عرضه خنک‌ ساز باتری لیتیوم توسط «لیکومولی»

دیوید کایزر، رئیس تحقیق و توسعه لیکومولی می‌گوید: «مدیریت حرارتی بسیار مهم است، زیرا بر توان پیمایش تاثیر می‌گذارد. معیار خودروهای برقی به مصرف انرژی آن بستگی دارد و دما بر عمر باتری و موتور تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل دمای باتری باید ثابت نگه داشته شود که متناسب‌با شرایط آب و هوای خارجی، سرد یا گرم می‌شود.»

در این خنک‌کننده باتری جدید (EV در نام آن مخفف خودروهای برقی یا «Electric Vehicle» است) یک هدف مهم را برآورده کرده زیرا به‌عنوان یک انتقال‌دهنده حرارتی عمل می‌کند.

این موضوع از این نظر ضروری است که فناوری وسایل نقلیه‌الکتریکی و هیبرید تنها در پنجره‌های دمایی خاص عملکرد بهینه دارد.

در واقع محدوده بین ۱۵ تا ۴۰‌درجه سانتی‌گراد برای باتری‌های لیتیوم یون ایده‌آل‌ترین حالت است.

این محصول با سیستم مدیریت حرارتی، بین خنک‌کننده مستقیم و غیرمستقیم باتری تمایز قائل می‌شود. البته این سیستم غیرمستقیم؛ پیچیده‌تر اما ضروری است، زیرا باتری‌های خودرو به طور فزآینده‌ای قدرتمند و به‌طور قابل‌توجهی داغ‌تر می‌شوند. به همین منظور این محصول آلمانی روند خنک‌سازی غیرمستقیم باتری را فراهم می‌کند.

به‌عنوان‌مثال محصولاتی همچون برخی مدل‌های هیوندای و کیا به یک مایع مخصوص نیاز دارند. این مایع تضمین می‌کند باتری در تابستان هرگز گرم‌تر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد نمی‌شود و دما دائما در محدوده ایده‌آل بین ۱۵درجه تا ۴۰‌درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند، حتی در زمستان‌های سختی که دما به زیر صفر درجه می‌رسد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244491/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%AE%D9%86%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C

بخوانید:  جمیرا؛ سوپر اسپرت 1700 اسب بخاری کونیگزگ