Ram 1500 به پیکاپ 2025 در وب سایت Motortrend تبدیل شده است
انتشار: دی 01، 1403
بروزرسانی: 01 تیر 1404

Ram 1500 به پیکاپ 2025 در وب سایت Motortrend تبدیل شده است


شرکت رسانه ای Motortrend پس از بررسی و مقایسه بسیاری از مدل های خودروهای برقی و غیر برقی، پیکاپ Ram 1500 را به عنوان پیکاپ سال 2025 انتخاب کرد که این انتخاب نشان دهنده اهمیت محصول Ram است که به عنوان یک پیکاپ قدرتمند از طراحی و ویژگی های فوق العاده ای برخوردار است. مدل

برند Ram Truck یکی از زیرمجموعه های Stellantis است که چندین برند بزرگ خودرو را زیر چتر خود دارد. Ram همیشه پیکاپ های سایز کامل، مدل های قدرتمند و پیچیده را برای بخش های مختلف تولید می کند.

طفره رفتن
Ram به صورت استراتژیک سه پیکاپ بسیار متفاوت را به Motortrend Media ارسال کرده است که نشان دهنده طیف گسترده ای از محصولات برای سال 2025 است. در میان این مدل ها باید به Ram 1500 Tradesman اشاره کرد. این خودروی آفرود از قابلیت های آفرود بسیار خوبی برخوردار است. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر دو توربوشارژر با قدرت 420 اسب بخار بهره می برد.
علاوه بر این مدل، مدل های RHO و تنگستن نیز برای بررسی به این رسانه ارسال شد. RHO جایگزین TRX 540 اسب بخاری می شود، در حالی که تنگستن نشان دهنده یک خودروی لوکس جدید است که بالاتر از مدل های Limited و Limited Longhorn قرار دارد. برای هر دو مدل لیمیتد و تنگستن، رم از موتور پرقدرت RHO استفاده کرد تا آنها را قدرتمندتر کند.
رام webp

نابغه مهندسی

رم با تعویض و ارتقاء موتور این پیکاپ را قدرتمندتر و از نظر فناوری پیشرفته تر از مدل خروجی جلوه داد. در آزمایش، این پیکاپ توانست 1.6 ثانیه سریعتر از مدل قبلی خود از 0 به 100 برسد. به طور طبیعی، این پیکاپ دارای قطع 0-100 بسیار بهتری است که ممکن است RHO از TRX قبلی قدرتمندتر نباشد، اما باید آن را یک مدل چابک در نظر گرفت.

عنصر مهم در داستان وزن است! وزن I-6 تمام آلومینیومی کمتر از چدن V-8 بود که جایگزین آن شد. تفاوت بین مدل استاندارد و موتور 5.7 لیتری حدود 50 پوند است، اما SST با قدرت بالاتر حدود 150 پوند سبک تر از سوپرشارژر 6.2 لیتری V-8 است. این تفاوت تا حد زیادی هندلینگ RHO را نسبت به TRX بهبود می بخشد، اگرچه برخی کارشناسان معتقدند ضرایب فرمان می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد.

رام webp

Ram هرگز نمی تواند موتور Hellcat را در یک مدل لوکس لیمیتد قرار دهد، اما SST به طور قابل توجهی مدرن تر است. یک کارشناس صنعت می گوید: «این موتور و گیربکس طوری رفتار می کنند که انگار در مرسدس بنز نصب شده اند. تغییر می کند."

یکی دیگر از پیشرفت های مهندسی، دستیار رانندگی فعال Hands-Free است، پاسخ Stellantis به Super Cruise جنرال موتورز و BlueCruise فورد. این سیستم در سفرهای طولانی کارایی بالایی دارد و می تواند نیازهای عموم را برطرف کند. این سیستم به ما می گوید که با وجود یک نور خوشه سبز فعال است. اگرچه این سیستم کامل نیست، اما به عنوان یک سیستم تازه راه اندازی شده، در عملکرد خود از BlueCruise و Super Cruise عقب مانده است. اکنون نیز قرار است با یک لانچر بهتر عرضه شود. در حال حاضر، این سیستم به صورت استاندارد در مدل تنگستن ارائه می شود و می توان آن را در بسته هایی از 3315 تا 9995 دلار داشت.

صفحه نمایش داخل داشبورد برای مدل 2025 بزرگ شده است و نسبت به صفحه نمایش 10.3 اینچی قبلی به صورت عمودی به 14.5 اینچ افزایش یافته است. یک هدآپ نمایشگر 12.3 اینچی و یک نمایشگر هدآپ 10.0 اینچی در داشبورد نصب شده است. مسافران می توانند هر یک از تصاویر دوربین اطراف کامیون را در سیستم ناوبری یا اطلاعات سرگرمی مشاهده کنند و البته رسانه ها را از طریق استریم یا HDMI پخش کنند که برای راننده نامرئی می ماند. علاوه بر این، متوجه شدیم که حتی صفحه نمایش ساده این مدل نیز اطلاعات جالب تری نسبت به صفحه نمایش های بزرگتر تویوتا ارائه می دهد و به جای یافتن نماد «RAM» در صفحه نمایش تلفن همراه، یک دکمه فیزیکی اختصاص داده شده به صفحه اصلی پیدا کردیم.

