانه) می تواند 18.7 اسب بخار در 9000 دور در دقیقه (دور در دقیقه) تولید کند.

بخوانید:  واردات و اثرات ناملموس آن

همچنین، با افزایش دور موتور تا 13200 دور در دقیقه، گشتاور خروجی نسبتا خطی است و GSX250R را به یکی از جسورترین دوچرخه های اسپرت تبدیل می کند. این تغییرات فنی در موتور باعث برتری این دوچرخه اسپرت و قرار گرفتن آن در لیست بهترین دوچرخه های اسپرت سال 2024 شد.از طرفی گیربکس 6 سرعته با نسبت های کوتاه و دنده های کوچک غوطه ور در روغن شتاب. شتاب خوبی ایجاد می کند. به عبارت دیگر، گیربکس 6 سرعته دستی با مکانیزم هیدرومکانیکی باعث افزایش سرعت تعویض دنده و در نتیجه بهبود شتاب می شود. ناگفته نماند که زنجیره O-ring وظیفه انتقال نیرو و گشتاور به چرخ عقب را بر عهده دارد. بر این اساس در کسری از ثانیه فرآیند انتقال نیرو در این دوچرخه اسپرت تنها از طریق نیم کلاچ انجام می شود.

GSX250R در عرض 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و اگر گاز را تا آخر فشار دهید می توانید سرعت 195 کیلومتر در ساعت را با این دوچرخه اسپرت تجربه کنید. همچنین حالت های سواری متعددی نیز برای این موتورسیکلت در نظر گرفته شده است که تنها با تغییر پاشش سوخت و زاویه باز شدن دریچه گاز ایجاد می شوند. این حالت ها عبارتند از: Eco، Normal، Sport و Custom. همچنین با توجه به حالت های مختلف سواری، تغییراتی در سیستم تعلیق نیز ایجاد شده است که باعث پایداری و استحکام بیشتر این دوچرخه اسپرت شده است. نکته بسیار مهمی در GSX250R وجود دارد که علاقه مندان به ورزش را بسیار خرسند خواهد کرد و آن طراحی اگزوز اسپرت تیتانیومی است که صدایی هیجان انگیز تولید می کند تا لذت داشتن این دوچرخه اسپرت را دوچندان کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

برترین ویژگی های راحتی و ایمنی سوزوکی GSX250R عبارتند از: ABS، دسته ابزار دیجیتال 5.8 اینچی TFT، نشانگر فشار تایرها، پنج حالت رانندگی، چراغ های جلوی LED، اگزوز اسپرت تیتانیوم، سیستم تعلیق قابل تنظیم، سیستم تعلیق سوزوکی GSX250R برای اصلاح. کلاه ایمنی مخصوص با سیستم تهویه و قطعات ورزشی قابل نصب مانند جداکننده فیبر کربن و دستگیره های فیبر کربنی. سوزوکی مدل GSX250R 2024 را در رنگ مشکی و قرمز الماسی با قیمت 5470 دلار روانه بازارهای جهانی کرده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250678/%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-250-%D8%A2%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE-%D8%AC%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%88-%DA%86%D8%A7%D8%A8%DA%A9