M3 Touring; هیجان در سفر
انتشار: آذر 05، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

M3 Touring; هیجان در سفر


این خودرو هیجان یک سدان ممتاز را در فرم استیشن به شما ارائه می دهد و با شتاب اولیه عالی و عملکرد بالا شما را شگفت زده می کند.

طراحی بدنه زیبا و اسپرت

سال 2020 بود که ب ام و از نسخه های پرفورمنس سدان محبوب M3 خود رونمایی کرد. اگرچه در ابتدای رونمایی از این خودرو، به دلیل جلوپنجره بزرگ، انتقادات زیادی متوجه طراحی این سدان شد، اما در نهایت به لطف استفاده از خطوط تیز بدنه و المان های زبان طراحی جدید باواریا، بسیار مورد توجه قرار گرفت. در اوایل سال 2021 نسخه ایستگاهی این خودرو با پسوند Touring (خودروی ایستگاهی یا استیت ماشین) معرفی شد.

در واقع، M3 Touring (معروف به G81) اولین نسل M3 بود که به عنوان خودروی استیت یا استیشن واگن تولید شد. این خودرو با توجه به فاصله بین دو محور 2857 میلی متر، طول 4794 میلی متر، عرض 1903 میلی متر و ارتفاع 1433 میلی متر، فضای جادار و راحت را برای سرنشینان فراهم می کند.

با نگاهی به مشخصات M3 Touring، طراحی مشابه نسخه سدان این خودروی با عملکرد بالا را می بینیم که از خطوط تیز و مجموعه ای از سطوح صاف تشکیل شده است. دماغه بلند، اورهنگ های نسبتاً بلند، تناسبات بالغ و استفاده از لاستیک های 19 اینچی در جلو و چرخ های 20 اینچی در عقب، استایلی اسپرت و جسور به این خودرو بخشیده است.

M3 Touring; هیجان در سفر

در جلو، چراغ های جلو با جلوپنجره عمودی کلیه شکل BMW و خطوط تیز روی کاپوت (که شکل W را ایجاد می کنند) کشیده شده اند. آنها چهره ای جسور و تهاجمی به این تور باواریا نشان می دهند.

در نمای عقب شاهد طراحی زیبای BMW هستیم. چراغ های توسعه یافته با ال ای دی های L شکل و حجم و اسپویلر خاص در درب عقب، ظاهری زیبا و چشم نواز به M3 Touring بخشیده است. البته نمی توان از قسمت های اسپرت مانند رکاب های جانبی، لبه سپر جلو، جلوپنجره مشکی پیانو با خطوط افقی، ورودی های هوای عمودی در سپر جلو، قاب آینه های فیبر کربن M و اگزوزهای دوگانه بزرگ در دو طرف خودرو چشم پوشی کرد. . سپر و دیفیوزر مرکزی. ناگفته نماند که نسخه M Competition دارای سقف پانوراما و سقف فیبر کربنی است که هر دو بنا به درخواست مشتری بر روی خودرو نصب می شوند. لاستیک های فورج M نیز برای این سواری اسپرت مناسب هستند.

M3 Touring; هیجان در سفر

طراحی داخلی اسپرت و هیجان انگیز

پس از باز شدن درهای BMW M3 Touring شاهد فضایی هیجان انگیز و اسپرت هستیم. صفحه نمایش خمیده 12.3 اینچی برای کلاستر و صفحه نمایش خمیده 14.9 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی در این خودرو فضایی کاملا مدرن و آرام را ایجاد کرده است. طراحی بازشوهای ذوزنقه ای شکل در کناره ها و بازشوهای باریک در وسط به همراه سایز ساده کلی و متناسب داشبورد، حسی کلاسیک و مدرن را در ذهن عموم ایجاد کرده است.

برای افزایش هیجان، صندلی های فیبر کربنی M Bucket برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. فرمان اسپرت کاملا جدید BMW با دو پدل شیفت فیبر کربنی در پشت آن، دکمه های قرمز رنگ M1 و M2 روی فرمان به همراه تجهیزات ورزشی کوچک، هیجان بیشتری را هنگام رانندگی با این اسپرت تورر ایجاد می کند.

تزئینات داخلی دو رنگ این خودرو در کنار تزئینات فیبر کربنی، سقف پانوراما و نوار نورپردازی داخلی LED، کابین M3 Touring را بسیار جذاب کرده است. در عین حال استفاده از پلاستیک های آلکانترا، جیر و نرم در کابین این خودرو چشم نواز است. جالب است بدانید که می توانید تریم مشکی با دوخت آبی، سرمه ای و قرمز (که رنگ آرم M است) را نیز سفارش دهید.

M3 Touring; هیجان در سفر

زیر آن چهره جسور چه خبر است؟

چیزی که M3 Touring را به خودرویی سریع و روان تبدیل می کند قلب تپنده آن است. موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری مجهز به فناوری توربوشارژر دوقلو و تزریق مستقیم سوخت نیز می تواند قدرت و گشتاور بالایی را ارائه دهد. بر اساس آنچه ب ام و اعلام کرد موتور M3 سدان و M3 Touring موتور معروف 6 سیلندر S58B30T0 با ظرفیت 3 لیتر است.

