این خودروساز عادت دارد روند خریداری، فروش دوباره و حتی نگهداری برخی مدلهایش را زیر نظر بگیرد. بهبیان دیگر، شما فراری را انتخاب نمیکنید، فراری شما را انتخاب خواهد کرد!
خریدن نخستین فراری تازه شروع ماجرای شما محسوب میشود. همانطور که انزو فراری افسانهای میگفت: «بهترین فراری که تاکنون ساخته شده، مدل بعدی است.» منظور انزو این است که همیشه یک مدل جدیدتر وجود دارد که از خودروهای کنونی بهتر باشد؛ بنابراین بهترین خودرو، درحقیقت مدل آینده این شرکت بهشمار میرود.
خبری از لامبورگینی نباشد!
نشان فراری نباید پوشانده شود
فراری خودروهایش را با نیت ساختن بهترین سوپرخودرو بازار بهمشتریان تحویل میدهد. اگر یک مشتری VIP این شرکت باشید، میتوانید از کارخانه مرکزی در مارانلو دیدن کرده و تمام اجزای خودرو جدیدتان را شخصیسازی کنید. دقت کار این شرکت درساخت محصولاتش بسیار بالاست و بهمشتریان اجازه نمیدهد تا درصورت خریداری آنها، موتورشان را دستکاری کنند.
خرید یک دستگاه فراری مشابه خرید هیچ خودرو دیگری نیست. نمیشود صرفا با چند صدهزار دلار پول در کارت اعتباری وارد نمایندگی این خودروساز شوید و یک خودرو را بخرید. تازه اگر مدل مدنظر شما یک نمونه تولیدمحدود یا سوپرخودروهای خاص این شرکت باشد، داستان پیچیدهتر هم خواهد شد.
همیشه در زمان خرید یک فراری باید بهضوابط آن کاملا توجه کنید. ایتالیاییها دوست دارند خودروهایشان را حتی پس از فروش هم کنترل کنند. این شرکت در برگه ضوابط خرید محصولاتش عنوان میکند که خریدار حق فروش خودرو خود را تا پایان سال اول نگهداری نخواهد داشت و سپس درصورت تمایل بهفروش، باید شرکت را از فروش آن مطلع کند.
این گزینههای سختگیرانه باعث میشود محصولات فراری دلالی نشوند و کسی نتواند آنها را صرفا بهقصد فروش خریداری کند. این مورد درباره خودروهای تولید محدود خودروسازی بیشتر صدق میکند؛ بنابراین آنها سازوکار کنترل فروش را در پیش گرفتند تا خریداران واقعا خودروهایشان را برانند.
فراری با قوانین یادشده نشان داده است که واقعا دوست دارد محصولاتش را در عمل ببیند و خودروهایش را صرفا برای تبدیل شدن بهبهترین پوستر دیواری یا یک تکه آهن بیمصرف و نمایشی در گاراژ یک مولتیمیلیونر تولید نمیکند. آن همه تلاش این شرکت برای مهندسی بینقص خودروهایش باید خود را در جایی نشان دهد. آنها حتی گزینهای را دردسترس خریداران قرار میدهند تا درصورت تمایل خودرویشان را بهخودروساز بازگردانند (موردی که بعید است روی دهد).
داستان گذشته پر پیچوخم و رقابت تنگاتنگ دو سوپرخودروساز ایتالیایی را همه خودرودوستان میدانند. این تنشها کماکان هم ادامه دارند. اگر گزارشها درست باشند، فراری بهکسانی که در مجموعه خود حتی یک دستگاه لامبورگینی را نگهداری میکنند، اجازه ورود بهفهرست VIP برای خریداری مدلهای تولید محدود را نمیدهد.
شرایط بازدید از کارخانه
تا زمانی که یک اَبَرستاره و اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی نباشید، میتوانید بهراحتی و بهعنوان مشتری این شرکت وارد کارخانه مارانلو شده، خودرو مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با رعایت شرایط یادشده، آن را بهخانه ببرید. البته این بهمعنای ورود شما بهفهرست VIP نیست. «دیوید لی» ستاره بسکتبال و «پیترسون هن» کارآفرین آمریکایی، هر دو گزینههای مناسبی برای ورود بهفهرست یادشده بهشمار میرفتند؛ اما درخواستشان توسط فراری رد شد.
اگر بتوانید یک فراری بخرید، از آن پس بهرویدادهای مخصوص مالکان دعوت خواهید شد. درهای ورود بهاین رویدادها تنها روی خانواده خریدارانش باز است؛ بنابراین از خریدارانش عملا انتظار دارد در آن شرکت کرده و نقش یک فراریباز حرفهای را ایفا کنند.
همین مساله تاثیر روانی برای مالکیت یکی از اسبهای سرکش این شرکت را بیشازپیش میکند و حس خوششانسی بهمالک خود میدهد. لذت استفاده از بهترین فناوریهای روز دنیا در محصولات این خودروساز توسط ایتالیاییها بهقوانینی خاص مشروط شده است. این قوانین را مالکان پیشین این خودروها از روی برگههای خرید خودرو خواندهاند؛ گاه میبینیم که خود شرکت هم با معرفی یک مدل تولید محدود خاص، از شرایط ویژه مالکیت آن سخن میگوید. در ادامه بهفهرستی از قوانین فراری برای مالکان جدید یا قدیمی این برند میپردازیم.
«کریس هریس» مجری کنونی تاپگیر و یک خواننده رپ مشهور هر دو بهدلایلی منطقی علیه این شرکت صحبت کردند و سرانجام سر از فهرست سیاه در آوردند. اگر هم بیش از حد با خودرو خود خودنمایی کنید، بهنحوی که مطلوب سازنده آن نباشد، باز هم بهاین فهرست منتقل خواهید شد.