آیا بازار در برابر جهش قیمت ها آسیب پذیر است؟

اگرچه بسیاری معتقدند درمان خبری به پایان رسیده است، اما در صورت افزایش واردات در ماه های آینده و بروز این مشکل در بازار، می توان به تعدیل قیمت امیدوار بود. در غیر این صورت پیش بینی می شود قیمت ها به شدت افزایش پیدا کند و ارقام فعلی بازار خودرو تبدیل به آرزوها شود. در این زمینه اسد کرمی رئیس اتحادیه نمایشگاه های خودرو تهران به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی سال چگونه است؟

بازار خودرو همانند ماه های اخیر رکود کامل را تجربه می کند و خبری از خرید و فروش در بازار خودرو نیست.

متأسفانه برخلاف سال های گذشته که شاهد رونق معاملات در بازار خودرو بودیم، اکنون بازار طبق روال ماه های اخیر در رکود کامل به سر می برد و خبری از خرید و فروش نیست.

چرا بازار اینقدر رکود است؟

متغیرهای زیادی بر رکود این روزهای بازار خودرو تاثیر گذاشته است. اخبار و سیگنال های وارداتی مانند توزیع، خرید و فروش تبدیل خودروهای وارداتی به جانبازان و معلولان، در حالی که هنوز خبری از این خودروهای وارداتی نیست، باعث بلاتکلیفی و سردرگمی مشتریان بازار خودرو و سایر نقاط شده است. به عبارت دیگر جو روانی ناشی از واردات و تاثیر واردات بر قیمت خودرو باعث توقف معاملات و رکود در بازار خودرو شد.

با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت خودرو تا چه حد در بازار تغییر کرده است؟

در خصوص آخرین قیمت خودروهای داخلی و مونتاژ در بازار خودرو، شایان ذکر است که با افزایش نرخ ارز در هفته گذشته، تمامی خودروها بین 20 تا 30 درصد گران شدند و قیمت دلار به 56 رسید. هزار تومان قیمت خودروهای داخلی و خارجی حدود 25 درصد کاهش یافت.

بخوانید:  حضور نظامیان در صنعت خودرو رسمی می شود

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248309/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA