ظاهری لوکس برای پیشرانهای پاک
وی با بیان اینکه باتری ۱۹.۲۷ کیلووات-ساعتی خودرو ظرف سه ساعت با برق شهری شارژ میشود، اظهار کرد: «باتری خودرو در کف ماشین تعبیه شده و در زمان شارژ کامل، قابلیت پیمایش تا ۷۵ کیلومتر را فراهم میکند.»
رحمانی با بیان اینکه تیگو ۸ ای پلاس دارای دو موتور برقی است که نیروی محرکه را بهچرخهای جلو منتقل میکند، تصریح کرد: «با روشن کردن کلید اچایوی، موتور بنزینی نیز در این خودرو بهمدار وارد میشود تا شاهد حداکثر توان خروجی باشیم.»
شریعت اظهار کرد: «از این رو فونیکس در آینده بیش از پیش از تکنولوژیهای روز بهره خواهد برد تا بتواند سبب ارتقای سطح رضایت مشتریانش شود.»
مِن، دیگر عضو هیاتمدیره مدیرانخودرو نیز در این مراسم اظهار کرد: «رونمایی از تکنولوژی PHEV آغاز دوران جدیدی در راه فونیکس بوده و جریان سبز فونیکس راهی برای برخورداری از دنیایی بهتر است.»
شروعی برای تغییر در فونیکس
مصرف سوخت تیگو ۸ پرو e پلاس درحالت بنزینی حدود ۶.۵ لیتر بهازای هر صد کیلومتر است و درصورت فعالیت پیشرانه الکتریکی بهصورت همزمان، مصرف سوخت این کراساوور ۷ نفره چینی به ۱.۵۵ لیتر بهازای هر صد کیلومتر میرسد.
وی با اشاره به اینکه برنامههای جریان سبز فونیکس ادامه خواهد داشت، گفت: «برنامهها تنها بهاین رونمایی ختم نمیشود و این راه همچنان ادامه خواهد داشت.»
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با توجه بهدغدغههای محیطزیست در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱.۵۵ لیتر و مصرف سوخت آن در زمان فعالیت موتور بنزینی نیز ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
رحمانی تیگو ۸ پرو ای پلاس را پرقدرتترین کراساوور کشور دانست و یادآور شد: «شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در زمان حرکت با هر سه موتور ۷.۶ ثانیه است.»
تیگو ۸ پرو e پلاس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو بهره میگیرد که این موتور بنزینی در کنار دو پیشرانه برقی درنهایت ۳۲۶ اسببخار توان را تولید میکند و گشتاور این خودرو را بهحدود ۵۱۰ نیوتونمتر میرسانند.
در ادامه حسین شریعت، عضو هیاتمدیره شرکت مدیرانخودرو اظهار کرد: «افتخار این را داریم که بهعنوان نخستین شرکت خودروساز تولیدکننده خودرو پلاگین-هیبرید، در صنعتخودرو کشور حضور داشته باشیم.»
این خودرو با شعار جریان سبز فونیکس راهی بازار خواهد شد و دومین پلاگین هیبریدی است که بهصورت گسترده بهبازار خودرو کشور عرضه خواهد شد و میتواند آغازگر مسیری بهسوی استفاده بیشتر از خودروهای دوستدار محیطزیست در کشور باشد.
توان تولیدشده از طریق جعبهدنده ۳ سرعته DHD (جعبهدنده مخصوص خودروهای هیبرید) بهچرخهای جلو این خودرو ۷ نفره میرسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو e پلاس بهقویترین کراساوور مونتاژی ایران تبدیل میشود. از این رو شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو درحالتی که هر سه موتور در مدار هستند، ۷.۶ ثانیه محاسبه شده است.
نخستین مونتاژکننده پلاگینها
پرقدرتترین کراساوور مونتاژی
مدیر بازاریابی برند فونیکس از سه مدل رانندگی نرمال، اکو و اسپرت در خودرو تیگو ۸ پرو ای پلاس خبر داد و گفت: «این خودرو درشرایط استفاده از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی، ۳۲۶ اسببخار قدرت را با گشتاور ۵۱۰ نیوتونمتر دراختیار راننده قرار دهد.»
