شرایط جدید برای ورود گردشگران خارجی به ایران

برای گزارش دادن «اخبار خودرو» به گزارش ایسنا،امید شریفی، مدیر روابط عمومی مرکز جهانگردی و خودرو و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه که برای خودروها پلاک بین المللی صادر می کند، با اعلام این خبر گفت: الزام به اخذ مجوز موقت. و نصب پلاک‌ها یکی از دلایل تاخیر مسافران و گردشگران در مرزهای ورود به کشورمان بود.

این مشکل سال ها نارضایتی گردشگران را در پی داشت اما خوشبختانه پس از پیگیری و هماهنگی با مسئولان و مدیران نهادهای ذیربط در کشور و با موافقت معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری، موضوع ورود بدون مانع خودروهای دارای پلاک بین المللی به … کشور در فروردین ماه 1403 توسط رئیس پلیس راهور وراجا به کلیه واحدهای ذیربط ابلاغ و اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای این طرح، از این پس بر اساس توافقات بین المللی و قانون الحاق ایران به کنوانسیون ترافیک جاده ای (وین 1968)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری برای مسافران خارجی و گردشگران با پلاک بین المللی مجاز خواهد بود. به داخل ایران و تردد در داخل مرزهای کشور آزاد خواهد بود، خودروهایی که قصد ورود به کشور بدون پلاک بین المللی را دارند، تنها ملزم به نصب پلاک موقت در تمامی مبادی ورودی کشور خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظارات» دولت سیزدهم با موضوع «اولویت‌های تحولی در حوزه گردشگری» و با تمرکز بر دستور وزیر است. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تسهیل ورود مسافران و گردشگران سایر کشورها با وسایل نقلیه ویژه در راستای تحقق این امر، در دو سال گذشته اقدامات موثری توسط مرکز گردشگری و رهبری با همکاری انجام شده است. با سایر سازمان های مسئول

بخوانید:  نگاهی به کیا اپتیما 2025

وی ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی باعث کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد و افزایش تعداد گردشگران می شود، علاوه بر رونق کسب و کارهای همه رده ها و اقشار فعال در مسیرهای گردشگری، طرح تسهیل و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی برای مسافران ارائه و رصد گردشگران خارجی توسط مرکز گردشگری و اتومبیلرانی به کشور ارائه شد.

شریفی گفت: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر و انگیزه های مورد علاقه گردشگران در سراسر جهان است. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در سراسر جهان پیدا کرده است. بنابراین تسهیل جابجایی بین المللی مسافران و وسایل نقلیه گردشگری خارجی می تواند در رشد گردشگری داخلی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر باشد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249019/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86