تحویل خودرو به ۹۷ درصد متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۳

از روز چهارشنبه به بانک‌ها اعلام و تاکید شد افراد می‌توانند وجه مسدودی خود در حساب‌های وکالتی را برداشت کنند؛ چنانچه بانکی همکاری‌ لازم را نداشته باشد، با آن برخورد خواهد شذ؛ چراکه تاکید صریح برای آزاد شدن این وجه صورت گرفته و به بانک‌ها ابلاغ شده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244826/%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DB%B9%DB%B7-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3

هنوز برنامه‌ای از سوی وزارت صمت در رابطه با بازگشایی مجدد سایت سامانه برای متقاضیان مرحله اول برای انتخاب خودروهایی که دارای ظرفیت خالی (به سبب انصراف برخی مشتریان) هستند یا ظرفیت تولید توسط خودروساز افزایش پیدا کرده و همچنین نتایج خودروهای فرسوده هنوز اعلام نشده است. زیرا پالایش اطلاعات متقاضیان این طرح، زمان بیشتری نیاز داشت؛ اما برای آنکه افراد را به‌خاطر متقاضیان خودروهای فرسوده که تعدادشان هم زیاد نیست، معطل نکنیم، نتایج طرح عادی و مادران هفته گذشته اعلام شدند و نتایج طرح جایگزینی خودروهای فرسوده طی هفته جاری اعلام می‌شود.

این ۳درصد متقاضیان خودروهای CKD خودروسازان خصوصی بودند که باتوجه به محدودیت ایجادشده و ظرفیت جذب‌نشده خودروسازان، تخصیص صورت‌نگرفته اما با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودرو جدید و جایگزین برایشان فراهم خواهد شد.

جزئیات طرح جایگزینی، مهلت انصراف از طرح دوم سامانه یکپارچه و لیست خودروهای تکمیلی در هفته جاری اعلام خواهد شد. همه تخصیص‌ها برای سال ۱۴۰۲ و نهایت تا پایان سال ۱۴۰۳ بوده و هیچ اولویتی به سال ۱۴۰۴ نیفتاده است.

برای این افراد باتوجه به اینکه ظرفیت خالی برای تعدادی محصول هم در سال جاری و هم در ۱۴۰۳ وجود دارد؛ پس از برنامه‌ریزی، سایت سامانه مجددا فعال خواهد شد تا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت تقاضا انجام شود.

بخوانید:  نشان طلا برای کیت ترمز سبز برمبو

ظرفیت تولید برای تعدادی از این خودروها، محدود بوده اما تقاضای بسیار زیادی برای آن‌ها ایجاد شده که امکان تخصیص وجود نداشته است؛ به‌طورمثال برای محصول FMC فرداموتور، تقاضای بیشتر از ظرفیت تولید شکل گرفت؛ با توجه به اینکه عرضه کم است با حفظ اولویت متقاضیان می‌توانند برای محصولاتی که ظرفیت خالی دارند و در سال ۱۴۰۲ همه تعهدات خود را پوشش داده‌اند و باز هم ظرفیت خالی دارند (همچون X۲۲ پرو مدیران‌خودرو یا کوییک S سایپا) می‌توانند بازهم تحویل داشته باشند.