لی ادامه داد: «جریان سبز فونیکس درکنار رونمایی از یک محصول خاص، نمایانگر روح و مفهوم آینده فونیکس است. بهعنوان یک نهاد شرکتی مسئول بر این باوریم که باید تاثیر مثبت بهگونهای باشد که جامعه آن را احساس کند.»
اولویت با محیطزیست است
موتورهای برقی این کراساوور دارای قدرت ۵۵ و ۷۰ کیلوواتی بوده و خروجی گشتاور آنها نیز بهترتیب ۱۶۰ و ۱۵۵ نیوتونمتر اعلام شده است.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245145/%D8%B3%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88-%DB%B8-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF
در ابتدا داریوش گلعلیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیمی سازمان محیطزیست با تاکید بر اهداف سبز این مراسم درجمع حضار گفت: «بیش از ۳ دهه است با معضل آلودگی هوا دستوپنجه نرم میکنیم؛ چراکه بخش عمدهای از انرژی مورد نیاز کشور از طریق سوختهای فسیلی تامین میشود. بنابراین هر اندازه بتوانیم مصرف این نوع سوخت را کاهش دهیم، بههمان اندازه هوای پاکتری خواهیم داشت.»
حامد رحمانی بهعنوان مدیر بازاریابی برند فونیکس در این مراسم از پیشبینی ۷ سال گارانتی یا ۲۰۰ هزار کیلومتر پیمایش برای تیگو ۸ پرو ای پلاس خبر داد و گفت: «گارانتی باتری این خودرو ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر خواهد بود.»
وی ادامه داد: «سبب افتخار مجموعه فونیکس است که پس از ۲۰ سال بهجایگاهی رسیده که توجه مشتریان را بیش از پیش بهخود جلب کرده است و توانسته رضایت مصرفکنندگان را حاصل کند.»
بهگفته وی تیگو ۸ پرو ای پلاس با باک پر و فولشارژ نزدیک بهیک هزار کیلومتر پیمایش دارد. رحمانی از تجهیز این خودرو بهسیستم گیربکس توسعهیافته DHD برای خودروهای هیبرید خبر داد و گفت: «این گیربکس قابلیت مدیریت گشتاور سه موتور را بهصورت هوشمند فراهم میکند.»
وی با بیان اینکه تیگو ۸ پرو e پلاس بهلحاظ ظاهری در نمای جلو و عقب، ترکیبی از تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرومکس است، افزود: «مهمترین تغییر این خودرو در نمای داخل و اضافه شدن کلیدهای تغییر حالت و همچنین امکان باز شدن درِ کنسول وسط است.»
پک باتری این کراساوور ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات-ساعتی دارد و شارژ آن حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان میبرد.
همچنین در این خودرو ۹ حالت کارکرد موتورهای برقی و بنزینی را شاهدیم تا بهترین خروجی به چرخهای جلو منتقل شود. همچنین این خودرو دارای ۵ حالت بازیابی انرژی و شارژ باتری خودرو است.
وی افزود: «روزانه حدود ۱۱۲ میلیونلیتر بنزین در کشور مصرف میشود که با توجه بهتولید ۱۰۵ میلیونلیتری آن درصورت ناتوانی در مدیریت مصرف سوخت، با کمبود جدی بنزین مواجه خواهیم شد.»
گلعلیزاده اظهار کرد: «سازمانهای مربوطه نیز باید بیش از پیش در راستای توسعه انرژیهای پاک فعال باشند و از طریق توسعه زیرساختها برای شارژ خودروها، ضمن کاهش مصرف بنزین، شرایط را برای بهبود کیفیت هوای کلانشهرها تا حد زیادی فراهم کنند.»
جک لی، مدیرعامل شرکت مدیرانخودرو نیز بهعنوان سخنران بعدی در این مراسم گفت: «رونمایی از این خودرو آغاز جریان سبز فونیکس است و امیدواریم با این اقدام، آیندهای روشن پیش روی مشتریان مدیرانخودرو باشد.»