دستاوردهای 1402 «گروه بهمن»; از تولید تا خدمات فروش

گروه بهمن یک گروه خودروسازی قوی بخش خصوصی است که به گفته مدیرعامل آن؛ توانایی تولید محصولات دو چرخ تا هجده چرخ را دارد. این گروه خودروسازی قصد دارد در سال 1403 خودروهای برقی و جایگزین ون کارا را معرفی کند.

گروه بهمن همچنین پیکاپ G9 و کراس اوور Fidelity XB1 را در حوزه خودروهای سواری عرضه کرد. برای سال 1403. برنامه دارد

اگرچه مشکلات ارزی در سال جاری اجازه نداد خودروسازان کشور آن طور که انتظار داشتند حرکت کنند اما با وجود همه این مشکلات، تولید امسال رشد چشمگیری داشت.

حرکت تدریجی گروه بهمن به سمت توسعه خودروهای برقی

خودروی برقی EQM5 در هفته آخر بهمن ماه از گمرک ترخیص شد. این وسیله نقلیه برای شرکت های تاکسیرانی و اشخاص حقیقی قابل استفاده است.

طبق وعده قبلی، سکوهای تاکسی برای این وسیله نقلیه ایجاد و برای توسعه شبکه شارژ قراردادهایی منعقد خواهد شد. NETA U که امسال در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد، دومین محصول تمام برقی گروه بهمن است.

در حوزه موتورسیکلت، شرکت «ایران دوشرخ» وابسته به گروه بهمن، موتورسیکلت تمام برقی خود را که توسط مهندسان ایرانی طراحی شده و به طور کامل پاسخگوی نیاز کارگران موتورسیکلت است، در بهمن ماه امسال رونمایی کرد.

جایگزینی “کاپرا بی” با کامیون “کارا”.

وانت کارا در پایان سال جاری متوقف می شود اما گروه بهمن امیدوار است چند ماه فرصت داشته باشد تا جایگزین وانت کاپرا B شود و کاپرا U را نیز تولید کند.

در سال 1403 هجری قمری کامیون G9 نیز به بازار عرضه می شود که گروه بهمن برنامه ریزی دقیقی برای آن خواهد داشت. Van Inroads که جای خود را در بازار باز کرده است، در سال آینده شاهد رشد تولید خواهد بود.

بخوانید:  استقبال جوانان مشهدی از تارا و‌ هایما S۷ آپشنال در نمایشگاه خودرو

تنوع سبد محصولات تجاری در سال 1403 ه

یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری در گروه بهمن، بهمن دیزل است که امسال عملکرد خوبی داشته و در سال آینده محصولات جدیدی را وارد بازار خواهد کرد.

یکی دیگر از شرکت های گروه بهمن شرکت سیباموتور است که امسال FAW J6 460 را روانه بازار کرد و در سال آینده FAW J7 را روانه بازار خواهد کرد که با توجه به قابلیت هایی که دارد پیشتاز بازار خواهد شد.

محصولات جدید سباموتور برای سال آینده، ببر 6 تنی و 8 تنی است که در نیمه دوم سال 1403 هجری قمری به بازار عرضه می شود. یکی دیگر از تولیدکنندگان خودروهای تجاری وابسته به گروه بهمن اسنا است که در زمینه ساخت اتوبوس های شهری و بین شهری فعالیت دارد.

این شرکت در سال 1402 هجری شمسی 100 دستگاه اتوبوس به شهرداری تبریز تحویل داد و تا پایان سال جاری 100 دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل خواهد داد.

در همین راستا تولید اتوبوس 18 متری آغاز شده و در خصوص این محصول قرارداد ESNA با شهرداری اصفهان در حال اجراست. همچنین برنامه ریزی برای اتوبوس برقی 12 متری آغاز شده که قرار است سال آینده تولید شود. اتوبوس اسنا بین شهری به طول 9 متر نیز به زودی عرضه می شود.

بهمن در خدمات فروش سرآمد بود

بر اساس گزارش ارزیابی صادره از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد (ISQI) به نمایندگی از وزارت ایمنی، گروه بهمن توانست در سال 1402 هجری شمسی مقام اول خدمات فروش در زمینه خودروهای سواری و تجاری را به خود اختصاص دهد. بر اساس نتایج منتشر شده، شرکت بهمن موتور از 100 امتیاز، 83 امتیاز از نظر «وضعیت نمایندگی مجاز» کسب کرده و میانگین امتیاز شرکت‌های خودروهای سبک در این شاخص 76 بوده است.

بخوانید:  تولید انبوه نسخه جدید تارا اتوماتیک از آبان ۱۴۰۱

اختلاف زیاد امتیاز بهمن موتور در این شاخص نشان دهنده کیفیت نمایندگی این شرکت است. بهمن موتور از نظر رضایت مشتریان با امتیاز 76 به طور قابل توجهی از سایر شرکت های مشابه متمایز است و میانگین امتیاز تولیدکنندگان خودروهای سبک در این شاخص 69 گزارش شده است.

این شرکت همچنین در رتبه اول “وضعیت سیستم مدیریت” قرار گرفت. همچنین شرکت بهمن موتور در شاخص طبقه بندی خدمات فروش شرکت های عرضه کننده خودروهای سبک رتبه اول را کسب کرد.

در رشته خودروهای تجاری بهمن دیزل مقام اول، دوم و سیباموتور مقام اول و دوم را کسب کردند. از نظر شاخص پرستیژ دلال، بهمندزل با امتیاز 78 و سباموتور با امتیاز 75 در بالاترین رتبه نسبت به رقبا قرار دارند و میانگین این شاخص 49.3 است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248534/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4