هدیه واردا موتورز برای ورزش دوستان

این روزها صنعت خودرو و به ویژه بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور دارند. اگرچه بیشتر بازار و خریداران بر روی خودروهای لوکس تمرکز می کنند، اما سدان ها همچنان در این زمینه برنده هستند. چرا که تعریف لوکس بودن در دنیای خودرو همیشه متعلق به خودروهای سدان بوده است.

فردا موتورز اخیراً یک سدان اسپرت را به لیست گزینه های وارداتی خود اضافه کرده است. این خودرو MG GT است. محصولات ام جی همواره جایگاه ویژه ای در بازار ایران داشته اند.

نسل جدید GT برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران توسط واردا موتورز معرفی شد. با ما همراه باشید تا با سدان اسپرت جدید انگلیسی-چینی آشنا شوید.

نگاهی به MG GT

بیش از یک دهه است که MG، برند محبوب و شناخته شده انگلیسی چینی، از جایگاه ویژه ای در بازار خودرو کشورمان برخوردار است. محصولات این شرکت که در سگمنت های سدان، هاچ بک و کراس اوور در بازار کشورمان عرضه شدند، مورد توجه و استقبال فراوان قرار گرفته اند.

هدیه واردا موتورز برای ورزش دوستان

واردا موتورز پس از راه اندازی واردات خودرو در سال گذشته به عنوان نماینده رسمی این شرکت، سدان اسپرت کامپکت ام جی با نام GT را روانه بازار خواهد کرد.

این خودرو برای اولین بار با رنگ آبی بسیار متمایز در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد. MG GT ارائه شده توسط فردا موتورز MG5 است.

این خودرو در دومین نسل خود در سپتامبر 2020 در نمایشگاه خودرو پکن عرضه شد. این خودرو در واقع نسل دوم MG5 یا MGGT است. البته در بسیاری از بازارهای جهانی MG5 با نام MGGT شناخته می شود.

ناگفته نماند که ام جی (یکی از زیرمجموعه های سایک موتورز) در اواخر سال 2022 به این سدان اسپرت فیس لیفت ملایمی بخشید و آن را با تغییرات فنی و پسوند MG5 «اسکورپیو» وارد بازار کرد. البته این نسخه اسپرت تر و قدرتمندتر از MG5 یا MGGT است. اما نسخه ای که وارد بازار کشورمان شده مجهز به موتور توربوشارژ و گیربکس دوکلاچه است که پاسخگوی نیاز مشتریان اسپرت است.

طراحی پویا و اسپرت MG GT

نسل دوم MG5 یا GT از نظر طراحی مدرن تر و اسپرت تر از نسل قبلی به نظر می رسد. در واقع این خودرو توسط طراحان اروپایی ام جی طراحی شده و بر اساس زبان جدید این خودروساز معروف شکل گرفته است. یکی از ویژگی های کلیدی زبان طراحی جدید MG، در نظر گرفتن بهترین تناسبات در عین ایجاد خطوط و حجم های فوق العاده جذاب است.

بخوانید:  مجوز تولید پژو پارس تمدید می شود؟

بر این اساس، MGT با خطوط تیز، سطوح صاف، چرخ‌های 18 اینچی، جلوی نسبتاً بلند، عقب کوتاه و ستون C زاویه‌دار، شخصیتی فوق‌العاده اسپرت دارد. چهره ام جی GT به لطف استفاده از چراغ های جلوی باریک و کشیده و جلوپنجره عریض با ورودی های هوای عمودی در سپر بسیار تهاجمی است.

در نمای عقب، زاویه بزرگتر ستون C، شکل فست بک، پشت کوتاه و طراحی چراغ های نسبتا کشیده با ال ای دی های عمودی، ظاهری زیبا به این سدان جمع و جور داده است.

طراحی دو اگزوز بدون خروجی در دو طرف سپر با دیفیوزر مرکزی حس هیجان را در این نما افزایش می دهد. این خودرو با رنگ برایتون آبی در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نکته بسیار مهم در طراحی بیرونی MGT انتخاب رنگ های خاص توسط طراحان این شرکت می باشد. این خودرو در رنگ های سفید برفی، زرد هسته ای، خاکستری سایبری، قرمز شعله ای، آبی برایتون، مشکی ابسیدین و مشکی پیانو موجود است و روانه بازارهای جهانی شده است.

در حال حاضر اطلاعاتی از رنگ های ام جی GT که در بازار ایران عرضه می شود وجود ندارد.

نسل دوم MG5 یا GT از نظر طراحی مدرن تر و اسپرت تر از نسل قبلی به نظر می رسد. در واقع این خودرو توسط طراحان اروپایی ام جی طراحی شده و بر اساس زبان جدید این خودروساز معروف شکل گرفته است. یکی از ویژگی های کلیدی زبان طراحی جدید MG، در نظر گرفتن بهترین تناسبات در عین ایجاد خطوط و حجم های فوق العاده جذاب است.

