خطیبی خاطرنشان کرد: مسالهای که بسیار حایز اهمیت بوده و از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفت، موضوع «جهاد تبیین» است و ما به عنوان جهادگران عرصه صنعت موظفیم فعالیتهای خود را روشنگری و تبیین کنیم تا مردم در جریان کارها و نحوه انجام آن ها قرار گیرند.
وی با اشاره به ضرورت مدیریت کارآمد لجستیک و همچنین توسعه حمل و نقل ریلی در این شرکت، گفت: لازم است با برنامهریزی و دقت بیشتر برای کاهش هزینههای این بخش بکوشیم و در همین راستا ۲۵ تا ۳۰ درصد از تحویل محصول به مشتری را به طور مستقیم در سایتهای تولیدی سراسر کشور انجام دهیم تا هم برای مشتریان جذابیت داشته باشد و از دیگر سو به کاهش هزینهها بینجامد.
وی افزود: برای رسیدن به نکات مهمی که پیش از این گفته شد، نیازمند بسترها و فضای کاری و تخصصی مناسب هستیم تا گروه صنعتی ایران خودرو فارغ از هر گونه حاشیه، به ماموریت اصلی خود یعنی تولید مستقیم محصول با کیفیت و جلب رضایت مردم که سرانجام رضایت خالق را نیز به دنبال دارد، بیندیشد.
وی افزود: از جمله این برنامهها، افزایش یک پارچگی تمامی ارکان اجرایی تولید در محورهای کاهش خودروهای کف، تسریع جریان عبور مستقیم، تثبیت برنامه تولید با پیشبینی و کاهش ریسک و در نهایت افزایش تولید با حفظ و افزایش کیفیت، در دستور کار بوده است و این روند با جدیت ادامه دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با اشاره به این که قیمت فروش محصولات تولیدی شرکت نیاز به اصلاح دارد، گفت: هیچ دلیل و توجیهی قابل قبول نخواهد بود که یک خودروساز با وجود شمار بسیاری از کارکنان، سهام داران خرد و کلان و زحمات فراوانی که عوامل گوناگون برای تولید محصول متحمل میشوند، دچار خسران و زیان شود. چنین شرایطی نه توجیه اقتصادی دارد و نه منطقی است، بنابراین به هر شکل ممکن باید برنامه ریزی ها و تلاش ها منتج به سودآوری و رونق کسب و کار شود.
مدیر عامل ساپکو دستاوردهای ارزنده در زمینه توسعه محصول را بهرهمندی از فرصت تحریم در دورههای مختلف دانست و گفت: فعالیت این شرکت و تولید محصولاتی مانند رانا، دنا، تارا و ریرا از برکات تحریم بوده و تنها راه نجات این مجموعه، توسعه محصول و ورود به بازارهای جهانی است، بنابراین فراموش نکنیم که تولید و توسعه صنعتی در بزرگترین خودروساز خاورمیانه، رضایت حداکثری مردم را در پی خواهد داشت.
همزمان فرشاد بهآبادی عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران، به عنوان میهمان این نشست، اظهار کرد: ژئوپلیتیک، دانش به دست آوردن قدرت است؛ مدیر یک سازمان بزرگ به عنوان یک بازیگر، برای اینکه در یک محیط جغرافیایی به قدرت برسد، لازم است یکسری سیاستها را به کار گیرد.
وی با اشاره به خودکفایی بیش از ۱۵۰ نوع فولاد با مدیریت صنعت خودروی کشور، برندگان عرصه صنعت و اقتصاد را بخشهایی مانند صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: آن دسته از شرکتهایی که با درصد بالایی از خودکفایی، به تولید محصول مشغول هستند از جایگاه ویژهای برخوردارند، بنابراین تلاش میکنیم با اعمال سیاستهای مطلوب، زمینهساز تقویت و توسعه آنها شویم.
وی با اشاره به اینکه ایران خودرو یک بازیگر مهم ژئوپلیتیک در عرصههای صنعتی و اقتصادی به شمار میرود، گفت: این شرکت در یک محیط جغرافیایی باید سیاستهایی را به کار ببرد، تا سهم بازارش حفظ شده و یا توسعه یابد. به عبارت دیگر باید با کسب قدرت، جایگاه اولی خود را حفظ کند.
بهآبادی با اشاره به برگزاری موفقیتآمیز مجمع ایران خودرو طی روزهای گذشته، تصریح کرد: ایرانخودرو در محیط جغرافیایی داخل کشور و منطقه، باید به عنوان یک بازیگر قدرتمند، سیاستها، استراتژی و ریسکهای خود را پیوسته مورد بررسی و مطالعه قرار دهد تا بتواند در کار خود، قدرتش را توسعه دهد.