این موتور در واقع یک موتور ارتقا یافته S55 با حجم 2993 سی سی و تغییراتی در طراحی توربوشارژرهای دوقلوی آن است. به همین دلیل در سرعت های پایین هیچ تاخیری وارد مدار نمی شود. قطر پیستون این موتور 84 میلی متر و کورس پیستون 90 میلی متر است. با تغییرات در محفظه احتراق، نسبت تراکم به 9.3 به یک می رسد.

حداکثر قدرت این موتور به 510 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه (دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور به 650 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه می رسد. جالب است بدانید که حداکثر دور موتور یا RPM این موتور 7200 RPM است. همچنین اگر بخواهید این موتور را ارتقا دهید، با در نظر گرفتن استفاده از بنزین با اکتان حداقل 91، می توانید 580 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه بدست آورید. از آنجایی که M3 Touring برای بازار اروپا و آمریکای شمالی در نظر گرفته شده است، با حداقل اکتان 90، می تواند گشتاور 600 نیوتن متری را در 4500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دهد.

M3 Touring; هیجان در سفر

همچنین به لطف استفاده از پمپ آب برقی نسل جدید و تغییرات ایجاد شده در سیستم خنک کننده موتور، تنش حرارتی کمتری در موتور ایجاد می شود. این ویژگی ها باعث شد موتور S58B30T0 وارد 10 موتور برتر سال 2018-2022 شود.

ناگفته نماند که سیستم Velotronic (سوپاپ های دوگانه پیشرفته) نیز برای تغییرات هوشمند در زمان باز و بسته شدن سوپاپ در نظر گرفته شده است که باعث افزایش راندمان موتور می شود.

گیربکس 8 سرعته M-Steptronic قدرت و گشتاور را با هماهنگی سیستم هوشمند xDrive به هر چهار چرخ منتقل می کند.

بنابراین با توجه به شاسی جدید و ساختار بدنه آلومینیومی-پلاستیکی، حداکثر وزن M3 Touring به 1865 کیلوگرم می رسد. همچنین این خودرو به لطف نسبت قدرت به وزن 0.27 اسب بخار بر کیلوگرم، شتاب اولیه 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 3.5 ثانیه دارد. حداکثر سرعت رسمی این خودروی تور باواریایی 290 کیلومتر در ساعت است.

پنج حالت رانندگی برای این خودرو تنظیم شده است: Eco، Comfort، Sport، Sport Plus و Track. این در حالی است که حداکثر قدرت 510 اسب بخار در دو حالت Sport Plus و Track تولید می شود. هنگامی که حالت Track فعال می شود، فقط دیفرانسیل عقب در دسترس است (یعنی حالت انتقال نیرو با دیفرانسیل عقب) که می تواند عملکرد اسپرت و هیجان انگیز این ایستگاه ورزشی را نشان دهد.

M3 Touring; هیجان در سفر

امکانات رفاهی و ایمنی

مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی BMW M3 Touring عبارتند از: کروز کنترل تطبیقی، 8 ایربگ، سیستم مانیتورینگ نقاط کور با تشخیص عابر پیاده، سیستم خروج ایمن، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم پارک خودکار هوشمند، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دستیار رانندگی بسیار پیشرفته بر اساس رانندگی خودکار سطح 2.5، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، نمایشگر هدآپ جدید به سبک BMW، صندلی راننده به 12 حالت به صورت الکتریکی قابل تنظیم است و صندلی سرنشین جلو به 6 حالت قابل تنظیم است. جهت، گرمایش و سرمایش صندلی، کنترل پایداری پویا، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد قفل، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، ABS، EBD، فرمان برقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تهویه مطبوع گیربکس اتوماتیک دو منطقه ای با کانال های مجزا برای سرنشینان عقب و سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر رابط کاربری نسل جدید iDrive8. BMW به ورود بدون کلید (ورود بدون کلید)، روشنایی داخلی LED، سقف پانوراما، استارت دکمه ای و غیره اشاره کرد.

M3 Touring; هیجان در سفر

عملکرد و هندلینگ رانندگی

مهندسان BMW به لطف استفاده از سیستم جناغی دوبل در محور جلو و استفاده از سیستم Violink در اکسل عقب توانستند سواری نرم و باکیفیت را برای دارندگان M3 Touring فراهم کنند. بر این اساس لاستیک های 275/35 با لاستیک های 19 اینچی در جلو و لاستیک های 285/30 با لاستیک های 20 اینچی در عقب (در صورت درخواست Michelin Pilot Sport 4S) این خودرو را سواری بسیار نرم و باکیفیت کرده است. از نظر هندلینگ، تمامی محصولات BMW به لطف توزیع وزن مناسب بین محورهای جلو و عقب، عملکرد عالی دارند. بر این اساس، M3 تورینگ کمی به اوردرانیک نزدیک است و به لطف شاسی سروترونیک (فرمان مکاترونیک بی ام دبلیو) عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/251926/M%DB%B3-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1