طفره رفتن

این خودرو دارای تجهیزات تنگستن با آپشن های مختلف مانند سیستم صوتی Klipsch Reference Premiere 1228 وات با 23 بلندگو به همراه سیستم شارژ بی سیم گوشی هوشمند می باشد. یکی از سردبیران موتورترند، فضای داخلی این محصول رام را بهترین در میان پیکاپ ها می داند. افکت صوتی منحصر به فرد سیستم صوتی Ram 1500 مسافران و راننده را مجذوب خود می کند.

عملکرد عالی

مینی ون ها برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای مختلف، از یدک کشی و حمل و نقل گرفته تا اکتشاف خارج از جاده، از رفت و آمد روزانه تا ترافیک شهری طراحی شده اند. سه مدل محصول رام کل خط تولید را پوشش می دهند و تنها بخش هایی از خط کلی پیکاپ هستند.

رام مزیت یدک کشی فورد را با کمک فرمان معکوس تریلر جدید از بین می برد. بدون نیاز به برنامه نویسی یا برچسب، خود را کالیبره می کند. همچنین به راننده اجازه می دهد تریلر را با یک دسته هدایت کند و یک ویژگی فشار به مرکز اضافه می کند که وقتی تریلر را در جهت دلخواه قرار می دهید، کامیون را هدایت می کند تا مستقیماً به عقب حرکت کند. این ویژگی به عنوان بخشی از بسته یدک کش 1345 دلاری در مدل های Tradesman و بالاتر ارائه می شود. واحدهای رادار گوشه ای که به طور خودکار تریلر را کالیبره می کنند، طول آن را اندازه گیری می کنند و بر این اساس هشدار نقطه کور را تنظیم می کنند. اگر تریلر مناسبی را انتخاب کنید، Ram می تواند به ردیف کردن تریلر شما و نظارت بر فشار باد تایر کمک کند. آینه های جانبی دیجیتال و آینه های جانبی استاندارد نیز با آینه های تریلر منطبق برای کارکرد آسان در دسترس هستند.

Dodge RAM.webp

حداکثر وزن تریلر از 6370 تا 11600 پوند متغیر است. بسیاری از کارشناسان خاطرنشان می کنند که این پیکاپ راحت تر از هر مدل دیگری در اینجا حمل می شود. سیستم تعلیق بادی باعث می شود به راحتی به تریلر بچسبانید، آن را کاملاً پایین بیاورید و دوباره آن را بالا ببرید. به راحتی بارها را متعادل می کند و ترمزها در جذب دست اندازهای جاده بهتر عمل می کنند. موتور SST به اندازه کافی قدرتمند است تا بار متصل به کامیون را با حداکثر قدرت جابجا کند. به نظر می رسد حالت بکسل/کشیدن دنده های پایین تری را هنگام رانندگی نگه می دارد، شاید به قیمت کاهش مصرف سوخت. البته کمک راننده و برخی از این نوع ویژگی ها کار نمی کنند.

وقتی وسایلی برای جابجایی وجود دارد، رم 1500 2025 بین 1190 تا 2360 پوند وزن دارد. ما نیم تن را در مدل Warlock خود بارگذاری کردیم و یدک کشی آن را به خوبی دوست داشتیم. هنوز گزینه RamBox وجود دارد که محفظه های ذخیره سازی جانبی، تقسیم کننده صندوق عقب و توسعه دهنده چمدان را به عنوان بسته 995 دلاری در قسمت بار ارائه می دهد. گزینه های درب عقب شامل یک پریز برق، یک درب عقب لولایی جانبی یا یک درب صندوق عقب چند منظوره است که می تواند باز شود. یک راه پله اتوماتیک نیز تعبیه شده است تا افراد بتوانند به راحتی وارد محوطه بار شوند.

محصولات رم یک معیار در بخش آفرود هستند و برای سال 2025، دیفرانسیل عقب با لغزش محدود یا قفل الکترونیکی در هر مدل استاندارد است. پکیج رم کلاسیک Warlock یکی از مدل های هیجان انگیز آفرود است. طبیعتا این مدل 56255 دلار قیمت دارد و قابلیت های آفرود فراوانی را ارائه می دهد.

Dodge Ram.Web

در میان پیکاپ های نرم تری که ما به پارک Holly Oaks ORV رانده ایم، انطباق Warlock اجازه می دهد کمی سست تر باشد، اما Technizo با وجود عدم وجود حالت های رانندگی و انتخاب تایرهای Goodyear Wrangler DuraTrac همچنان خودرویی توانا است.

