فراخوان عظیم مراکز علمی برای رفع نیازهای فناورانه ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو از تمامی مراکز علمی و دانشگاهی خواست برای رفع نیازهای فناورانه این گروه صنعتی با هدف تسریع در روند توسعه و ارتقای کیفیت محصولات همکاری کنند.

علی مردان عظیمی در جلسه امضای تفاهم نامه با سازمان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هر روز شاهد ثبت اختراعات جدید در حوزه های مختلف هستیم اما نتیجه آن در سطح جامعه ظاهر نمی شود، گفت: زمان و هزینه زیادی صرف تربیت نیروی انسانی متخصص شده است.» باید برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از این نیروها داشت تا شاهد مهاجرت این منابع ارزشمند به کشور نباشیم.

وی بر علاقه و احترام به نسل فرهیخته و جوانان فرهیخته و فرهیخته تاکید کرد و گفت: واردات هر فناوری و محصولی از خارج از مرزهای کشور امکان پذیر است، اما از دست دادن نیروهای متخصص چاره ای نیست و ما می توانیم از آن خارج شویم. بدون آنها نمی‌توان توسعه و پیشرفت کرد، پس بیایید برنامه ملی تدوین کنیم، بنابراین ایران خودرو آمادگی دارد با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای جذب نخبگان علمی همکاری کند تا از توانایی‌ها و پتانسیل‌های آنها در توسعه کشور استفاده کند.

اعلام آمادگی ایران خودرو برای همکاری با موسسات علمی

عظیمی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو آمادگی ارتقای کیفی محصولات خود و توسعه آنها را با همکاری نهادها و مراکز علمی دارد، افزود: در صورتی که مراکز ذیربط علاقمند به توسعه صنعت خودرو در کشور باشند و از امکانات فنی، کاربردی و برخوردار باشند. ظرفیت فکری برای توسعه محصولات و ارتقای کیفیت در این صنعت، شرکت ایران خودرو آماده همکاری و استفاده از این توانمندی ها می باشد.

بخوانید:  نهفتگی تقاضا در بازار خودروهای کار و تجاری

وی با تاکید بر اینکه شرکت ایران خودرو یک شرکت خودروسازی است و در زمینه قطعات یدکی و مواد اولیه فعالیت نمی کند، خاطرنشان کرد: شرکت های قطعات یدکی بر اساس استانداردها و مجوزهای تولید فعالیت می کنند و شرکت ایران خودرو نیز از این شرکت خرید می کند. این شرکت ها یا تولیدکنندگان مواد خام».

مدیرعامل ایران خودرو بر توسعه همکاری‌های صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: این همکاری سال‌هاست که شکل گرفته است و باید نتایج این همکاری را به دور از شعار و به معنای واقعی برای مردم تشریح کنیم.

عظیمی ادامه داد: با توجه به پیشرفت صنعت خودرو و لزوم همگامی با شرکت های خودروسازی در دنیا، انتظار می رود جهاد دانشگاهی وارد عرصه فناوری های نوین شده و به توسعه صنعت خودرو در کشور کمک کند. “

وی با بیان اینکه ایران خودرو آمادگی دارد از تمام توان و پتانسیل های علمی و فنی برای جهاد دانشگاهی استفاده کند و تنها به یکی دو دانشگاه بسنده نکند، افزود: این توانایی در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود دارد و ایران خودرو آمادگی اجرای آن را دارد. ” پروژه های دانش بنیان مختلف او با این مجموعه پیشرفت خواهد کرد.»

کیفیت، ایمنی، امکانات مدرن و تکنولوژی در RERA متبلور است

در مراسم امضای این تفاهم نامه، رئیس جهاددانیقی با بیان اینکه جهاددانیقی یکی از سازمان های توانمند در حوزه فنی و علمی است، گفت: این مجموعه سابقه همکاری چند ساله با ایران خودرو را دارد و اجرا کرده است. پروژه های موفق با همکاری این شرکت خودروسازی که باعث کاهش هزینه های تولید شده است.

