چهاردر مشهور پورشه با آستانه قیمت ۹۵ هزار دلار فروخته میشود. پانامرا برای عامه مردم آمریکا، نسخهای بزرگتر و جادارتر از ۹۱۱ را تداعی میکند که البته قیمت مشابه دارد.
بامو X6
عجیبتر از هزینههای جانبی مرسدسبنز اسپرینتر، رانندگی پرخرج با رم پرومستر است. ون ۴۵ هزار دلاری دوج، فروش بسیار خوبی در آمریکا دارد؛ اما طی ۱۰ سال استفاده برای مالک، حدود ۲۰ هزار دلار هزینه تعمیر و نگهداری ایجاد میکند.
شاسیبلند کوپه بامو رقیب پورشه کاین کوپه و مرسدس GLE کوپه است. ظاهرا X6 در سالهای اخیر، محبوبیت گذشته را ندارد و کاهش فروش را تجربه میکند. ارزانترین مدل این خودرو بهقیمت ۷۵ هزار دلار فروخته میشود و برای خرید نسخه X6M بهبودجه ۱۲۸ هزار دلاری نیاز است.
دیگر محصول لندروور با ابعاد مشابه ولار اما با قیمت گرانتر رنجروور اسپرت است. برای ارزانترین مدل این خودرو، بودجه ۸۵ هزار دلاری نیاز است. رنجروور اسپرت پلاگین هیبرید اتوبیوگرافی، ۱۲۳ هزار دلار قیمت دارد. صورتهزینههای این خودرو مشابهت زیادی با ولار دارد.
رانندگی روزانه با مشهورترین خودرو دو درِ ساخت آلمان پرهزینه است. ارزانترین پورشه ۹۱۱ در بازار جهانی، ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد و معمولا با آپشنهای اضافی خریداری میشود. آستانه قیمت مدلهای توربو و GT3 از ۹۱۱ امروزی، حدود ۱۷۵ هزار دلار است.
لندروور رنجروور
بامو X7
نگهداری از باسابقهترین کراساوور بامو، بیش از X6 هزینه دارد. امروزه برای ارزانترین X5 نیاز به ۶۶ هزار دلار است و برای X5M حدود ۱۲۴ هزار دلار پرداخت میشود. پرخرج بودن کراساوور بامو X5 نسبت بهشاسیبلند پهنپیکر لندروور، عجیب بهنظر میرسد.
ونها معمولا برای مصارف تجاری و عمومی استفاده میشوند. بههمین دلیل، هزینه نگهداری انواع ون برای خریداران بسیار مهم است. ظاهرا ون اندازه متوسط مرسدسبنز متریس، یکی از پرخرجترین نمونههای دنیا در کلاس خود محسوب میشود. آستانه قیمت این خودرو در بازار امریکا، ۴۳ هزار دلار است.
مرسدسبنز اسپرینتر
تازهترین فهرست منتشرشده از CarEdge، بررسی ۲۰ خودرو پرفروش آمریکا با بیشترین هزینه تعمیر را نشان میدهد. این آمار مربوط بهبازه زمانی در سال اول، میانگین سالهای بعد و مجموع ۱۰ سال هستند.
کارشناسان CarEdge برای X6M ردیف بودجه جداگانه تعیین کردهاند. ظاهرا رانندگی با پیشرانه قدرتمند ۶۱۷ اسببخار برای این شاسیبلند کوپه، هزینههای سنگین تعمیر و تعویض لوازمیدکی دارد. این مدل با آستانه قیمت ۱۲۸ هزار دلار فروخته میشود.
درصدر جدول خودروهای هزینهبر، نسخههای ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰ رم دیده میشوند. این شرایط صرفه اقتصادی فورد Fـ 150 و شورولت سیلورادو را برای رانندگی طولانیمدت نشان میدهد. رم برای باربری سنگین و کارهای سخت (HD: heavy duty) در بازار آمریکا نسخههای متنوعی دارد. امسال رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ از سریHD با پیشرانههای ۶/۷ لیتر توربودیزل کامینز تولید میشوند؛ اما قبلا مدل ۵۵۰۰ با موتور بنزینی ۶/۴ لیتر همی نیز وجود داشت.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245166/%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7
پورشه کاین
مطابق معمول، برندهای لوکس آلمانی، شامل پورشه و مرسدس و بامو، پرخرجترینها را تشکیل میدهند. لندروور نیز سه خودرو از فهرست ۲۰ مدل را دارد؛ اما در کمال تعجب، بدترین عملکرد هزینهای مربوط بهوانتهای رم ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰ است.
کوچکترین کراساوور بامو بیش از شاسیبلند لوکس رنجروور ولار، هزینه تعمیر و نگهداری دارد. آستانه قیمت X1 ۴۰ هزار دلار است و همراه تجهیزات اضافی با پیشرانه M35i بهقیمت ۵۰ هزار دلار فروخته میشود.
طی سالهای اخیر، پانامرا با دو نوع بدنه کوپه چهاردر و توریسمو اسپرت واگن تولید شده است. پیشرانه پلاگین-هیبرید و تجهیزات سفارشی، قیمت گرانترین پانامرای استاندارد را به ۲۱۰ هزار دلار میرساند.