اما البته، این مدل RHO است که واقعا در اینجا می درخشد، با بسیاری از منتقدان که چقدر گشتاور سبک تر و سرگرم کننده تر به RHO هدایت می شود. کارشناسان همچنین اضافه کردند که دوربین های آفرود کیفیت پایینی دارند و چندان مناسب نیستند.

به عنوان یک مسافر، اشتباه کردن با Ram 1500 سخت است. کابین همه مدل های این وسیله نقلیه بسیار آرام است و این در مقایسه با سایر رقبا قابل توجه است. همچنین تنظیم نیروی پدال ها و دسته های ستون A آسان است. این کارشناس از عملکرد خودرو در خارج از جاده و حتی خارج از جاده که کنترل خوبی را حفظ می کند، تحسین کرد.

پیشرفت در طراحی

با صندلی های قابل تنظیم در 24 جهت و پنج برنامه ماساژ، تریم تنگستن این مینی ون به وضوح بهترین در میان پیکاپ های لوکس است. تنها ارتقای ظاهری رم 1500 2025 تغییرات در سپر تنگستن است. طراحی صاف مانند یک ماشین سواری. تمام تریم ها از سپر فلزی رنگ شده یا کرومی جداگانه استفاده می کنند. ممکن است در نگاه اول متوجه آن نشوید، اما این شکاف ناخوشایند در اطراف جلو در زیر جلوپنجره باقی نمی گذارد و به لبه های چرخ جلو اجازه می دهد تا به سمت بال ادامه دهند. این رویکرد ظاهری زیبا و مقرون به صرفه به تریم های مختلف رم 1500 2025 داد.

مدل تنگستن تریم لوکسی است که دوام آن در کابین به چشم می خورد. Ram مدت هاست که استانداردها را تعیین کرده است و این مدل جدید بار دیگر تیرک دروازه ها را جابه جا می کند. روکش های فیبر کربنی بالای داشبورد، درها، صندلی ها و کنسول نصب شد. سپس نشان جذاب کنسول مرکزی تنگستن وجود دارد.

بدیهی است که جایگزینی V-8 با یک V6 توئین توربو یک بازی عملکردی بود، اما این پیشرفت بزرگی نسبت به کامیون معمولی نیست. مصرف سوخت در بزرگراه ها 9 درصد بهبود می یابد، اما در شهر، مدل های محرک عقب همتراز با SUV ها و 6 درصد بدتر هستند، بنابراین رتبه بندی ترکیبی کمی تغییر می کند. با این حال، در مقایسه با TRX، مدل RHO بیش از 14 درصد مصرف سوخت بهتری در بزرگراه دارد.

rerm

اما مهمتر از آن، موتور پایه SST از شورولت سیلورادو 5.3 لیتری V-8 12 تا 17 درصد، فورد F-150 3.5 لیتری EcoBoost V-6 و 5.0 لیتری V-8 بهتر است. البته، هیبریدی ملایم 3.6 لیتری Pentastar eTorque V-6 هنوز هم خط تولید Ram 1500 را تامین می کند، بنابراین Ram در اینجا بهتر از رقبای خود است و مدل های الکتریکی آن حرفی برای گفتن دارند.

حفاظت

این ممکن است ضعیف ترین معیار رام باشد. IIHS هنوز مدل 2025 را آزمایش نکرده است، اما NHTSA در تست های تصادف به آن چهار ستاره داده است. در اینجا متاسفانه رقبا بهتر عمل کردند و 5 ستاره گرفتند.

نتیجه گیری

Ram 1500 واقعاً یک پیکاپ برای همه است و با بیش از 10 مدل موجود برای سال 2025، عملکرد خوبی دارد. این 10 مدل نیاز را قبل از رسیدن REV برقی و Ramcharger EREV برآورده می کنند. ما تاکنون چندین مورد از آنها را آزمایش کرده ایم و از اینکه چگونه هر مدل شخصیت متمایز و جالب خود را نشان می دهد شگفت زده شده ایم. به طور کلی، تریم Warlock را باید بهترین گزینه پیکاپ برای همه در نظر گرفت. به همین ترتیب، ما مدل تنگستن 89070 دلاری را به دلیل سواری فوق العاده نرم، فهرست تجهیزات چشمگیر، و مواد و عملکرد با کیفیت بالا، انتخابی شایسته می دانیم. به طور کلی همه تزئینات ارزش خاص خود را دارند.

با تجربه رانندگی در تمامی رده های رم 1500 مدل 2025، باید آن را بهترین پیکاپ سال 2025 بدانیم که می تواند در هر سگمنت توجه عموم را به خود جلب کند.



منبع: https://car.ir/news/29508-ram-1500-2025-truck-of-the-year