بخوانید:  محصول چانگان هاتنر پلاس از شرکت زامیاد

حسن مسلمی نینی ادامه داد: نتایج مثبت همکاری های قبلی منجر به تشکیل تفاهم نامه جدیدی شد که با امضای آن شاهد توسعه همکاری ها در زمینه ماشین آلات، فناوری های نوین، هوش مصنوعی و تولید ماشین آلات جدید خواهیم بود. ” تولید خودرو و قطعات یدکی.

وی با اشاره به محصول جدید رایرا گفت: این خودرو دارای تجهیزات و امکانات خوبی است که توسط گروه صنعتی ایران خودرو با امکانات خودروی متصل طراحی و تولید شده است و از نظر امنیت و ایمنی قادر است نیازهای مشتریان را برطرف کند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی افزود: وجود 102 واحد جهاد دانشگاهی در کشور توانایی خوبی برای همکاری با دانشگاه ها و موسسات علمی و آموزشی را فراهم کرده و جهاد دانشگاهی را به سازمانی توانمند و آگاه و متفکر نیرو تبدیل کرده است. از میان کارشناسان، پاسخگوی نیاز شرکت ها و سازمان ها در زمینه های مختلف دانش هستند.»

بنابراین گزارش، بر اساس تفاهم نامه امضا شده توسط مدیرعامل ایران خودرو و رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، توسعه همکاری های فناورانه، فنی، تخصصی، پژوهشی، اجرایی و آموزشی در حوزه های پژوهشی، پژوهشی، فناوری، آموزش و بهره برداری از توانمندی ها و تخصص های علمی تخصصی دو طرف در دستور کار قرار خواهد گرفت. تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو، اجرای فعالیت های پژوهشی دانش بنیان در زمینه ابزار، تجهیزات و قطعات یدکی خطوط تولید، اتوماسیون صنعتی و هوشمندسازی، طراحی، ساخت و توسعه سیستم های رباتیک، توسعه شبکه برق و الکترونیک خودرو . خودروهای متصل، فناوری خودروهای برقی و هیبریدی و… از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

بخوانید:  آغاز پیش‌فروش محصولات ایران خودرو دیزل

خرید سیمرغ الماس برای ایران خودرو

شرکت ایران خودرو علاوه بر امضای این تفاهم نامه، پس از ارزیابی هیات داوران شورای سیاست گذاری جشنواره، موفق به کسب سیمرغ الماس جشنواره ملی مسئولیت اجتماعی (قاف) شد و در بین 106 شرکت معتبر حاضر در جشنواره، بالاترین امتیاز را کسب کرد. .

محورهای اصلی ارزیابی شرکت ها در این جشنواره ملی مسئولیت اجتماعی با در نظر گرفتن مدل های داخلی و بین المللی قابل اجرا در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر اساس سند «استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی» در سرفصل های حاکمیت سازمانی و رویه های مرتبط با کار، رویه های کار منصفانه، مسائل مصرف کننده و جلب مشارکت، توسعه و توانمندسازی جامعه محلی. از جمله مهمترین اهداف و دستاوردهای اجرایی شرکت ایران خودرو در این رویداد، ارتقای تصویر ذهنی شرکت ایران خودرو از منظر مسئولیت اجتماعی شرکت، ارتقای عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو به عنوان اولین شرکت است. در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت ها در بین سازمان ها، نهادهای قانون گذاری و دبیران حوزه مسئولیت اجتماعی در کشور گفتمان مسئولیت اجتماعی بین سازمان ها، شرکت ها و موسسات در بخش خصوصی و دولتی با آشنایی با آخرین جدیدترین های علمی وجود دارد. و دستاوردهای عملی و تجربیات موفق جهانی در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه مسئولیت اجتماعی در ایران خودرو و الگوسازی ابتکارات مسئولیت اجتماعی برای سایر سازمان ها در تعریف برنامه های مسئولیت پذیری شرکت اجتماعی جدید در ایران خودرو ذکر کرد. .

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248397/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88