وعده تولید خودروهای اقتصادی در کشور از ابتدا امکان پذیر نبود

سعید مدنی، مدیرعامل سابق سایپا معتقد است: «عدم طراحی اقتصادی خودرو توسط خودروسازان داخلی و نبود بازار صادراتی مناسب عملاً منجر به شکست تولید خودروهای اقتصادی در کشور شده است.»

برخی از کارشناسان معتقدند برخی از وعده های داده شده در دوران فاطمی امین جنبه تبلیغاتی و رسانه ای داشت، آیا وعده تولید خودروهای اقتصادی در کشور قابل تحقق است؟

وعده خودروی اقتصادی دو سال پیش از سوی وزیر سابق صمت مطرح شد که نشان می دهد آقای فاطمی امین تجربه خوبی در این زمینه نداشته است چرا که خودروهای داخلی مانند پژو 405، سینا، شاهین و… نبود آپشن و قیمت در مقایسه با قیمت بین المللی، خودروهای اقتصادی محسوب می شود.

با توجه به اینکه خودروسازان ایرانی محصولات زیر 10000 دلار تولید و روانه بازار می کنند، چه محصولاتی شامل عرضه خودروهای اقتصادی می شود؟

خودروی اقتصادی در کشور به معنای تولید خودروی معمولی با قیمت نهایی پایین است تا مصرف کننده با درآمد متوسط ​​آن را خریداری کند.خودروی اقتصادی در مقیاس جهانی یعنی خودرویی با تیراژ و ظرفیت بسیار بالا و دقیق و پیشرفته. مهندسی در کشورهای مختلف تندر 90 یک خودروی اقتصادی در سطح جهانی محسوب می شود. با معرفی پروژه تندر 90 توسط رئیس گروه رنو نیسان و تولید آن با تیراژ بالا و مهندسی سنگین در کشورهای مختلف، قیمت کل این محصول در دنیا کاهش یافت.

برای ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو و ارائه محصولات اقتصادی به متقاضیان چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟

متأسفانه با وجود تمرکز بر تولید خودروهای اقتصادی در کشور، تاکنون پروژه ای در این زمینه شناسایی نشده است و عدم طراحی خودروهای اقتصادی توسط خودروسازان داخلی و نبود بازار صادراتی مناسب عملاً اجرایی نشده است. پروژه. تولید خودروهای اقتصادی در کشور.

بخوانید:  شهریور ماه 1402، زمان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248601/%D9%88%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF