و بار دیگر ماجرای حمل ماشین برای فوتبالیست ها!

یکی از اعضای هیئت تحریریه روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

حجم اخباری که افکار عمومی را به صورت روزانه و گاه ساعتی به خود مشغول می کند به حدی است که در برخی موارد حتی مهم ترین اخبار روز نیز تا حدودی پوشیده و فراموش می شود. یکی از این اخبار و اتفاقات، موضوع اعطای امتیاز واردات خودروهای خارجی به اعضای تیم ملی فوتبال بود که پس از ماه ها جنجال و کشمکش، سرانجام دیوان عدالت به این موضوع رای داد و در نهایت رای به لغو این مصوبه از شورا داد. از وزرا .

دیوان عدالت تاکید کرد که این جوایز باید شامل همه قهرمانان باشد یا برای هیچ ورزشکاری اعمال نشود. بنابراین دلیل این انصراف از سوی دیوان عدالت اداری ایجاد تبعیض ناعادلانه بین ورزشکاران اعلام شد. البته پس از این موضوع، فدراسیون فوتبال به لغو این تصمیم واکنش نشان داد و اعلام کرد که این تصمیم برای حفظ حقوق مکتسبه بازیکنان تیم ملی است که بر اساس مصوبه شورای دولت و در زمان تشکیل آن ایجاد شده است. پس از اجرایی شدن این تصمیم، خود بازیکنان پول لازم برای خرید خودرو را پرداخت می‌کنند، عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های قانونی برای واردات خودرو اعمال می‌شود و تمامی راهکارهای قانونی را طی می‌کند.

طبق شنیده ها برخی از ورزشکاران با پرداخت هزینه خودروهای خود را دریافت کردند اما این خودروها شماره گذاری نشده اند و پلیس از شماره گذاری این خودروها خودداری می کند و منتظر قانون است و اکنون باید منتظر نظر دولت در این زمینه باشیم. که اعلام خواهد شد. این در حالی است که کسب مقام سومی شگفت انگیز تیم فوتبال ساحلی کشور در جام جهانی فوتبال ساحلی امارات بار دیگر توجه ها را به این موضوع جلب کرده است.

بخوانید:  عرضه شاین مکس هیبریدی در پاییز امسال

علی نادری، مدیر فنی تیم ملی فوتبال ساحلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا او و شاگردانش پس از کسب مقام سوم جام جهانی به دنبال وسیله نقلیه هستند یا خیر، گفت: در این مدت فوتبال و فدراسیون. حمایت های لازم را از تیم انجام داد..

پاداش های گذشته نیز تسویه شده است و در جام جهانی به اعضای تیم به ازای هر برد پاداش می دادند، اما خواسته ما چیز دیگری است. این بازیکنان حق دارند خیلی بیشتر از اینها باشند.

بازیکنان ما به دنبال تبدیل خودروهای وارداتی نیستند و درگیر این مسائل نیستند. بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی نیز از خودروی بومی ابراز رضایت کردند. درخواست من از مسئولان این است که شرایطی را فراهم کنند تا اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی خودروی بومی با قیمت کارخانه تهیه کنند.

این تفاوت ها نگران کننده است و باید نگاه ویژه تری به بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی داشت. البته در این میان موضوعی که جلب توجه می کند این است که هر ورزشکار، نخبه علمی و یا هر فرد دیگری که در سطح بین المللی و حتی ملی به موفقیت می رسد، اولین انتظار را دارد. تهیه خودروی داخلی یا خارجی البته ریشه این مشکل را باید در پیچ و خم پیچیده بازار خودرو جست وجو کرد، با در نظر گرفتن اینکه داشتن خودروی مناسب این روزها آرزوی هر ایرانی است (از فوتبالیست ها و کشتی گیران گرفته تا … دانشگاهیان). و نخبگان فرهنگی) موضوع دور از دسترس است و البته هر یک از این افراد با توجه به توانایی مالی خود از خرید منصفانه خودروی خارجی یا داخلی راضی هستند. این حقی است که باید برای همه مردم ایران به رسمیت شناخته شود.

بخوانید:  مدت زمان صدور کارت سوخت چند روز است؟

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248395/%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7