مشکلات تنظیمکننده فشار سوخت
خرابی شمعها
برای بررسی این موضوع میتوانید چراغ چک پیشرانه را در پشت آمپرها نگاه کنید پس اگر روشن شود میتواند هشدار به منزله نبود فشار کافی در باک سوخت باشد. رفع این مشکل راحت است و هزینه بالایی ندارد.
برای حل این مشکل نباید خودرو را برانید بلکه باید با یدککش و مکانیک خبره برای حمل آن تماس بگیرید. احتمالا مکانیک میتواند نشتیهای کوچک سیستم سوخترسانی را رفع کند اما درصورتیکه نشتی جدی باشد مشکلات بزرگتری میتواند به وجود آید و واضح است که رفع آن هزینه و زمان بیشتری را طلب خواهد کرد.
استشمام بوی بنزین بلافاصله پس از حضور در پمپبنزین طبیعی خواهد بود اما باید بوی آن باید پس از چند دقیقه رفع شود.
نشت بنزین
درنهایت بوی بنزین میتواند وارد سیستم تهویه شده و از آنجا به کابین راه یابد. همچنین خرابی تنظیمکننده فشار سوخت میتواند باعث اشکال در عملکرد پیشرانه، کاهش راندمان آن، افزایش مصرف سوخت و کاهش قدرت تولیدی شود. برای رفع این مشکل باید به یک مکانیک باتجربه مراجعه کرد تا نسبت به تعویض این قطعه اقدام کند.
شمع خودرو باعث احتراق مخلوط بنزین و هوا میشود تا درنهایت خودرو استارت خورده و حرکت کند. اگر شمعها عملکرد درستی نداشته باشند، بخارها و قطرات بنزین از پیشرانه وارد سیستم تهویه مطبوع شده و باعث خواهد شد بوی بنزین در کابین حس شود.
وجود قطرات بنزین زیر خودرو معمولا نشاندهنده نشتی در بخشهای مختلف سیستم سوخترسانی خودرو خواهد بود که ازجمله آنها میتوان به باک سوخت آسیبدیده، لولههای انتقال سوخت معیوب، انژکتور سوخت خراب و … اشاره کرد. همچنین کاهش سریع میزان بنزین داخل باک که با نگاه به درجه بنزین در پشت آمپرها نیز مشخص شده است، میتواند به شما در کشف نشتی بنزین کمک کند. اگر این مشکل وجود داشته باشد و شما آن را نادیده بگیرید؛ احتمال آتش گرفتن خودرو وجود خواهد داشت.
اگر مکانیک علت بوی بنزین داخل خودرو را شمعها دانست شاید مجبور به تعویض آنها شوید. اگر شمعها روغنی شده باشند حتما از حل مشکل نشتی روغن قبل از تعویض شمعها مطمئن شوید.
بوی بنزین برای برخی افراد عادی است اما برخی به آن حساسیت دارند. احتمالا برای شما نیز پیش آمده با نشستن در کابین خودرو این بو را استشمام کرده باشید. واضح است بنزین بهعنوان یک سوخت با میزان اشتعال بالا خطرات زیادی خواهد داشت بنابراین مالک خودرو باید سریعا نسبتبه یافتن علت بوی بنزین داخل خودرو و رفع آن اقدام کند.
اگر تنظیمکننده فشار سوخت از کار بیفتد یا بهدرستی کار نکند هوا و بنزین به نسبت درست مخلوط نخواهند شد. اگر پیشرانه خودرو مصرف سوخت بالایی داشته باشد نیز منجر به داغ شدن مبدل کاتالیتیک یا همان کاتالیزور خواهد شد و این امر میزان ورودی بخار بنزین به اگزوز را افزایش خواهد داد.
درصورتیکه هنگام بنزین زدن مقداری از آن روی زمین بریزد این بو واضحتر خواهد بود هرچند آنهم پس از اندکی رانندگی کمتر و درنهایت ناپدید میشود. درصورتیکه بوی بنزین همچنان در کابین وجود داشت درپوش باک سوخت و نشتی احتمالی سیستم سوخترسانی را بررسی کرده و از نبود مشکل در آنها مطمئن شوید.