کابین اسپرت با امکانات جدید

طراحی داخلی MG GT شباهت زیادی به محصولات اسپرت آئودی 2016 دارد.الگوی طراحی دهانه های مستطیلی در طرفین داشبورد و دهانه های مرکزی (که در زیر صفحه نمایش لمسی افقی بزرگ در وسط قرار گرفته اند) بسیار به چشم می خورد. هماهنگی خوبی با طراحی داخلی کلی این خودرو دارد. طراحی صفحه نمایش تمام دیجیتال پشت اسپیکر، صفحه افقی بزرگ در وسط داشبورد و دکمه های مرکزی پیانو فضایی کاملا مدرن را در کابین این خودرو ایجاد کرده است.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 2036

هدیه واردا موتورز برای ورزش دوستان

فرمان D-cut، پدال‌های تعویض دنده آلومینیومی در عقب، دنده خلبان و صندلی‌های اسپرت، رانندگی با MGGT را بسیار هیجان‌انگیز کرده است. در واقع طراحی داشبورد ساده و ساده است و با اضافه شدن دو صفحه نمایش و طراحی دکمه های پیانو در زیر صفحه وسط، یک طراحی داخلی کاملا مدرن به چشم می خورد.

نکته بسیار مهم در طراحی داشبورد و ابزار داخلی MGT استفاده از مواد مرغوب مانند چرم و پلاستیک انعطاف پذیر (Soft Touch) است. استفاده از پلاستیک نرم در قسمت بالایی داشبورد و درها فضای داخلی آرام و بدون هیچ صدای اضافی را برای مسافران فراهم می کند.

به منظور افزایش هیجان کابین اسپرت MG GT، از رنگ قرمز در تودوزی داخلی استفاده شده است. فرمان D شکل، پدل های تعویض دنده آلومینیومی پشت آن و دنده اسپرت نیز در ایجاد این حال و هوای اسپرت موثر است. از طرفی استفاده از سانروف و زاویه بیشتر ستون A برای نورپردازی داخلی کابین دلپذیری را برای MGJT ایجاد کرد.

فضای داخلی این خودرو برای افرادی مناسب است که می خواهند یک خودروی اسپرت خانوادگی داشته باشند. طول 4675 میلی متر، فاصله بین دو محور 2680 میلی متر، عرض 1842 میلی متر و ارتفاع 1473 میلی متر فضای داخلی را برای سرنشینان این خودرو کاملا راحت و جادار کرده است. زاویه بیشتر ستون C و شیب سقف، فضای عقب را برای سرنشینان بلند قد مناسب کرده بود.

با 250 نیوتن متر گشتاور، رقیب را خط بکشید و شکست دهید!

آنچه که MG GT را از سایر رقبا متمایز می کند، بخش فنی و نیروهای محرک آن است. زیر کاپوت این سدان اسپرت جمع و جور یک موتور چهار سیلندر کوچک اما قدرتمند قرار گرفته است.

بخوانید:  قیمت جدید هونگچی H5 (فروردین 1403) اعلام شد.

هدیه واردا موتورز برای ورزش دوستان

به طور دقیق تر، موتور چهار سیلندر 1490 سی سی با 16 سوپاپ در سر سیلندر و تایمینگ هوشمند متغیر سوپاپ و با هماهنگی بین توربوشارژر و فناوری سیستم تزریق مستقیم سوخت، نیروی لازم برای حرکت MGJT را فراهم می کند.

این موتور که با نام 15S4E شناخته می شود دارای بالاترین سطح فناوری موتورهای بنزینی است. بنابراین به لطف سیستم توربوشارژر، سیستم تزریق مستقیم سوخت درون سیلندر و سیستم هوشمند زمان بندی متغیر سوپاپ، این موتور می تواند حداکثر قدرت 173 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر بین 1750 دور در دقیقه تا 4000 دور در دقیقه تولید کند. . دور در دقیقه ارائه شده است

این قدرت و گشتاور نسبتا بالا به کمک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به ساختار آلومینیومی بدنه، توزیع وزن 58-42 سدان فست بک ام جی و حداکثر وزن محدود (بدون سرنشین و بدون احتساب وزن باک 50 لیتری پر از بنزین) 1260 کیلوگرمی، تنها 8.5 ثانیه زمان نیاز است. MGGT می تواند از یک شروع ایستاده به سرعت تا 100 کیلومتر در ساعت برسد.

اما این نکته را فراموش نکنید و آن این است که این بار ام جی رسما اعلام کرده است که در صورت فراهم شدن شرایط تست درایو برای این سدان اسپرت با سقف فست بک، امکان ثبت شتاب اولیه بهتری وجود دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی در ام جی

لیست بلندبالایی از گزینه های رفاهی و ایمنی مدرن برای MGT در نظر گرفته شده است. از جمله مهم ترین امکانات MGGT: سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ با توزیع برابر نیرو بین چرخ ها، سیستم کمک ترمز، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، نظارت بر نقاط کور سیستم، سیستم هشدار خروج از خط و کمک سربالایی، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، 8 ایربگ، فرمان برقی، سیستم کنترل کشش، سیستم پایداری الکترونیکی، آینه وسط الکتروکرومیک، صندلی‌های گرم و سرد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و شارژر بی‌سیم، و غیره.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248256/%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86