ایران خودرو به دنبال پیگیری خودروسازان آسیایی و اروپایی است

گزارش سالانه جاتو داینامیکس از 100 خودروساز برتر جهان در سال 2023 نشان می دهد که ایران خودرو، بزرگترین خودروساز ایرانی، پس از برندهای آسیایی و اروپایی از جمله چانگان، جیلی، چری و ماهیندرا در رتبه 42 جدول آمار فروش جهانی قرار دارد. داچیا. جایگاه های JAC و تویوتا، فولکس واگن، فورد، هیوندای، هوندا، نیسان، کیا، سوزوکی، BYD و شورلت جایگاه های اول تا دهم جدول را به خود اختصاص داده اند.

ایران خودرو در سال گذشته در مجموع 590 هزار و 729 دستگاه خودرو فروخته است. این رقم بر اساس رتبه بندی جهانی، ایران خودرو را به چهل و دومین برند پرفروش خودرو در سال 2023 می رساند و این خودروساز بزرگ کشورمان را در میان 50 خودروساز پرفروش جهان قرار می دهد.

رشدی که ادامه دارد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در طرح برنامه ریزی برای سال 1403، هدف از رشد حداقل 20 درصدی تولید و کاهش 12 درصدی قیمت تمام شده محصولات را در سال جاری اعلام کرد.

علی مردان عظیمی با بیان اینکه کاهش قیمت تمام شده به منظور کاهش کل بهای تمام شده محصولات در تمامی بخش های زنجیره تولید یکی از برنامه های مهم در سال جاری است گفت: با اجرای پروژه های مختلف برای کاهش هزینه کل در زنجیره ارزش تولید، علاوه بر افزایش 20 درصدی تولید، میانگین کاهش 12 درصدی هزینه کل و دستیابی به این هدف وظیفه همه ارکان سازمان است.

بهبود کیفیت

عظیمی ارتقای کیفیت را یک ضرورت مهم دانست و بر ارتقای کیفیت قطعات در زنجیره تامین تاکید کرد و گفت: ما به عنوان تولیدکننده محصول نهایی مسئول کیفیت آن هستیم و هر مانعی بر سر راه آن وجود دارد باید شناسایی و شناسایی شود. بهبود کیفیت محصول باید برای مردم و مشتریان قابل لمس باشد.

بخوانید:  مهمترین مانع سال های اخیر در تولید خودرو قیمت گذاری دستوری بوده است

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال گذشته نتایج موثری در کیفیت محصول حاصل شد اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم و باید تغییرات و اصلاحات لازم در فرآیندهای کیفی محصول و فراتر از آن انجام شود. خدمات فروش برای مشاهده بهبود و افزایش رضایت مردم باشد.»

کاهش مصرف سوخت

عظیمی با اشاره به پروژه های مربوط به کاهش مصرف سوخت خودروها گفت: با توجه به توانمندی های موجود در حوزه موتور در گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقای سطح آلایندگی موتور همواره در حال پیگیری است و امسال نیز مانند یکی از وظایف، پروژه های ویژه ای که در زمینه آنها موتور را راه اندازی خواهیم کرد.”

وی تاکید کرد: بهبود فرآیندهای طراحی و تولید نیروهای محرکه امری است که به دور از شعار به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است تا همه مردم و مشتریان بتوانند از نتایج این اقدامات انجام شده توسط ایران خودرو بهره مند شوند.

سازماندهی شبکه تامین

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر رویکرد گام به گام در شبکه تامین تاکید کرد و گفت: به منظور افزایش کیفیت تولید قطعات، از توانمندی های سازندگان بزرگ که ظرفیت توسعه بالاتری دارند، به ویژه در حوزه ها استفاده می شود. برق، الکترونیک، موتور و درایو امسال اقدامات موثری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون تامین قطعات یدکی و مجموعه های باکیفیت نمی توان انتظار تولید خودروی باکیفیت داشت، ادامه داد: بخش کیفیت سابکو و ایران خودرو که در این شرکت ادغام شده اند باید کیفیت قطعات را دنبال کنند. قبل از تولید و ورود به خط تولید ایران خودرو، باید با حساسیت و دقت بالایی بر کیفیت قطعه نظارت و کنترل شود.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 2091

عظیمی اولویت شبکه تامین ایران خودرو را استفاده از ظرفیت قطعه سازان داخلی دانست و توضیح داد: تامین قطعات یدکی تنها در صورتی از مبادی خارجی انجام می شود که در داخل کشور تولید نشود.

وی بر استراتژی ایران خودرو برای بهره برداری حداکثری از قطعه سازان داخلی تاکید کرد و گفت: در سال 1403 نظارت و نظارت جدی بر خریدهای خارجی بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

مدیریت ارزیابی محصول

عظیمی مدیریت تبادل کالا را یکی از روش های اصلی ایران خودرو دانست و گفت: هیچ شرکتی در گروه صنعتی ایران خودرو بدون تایید کمیته ضرورت خرید خارجی حق خرید از مبادی خارجی را ندارد و در این راه باید مدیریت صحیح مصرف منابع ارزی این رویکرد در راستای منافع اقتصادی کشور است.

به گفته وی یکی از برنامه های مهم شرکت ایران خودرو که به تصویب هیات مدیره رسید کاهش کل هزینه تمام شده تولید است که بخشی از آن سال گذشته اجرایی شد و امسال نیز تا رسیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت. رسیدن.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ارتقای کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش را یکی از دستاوردهای مهم ایران خودرو در سال 1402 برشمرد و گفت: تعداد خودروهای پارک شده در شبکه خدمات پس از فروش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به دلیل ادغام حوزه های کیفی در شرکت خودروسازی ایران، باید برای رفع مشکلاتی که سال ها گریبانگیر صنعت خودرو کشور شده است، برنامه هایی اجرایی شود.

استفاده از 85 استاندارد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: اجرای استانداردهای 85 گانه یکی از اقدامات مهم ایران خودرو در سال 1402 بود و در حال حاضر تمامی خودروها با استاندارد 85 تولید می شوند به استثنای پارس که قبلا اعلام کرده بود غیرممکن است. برای اجرای استانداردها.»

بخوانید:  تولید محصولات جدید با قطعات و آپشن‌های چینی

وی افزود: اگرچه فروش محصولات در سامانه یکپارچه بالاتر از ظرفیت تولید بود، اما فشار زیادی به ایران خودرو وارد کرد، اما بدهی های معوقه در حال حاضر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و توانستیم موضوع را مدیریت کنیم. ” این تعهدات معتبر است.

عظیمی با اشاره به دستیابی به هدف تولید در سال گذشته گفت: خوشبختانه با تلاش کارکنان ایران خودرو و شبکه تامین، خودروی ناتمامی از خط تولید خارج نشد و این امر در شرایطی محقق شد که مشکلات کاهش درآمد شرکت و موانع تامین منابع ارزی و نقدینگی دلیل عدم بهره مندی از تسهیلات شورای پول و اعتبار پابرجاست.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249027/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C