پورشه پانامرا
رم ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰
بامو X3
بامو X1
مرسدسبنز متریس
شاسیبلند اصیل مرسدسبنز، چندان بزرگ و پهنپیکر نیست؛ اما یکی از گرانترین خودروهای تولیدی شرکت سازنده محسوب میشود. کیفیت رانندگی و ارزش برند G کلاس، آستانه قیمت ۱۴۰ هزار دلاری آن را توجیه میکند. نسخه AMG G63 نیز با هزینه خرید ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزار دلار، مشتریان پرتعداد دارد.
ظاهرا نمیتوان ونهای مرسدسبنز را بهصرفه و مناسب سرویسدهی بلندمدت دانست. فهرست هزینههای جانبی برای اسپرینتر فراتر از انتظار است و قطعا مصارف باربری عمومی را پاسخ نمیدهد. ارزانترین مرسدسبنز اسپرینتر در بازار جهانی، حدود ۶۰ هزار دلار قیمت دارد.
رم پرومستر
دیگر کراساوور کامپکت بامو نیز نسبت بهرقبای ساخت مرسدسبنز و آئودی، پرخرجتر است. ارزانترین X3 حدود ۴۷ هزار دلار قیمت دارد و برای X3M جدید ۷۵ هزار دلار پرداخت میشود. این خودروها نیز در کلاس لوکس کوچک، امتیازات بالا و نقدهای مثبت از رسانههای مختلف دارند.
رکوردزنی خودروهای بامو در هزینههای تعمیر و نگهداری، برای شاسیبلند لوکس این شرکت آلمانی نیز وجود دارد. آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار برای X7 چندان عجیب نیست؛ اما خرجهای جانبی این خودرو نسبت بهرقبای ساخت مرسدسبنز و کادیلاک جالب توجه است.
مرسدسبنز G کلاس
در آمریکا موسسات متنوعی برای تست و بررسی خودروها یا دیگر وسایل نقلیه وجود دارند. تقریبا تمام این مراکز، مثل Kelley Blue Book و Edmonds و Jd Power و CarEdge مستقل از دولت ایالاتمتحده هستند. هزینههای شرکتهای مذکور از طریق حق اشتراک دریافتی که مردم یا فروشندگان خودرو میپردازند، تامین میشود. جزئیات مربوط بهطول عمر قطعات فنی، بهترین مراکز فروش لوازمیدکی با قیمت مناسب و بسیاری دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای بازار آمریکا، بهاین شکل در دسترس علاقهمندان قرار میگیرند.
لندروور رنجروور ولار
پورشه ماکان
پورشه ۹۱۱
فهرست هزینههای سنگین برای پورشه ماکان نیز عجیب بهنظر میرسد؛ چراکه این کراساوور، چندان پهنپیکر و سنگین نیست؛ همچنین پیشرانه حیرتانگیز با قدرت فراتر از انتظار نیز ارائه نمیکند. خرید ارزانترین ماکان، همراه پیشرانه ۲۶۰ اسببخار، ۶۰ هزار دلار هزینه دارد. ماکان S هفتاد هزار دلاری، ۳۷۰ اسببخار قدرت ارائه میدهد.
در سبد لندروور، ولار محبوبیت بسیار بالایی دارد. این محصول نسخه اسپرت و اندازه متوسط از شاسیبلند پهنپیکر رنجروور محسوب میشود. آستانه قیمت ولار ۶۳ هزار دلار است و در گرانترین مدل استاندارد، ۸۵ هزار دلار هزینه خرید دارد.
نایبقهرمان خودروهای پرخرج بازار آمریکا، شاسیبلند پورشه است. در کمال تعجب، رانندگی طولانیمدت با کاین، بیش از تولیدات مرسدسبنز و بامو هزینه دارد. سالها قبل خودروهای پورشه بهدلیل بهرهگیری از قطعات ساخت فولکسواگن، کمخرجتر از رقبا محسوب میشدند؛ اما امروزه برند لوکس آلمانی برای خرید بسیاری از لوازمیدکی هزینه سنگین طلب میکند.
با وجود هزینه نگهداری بالا، بامو X1 یکی از بهترین خودروهای دنیا در کلاس شاسیبلندهای لوکس کوچک است.
بامو X6M
بامو X5
بامو X2
رم ۱۵۰۰
بهعقیده کارشناسان CarEdge و آماری که آنها در اختیار داشتهاند، هزینه تعمیر و نگهداری رم ۱۵۰۰ بیش از رقبای ساخت فورد و شورولت است. وانت دوج، یکی از محبوبترین پیکاپهای بازار آمریکا محسوب میشود و آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار دارد.
شاسیبلند پهنپیکر لندروور، محبوبیت زیادی در خارج بریتانیا دارد و مورد توجه افراد متمول است. ارزانترین رنجروور بهقیمت ۱۱۰ هزار دلار فروخته میشود و نسخههای سفارشی با امکانات اضافی تا ۳۰۰ هزار دلار ارزشگذاری شدهاند.
آستانه قیمت قویترین مدل رنجروور از سری P615 به ۲۱۰ هزار دلار میرسد.
لندروور رنجروور اسپرت
در کمال تعجب X2 نسبت به X1 ابعاد کوچکتری دارد؛ اما بهلطف طراحی بدنه خاص خود، حس اسپرت بیشتری بهمخاطب میدهد. برای خریدار بازار جهانی، قیمت ارزانترین بامو X2 نسبت به X1، حدود ۲ هزار دلار کمتر است. هزینه نگهداری این خودروها نیز تفاوت چندانی ندارد.