لیست ماشین های شاسی بلند داخلی و خارجی مشخصات و بررسی در رنتجو | bedrive

با این حال، خودروهایی که در این راهنما از آن‌ها نام برده شده، در حال حاضر با توجه به وضعیت بازار خودرو، بهترین گزینه‌های موجود برای خرید ماشین شاسی بلند خارجی به شمار می‌آیند. تیگو ۷ شاسی بلند موفق چینی است که نسبت به سایر هم وطنانش مدرن‌تر و کیفیت بهتری دارد. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی این خودرو با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار شاید ضعیف نباشد اما به نظر برای خودرویی با ابعاد تیگو ۷ خیلی مناسب نیست. هیوندای سانتافه با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری خود با قدرت ۱۸۸ اسب‌بخار، و مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی پرقدرت و کم مصرف است. نکته بسیار خوب دیگر هیوندای سانتافه، بازار خرید و فروش بسیار خوب این خودروست.

  • با بدنه‌ X3 یا X4 این خودروها ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن‌ها ۶٫۵ ثانیه و نهایت سرعتشان ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوختشان ۸ لیتر در صد کیلومتر است.
  • درون سینه Volvo XC90 یک پیشرانه 4 سیلندر ۱۹۶۹ سی‌سی قرار داده شده که به لطف بهره‌گیری همزمان از سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر، توان تولید 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
  • گیربکس کیا سورنتو از نوع 6 دنده اتوماتیک بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر تخمین زده می شود.
  • برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به مقاله شرایط فروش اقساطی لیفان x60 مراجعه کنید.

مجله خبری خودرو بی درایو این خودرو یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری با 156 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور است که این خودرو را در زمان بسیار قابل قبول 9.2 ثانیه برای یک خودروی 1600 کیلوگرمی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. گیربکس این خودرو نیز یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که دارای تنظیمات اسپرت نیز هست. از سیستم‌های کمکی راننده در این خودرو می‌توان به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری اشاره کرد؛ همچنین چری تیگو 5 در هر دو تریم IE و TE دارای دو حالت رانندگی اسپرت و اکو است. این خودرو نیز دارای موتور 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1.5 لیتر و قدرت 171 اسب بخار است که این شاسی‌بلند چینی 1.5 تنی را در زمان 11.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. همچنین شاسی‌بلند چینی بورگوارد BX5 دارای سیستم‌های هشدار دهنده سنسور فاصله جلو و عقب، سنسور باران و سنسور فشار باد تایر است.

بخوانید:  بهترین ماشین شاسی بلند | bedrive

بالاخره ماشین شاسی بلند چی بخریم؟

ماشین شاسی بلند هیوندای توسان، یکی از پرطرف‌دارترین خودروهای شاسی‌بلند بازار ایران است که تاکنون، در سه نسل گوناگون راهی بازار شده ‌است. هیوندای توسان از لحاظ طراحی داخلی زیبا و ظاهری، بسیار جذاب و مدرن است و با تکیه ‌بر همین توانایی، موفق شده است طیف کثیری از جوانان را به سوی خرید خودرو توسان جذب کند. از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی نیز توسان کم و کاستی ندارد و جزو برترین های بازار محسوب می‌شود. ماشین هیوندای توسان از نظر سواری نیز نسبت به دیگر رقبایش مثل کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX یک سروگردن بالاتر است. رنو داستر به یک پیشرانه چهارسیلندر 16 سوپاپ به حجم 2.0 لیتر مجهز شده‌ است که توانایی تولید 135 اسب‌بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

طبقه‌بندی خودروهای شاسی‌بلند[ویرایش]

پس برای آشنایی با بهترین خودروهای ایرانی شاسی بلند، در ادامه محصولات این دو شرکت را به‌طور جداگانه معرفی می‌کنیم. قلب تپنده راوفور، یک پیشرانه 2.5 لیتری است که می‌تواند 177 اسب‌.بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 233 نیوتن‌متر گشتاور را در 4100 دور در دقیقه تولید کند. از نقاط ضعف راوفور نیز، می‌توان به گیربکس 6 سرعته این خودرو اشاره کرد که قدرتپیشرانه را به‌خوبی به چرخ‌های جلو وصل نمی‌کند. لکسوس NX200t مجهز به پیشرانه دولیتری توربوشارژ ۲۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

۳ – هیوندای توسان

موتور هیوندای سانتافه، از نوع 4 سیلندر 2.4 لیتری است که توان خروجی آن، به 190 اسب‌بخار قدرت در 6300 دور در دقیقه و 242 نیوتن‌متر گشتاور در 4250 دور در دقیقه می‌رسد. شرکت هیوندای برای انتقال نیروی تولیدشده توسط پیشرانه این خودرو به هر چهار چرخ آن، از یک گیربکس 6 دنده اتومات استفاده کرده است. طراحی منحصربه‌فرد، قیمت مناسب و امکانات متنوع تیوولی، باعث شد تا در همان ابتدای ورودش به بازار کشور، بتواند نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را جذب کند و به گفته شرکت رامک خودرو، خرید تیوولی جزو پرتقاضاترین شاسی‌ بلندهای این شرکت به حساب می‌آید. سانگ یانگ تیوولی محصول خاصي است که افرادی با سليقه‌هاي خاص را به خود جلب مي کند.

بخوانید:  معرفی و مقایسه انواع خودرو جک سینوس فرش SiCG | bedrive

http://besturnblog.ir