عرضه قطره چکان های تجاری با وجود قیمت های غیر دستورالعملی

بازار خودروهای تجاری در ماه های اخیر شاهد نوسانات زیادی از نظر عرضه و قیمت بوده است و متقاضیان این خودروها را بیش از هر زمان دیگری برای خرید خودروهای تجاری مردد کرده است. در عین حال، آمار افزایش چشمگیر پوشاک تجاری و عدم ورود مدل های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش بار، زنگ خطری برای تدارکات بار خواهد بود.

از سوی دیگر بی توجهی دولت و مسئولان به صنعت حمل و نقل بار کشور و کمبود امکانات برای کمک به متقاضیان، این ناوگان را به حال خود رها کرده و برنامه خاصی برای آن در نظر گرفته نمی شود.

اگرچه طرح های متعددی برای نوسازی ناوگان کشتیرانی کشور رونمایی شده است، اما امید چندانی به آن وجود ندارد. با این حال، همانطور که در سال های اخیر شاهد بودیم، بسیاری از پروژه ها در این بخش بدون نظارت باقی مانده اند.

بازار منتظر ورود محصولات باکیفیت و شرایط مناسب خرید است

بازار خودروهای تجاری بیش از هر زمان دیگری تشنه ورود مدل های جدید و مقرون به صرفه است. در سال های اخیر چند مدل چینی به بازار ایران عرضه شده است. اگرچه عرضه این محصولات تا حدودی توانسته توجه رانندگان را به خود جلب کند، اما شرایط خرید این خودروها بسیار سخت است و اکثر رانندگان توان خرید این خودروها را ندارند.

میلاد خمیسیان کارشناس و فعال بازار خودروهای تجاری در گفتگو با خبرنگار دنیای خودرو گفت: یکی از مشکلات عمده خریداران خودروهای تجاری گرانی این محصولات و عدم فروش این خودروها با شرایط اقساطی مناسب از سوی خودروسازان است. “

بخوانید:  طرح فروش عالی و جزئیات پیش فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک +

وی ادامه داد: در گذشته خودروهای تجاری به صورت اقساطی و لیزینگ مناسب توسط خودروساز به فروش می رسید، اما اکنون با فروش خودرو در سیستم های وندینگ، فروش در کسری از ثانیه به پایان می رسد و خریدار واقعی این خودروها عملا کوتاهی کرده است. ،” او اضافه کرد.

این فعال در حوزه خودروهای کاری و تجاری با اشاره به اینکه این خودروها در نهایت از بازار و نمایندگی ها محو می شوند، افزود: متاسفانه پس از هر فروش تعدادی از این خودروها در نمایندگی ها دیده می شود که بر اساس بازار روز به فروش می رسند. ” وقتی رسید حتی اگر با شرایط و اقساط به رانندگان تحویل داده شود، کل هزینه آن سه برابر قیمت اصلی کارخانه خواهد بود.

با وجود قیمت گذاری از سوی خودروسازان، عرضه محدود است

این کارشناس و فعال در حوزه خودروهای تجاری با طرح این سوال که آیا قیمت گذاری این خودروها نیز تجاری است که شاهد کاهش عرضه از سوی خودروسازان هستیم؟ وی تصریح کرد: فروش و قیمت گذاری خودروهای تجاری و تجاری دیگر به صورت درخواستی انجام نمی شود، پس چرا شاهد این حجم از هرج و مرج در این حوزه هستیم؟ مشتریان واقعی که قصد خرید این خودروها را دارند معمولا امکان خرید از خودروساز را پیدا نمی کنند. قیمت ها در بازار آنقدر بالاست که همه توان خرید آن را ندارند. اصولاً به صرفه نیست. زیرا برای افرادی که می خواهند به طور مداوم کار کنند، بار کافی برای پرداخت حق بیمه بالای این خودروها وجود ندارد.

بخوانید:  رمز و راز شگفت‌ انگیز لاکچری بودن اکستریم چیست؟

وی خطاب به مسئولان گفت: امیدواریم راهی برای کنترل و نظارت بر فروش این خودروها اندیشیده شود. البته ما نمی خواهیم این خودروها به سرنوشت خودروهای سواری دچار شوند. اما باید سازوکاری در نظر گرفته شود تا افراد دارای خودروهای تجاری فرسوده در اولویت خرید و نوسازی خودروها باشند. اگر دولت وام نوسازی را پرداخت نمی کند، حداقل شرایط خرید مستقیم از کارخانه ها را برای این دسته از رانندگان فراهم کنید.

بازار خودروهای تجاری و دیدن اعداد نجومی!

بررسی بازار کار و خودروهای تجاری رشد شگفت انگیز قیمت ها را نشان می دهد. اگرچه شاهد واردات کامیون و تراکتور فرسوده هستیم، اما قیمت ها همچنان در حال افزایش است و نجومی است.

اما برخی از فعالان خودرو معتقدند که اگر قیمت ها بیشتر از این افزایش پیدا نکند به دلیل ورود خودروهای فرسوده به کشور است. اما وقتی بر درد و دل رانندگانی که اکثراً صاحب کامیون ها و تراکتورهای قدیمی و فرسوده هستند می نشینیم. ما متوجه شدیم که اگرچه این رانندگان می خواستند این خودروها را بخرند و خودروهای فرسوده خود را جایگزین کنند، اما واقعاً نتوانستند آنها را خریداری کنند.

میلاد خمیسیان در این خصوص گفت: تعداد خوبی از کامیون های فرسوده وارد کشور شده و تولید کامیون و تراکتور در کشور افزایش یافته است اما نکته مهم این است که شاید تنها 20 درصد از این کامیون ها و تراکتورها رسیده است. مشتری واقعی اکثر این دستگاه ها در نمایشگاه ها قرار دارند که برخی از آنها با قیمت بسیار بالا و یا با شرایط گران به مشتریان عرضه می شوند.

بخوانید:  آغاز مرحله دوم فروش آبان ماه محصولات زامیاد از امروز

وی افزود: به طور کلی می توان گفت که بیش از 50 درصد محصولاتی که در بازار به فروش می رسد، اعم از تولید داخلی و یا وارداتی، بین بازرگانان مبادله می شود و یا به نمایشگاه ختم می شود و به نظر می رسد سیستم توزیع در کشور تغییر نخواهد کرد.» «سیب و پیاز به خودرو و موبایل، قیمت ها به دلیل دلالی و قیمت گذاری بی مورد افزایش می یابد، در نهایت هم تولیدکننده و هم مصرف کننده متضرر می شوند».

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248235/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%B1%D9%87-%DA%86%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%BA%D9%85-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C