Stellantis همچنین میگوید پلتفرم جدید برای برآورده کردن انتظارات مشتریان در مورد آنچه برای آنها مهم است، طراحی شده است. بهترین برد با بیش از ۷۰۰ کیلومتر پیمایش (۴۳۵ مایل)، زمان شارژ، عملکرد، کارایی، مقرون بهصرفه بودن و لذت رانندگی از جمله ویژگیهای این پلتفرم خواهد بود.
طبق گفته Stellantis، پلتفرم STLA Medium “بهترین هزینه بستهبندی باتری در کلاس را ارائه میدهد که همچنین حجم تولید را افزایش میدهد.
بسته استاندارد: بیش از ۳۱۰ مایل (۵۰۰ کیلومتر) WLTP
بسته عملکرد: بیش از ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) WLTP
این نخستین پلتفرم از چهار پلتفرم تمامالکتریکی جدید این شرکت خواهد بود. این شرکت توضیح میدهد که STLA Medium برای برقرسانی بهقلب بازار جهانی خودرو طراحی شده است؛ زیرا بخشهای C و D نزدیک بهنیمی از کل خودروهای فروختهشده درسطح جهان (۳۵ میلیون از ۷۸.۵ میلیون) را تشکیل میدهند.
هرچند این سرعت شارژ بالاترین میزان نسبت بهبرخی رقبای خود نیست، اما قطعا جزو خودروهایی با کندترین زمان شارژ نیز نخواهد بود.
پلتفرم StellantisSTLA Medium برای تعداد بسیاری از خودروهای برندهای مختلف این شرکت استفاده خواهد شد.
پلتفرم StellantisSTLA Medium در دو پیکربندی – دیفرانسیلجلو و چهارچرخمحرک در دسترس خواهد بود و توان خروجی آن از ۱۶۰ تا ۲۸۵ کیلو وات متغیر است. خودروهای دیفرانسیلجلو، تکموتور خواهد بود و همچنین خودروهای چهارچرخمحرک نیز دارای دو موتور (یکی در جلو و دیگری در عقب) خواهند بود.
درمورد Stellantis برندهای این گروه ۲۶ خودرو را در این کلاسها ارائه میکنند. برقیسازی کامل این مدلها با استفاده از پلتفرم STLA Medium میتواند بهطور بالقوه منجر بهتولید دو میلیون BEV در سال شود که در چندین کارخانه در سراسر جهان (از سال جاری در اروپا شروع میشود) تولید میشود.
تمام پلتفرمهای جدید Stellantis بهگونهای طراحی شدهاند که در آینده شرایط خود را حفظ کنند. ماژولار بودن و انعطافپذیری (فاصله محوری، عرض، برآمدگی، ارتفاع سواری و طراحی سیستم تعلیق) از جمله ویژگیهای این پلتفرم جدید است.