متقاضیان محصولات سایپا در فهرست انتظار قرار نگرفتند
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره بهگام دوم تحول صنعتخودرو که در گروه خودروسازی سایپا آغاز شده است، افزود: «گروه سایپا از سال گذشته بهنحو مطلوبی درحوزه طراحی و توسعه خودرو ورود کرده و حاصل این تلاشها معرفی 9 محصول بومی خودروسازان بهبازار است. از این رو، در سال جاری شاهد تنوع محصولات در بازار خواهیم بود.» او درباره عملکرد سایپا در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی اظهار داشت: «گروه خودروسازی سایپا تمام محصولات خود را با توجه بهبرنامه افزایش تولیدی که داشته، تحویل داده است. این بدان معناست که تمام متقاضیان گروه سایپا محصولات خود را بهصورت سهماهه تحویل گرفته و در فهرست انتظار قرار نگرفتند.»
افزایش تولید در اردیبهشتماه نسبت به فروردینماه
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید با اعلام اینکه تولیدات فروردینماه این مجموعه در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد رشد داشته است، گفت: «با سیاستگذاری و ریلگذاری درست و دقیق وزارت صمت در راستای منویات مقام معظم رهبری و فرمان 8 مادهای رئیسجمهور، تولیدات سایپا درحال افزایش است و پیشبینی میشود اردیبهشتماه تولیدات گروه سایپا بیش از فروردینماه افزایش یابد.» محمدعلی تیموری با تاکید بر اینکه تحویل محصولات سایپا در فروردینماه سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 55 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: «تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال 1401 نسبت بهمدت مشابه سال 1400، بیش از 35 درصد رشد داشته است و این امر در سال جاری نیز بیش از روند گذشته رشد خواهد داشت.»
وی ضمن تقدیر از عملکرد پلیس راهور فراجا برای سرعت بخشیدن در تولید و توزیع پلاکها یادآور شد: «روز چهارشنبه 6 اردیبهشتماه، 9 هزار پلاک صادر شد و در مدت یک الی دو روز، تمام پلاکها نصب شد و خودروها بهمشتریان تحویل داده شد که تعداد پلاکها را به 25 هزار عدد برساند. این سرعت در روند تحویل خودروها با هدف تنظیم بازار در چند سال اخیر در گروه سایپا بیسابقه بوده است.» او با تاکید بر اینکه در عرضه خودرو وزارت صمت و تمام سازمانهای مرتبط از جمله سازمان ملی استاندارد همکاری دارند، گفت: «هر روز نزدیک به 10 هزار دستگاه خودرو پلاک و آماده تحویل بهشهرستانها میشود؛ اما بهجهت چالش در جابهجایی (کمبود در خودروهای سنگین حمل) امکان حمل نداریم. بنابراین از مشتریان تقاضا داریم برای تحویل حضوری خودرو خود اقدام کنند؛ درصورتی که مشتریان تحویل حضوری را بپذیرند، سایپا خودروها را بهمدت دو هفته بیمه بدنه کرده و هزینه حمل را نیز بهآنها پرداخت خواهد کرد.»
ارسال دعوتنامه جدید برای مشتریانی که موفق به واریز وجه نشدند
در همین راستا، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: «با توجه بهاختلالی که در سیستم فروش بهوجود آمد، دعوتنامه جدید برای مشتریانی که موفق بهواریز وجه تعهدات موعد فروردینماه نشدند، صادر خواهد شد.»
حسین کاظمی طرقی با پوزش از مشتریانی که در زمان واریز وجه دعوتنامه صادرشده با موعد تحویل فروردینماه سال جاری نتوانستند پرداخت خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: «از آنجا که سیستم فروش جهت واریز وجه یا محاسبه مبلغ دعوتنامه دچار اختلال شد، حداکثر تا تاریخ 6 اردیبهشتماه برای آن دسته از مشتریانی که تاکنون موفق بهواریز وجه نشدند، دعوتنامه جدید صادر خواهد شد.» او گفت: «وجوه مشتریانی که نسبت بهواریز وجه اقدام کردند، در زمان فاکتور و تحویل خودرو، مبلغ نهایی محاسبه شده و در فاکتور خودرو درج خواهد شد و همچنین مابهالتفاوت اضافی اخذشده بهمشتری مسترد میشود.»