انتخاب باتری خودرو – اخبار خودرو

باتری خودرو یکی از مهم ترین قطعات آن محسوب می شود، زیرا در دو نوع مختلف تولید می شود و وظیفه کارکرد سیستم های الکتریکی و راه اندازی خودرو را بر عهده دارد. بدون باتری نمی توان خودرو را روشن کرد، زیرا باتری به عنوان یک عامل شروع در نظر گرفته می شود و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و آن را به قسمت های مختلفی مانند برف پاک کن ها، چراغ ها، سیستم صوتی، بالا و پایین بردن شیشه ها و … می رساند. . .

انتخاب و خرید باتری خودرو بستگی به نوع خودرو دارد، اما به نظر یک چالش بزرگ است زیرا عدم انتخاب باتری مناسب می تواند عملکرد خودرو را کاهش دهد و کارایی خودرو را مختل کند. اگر شما نیز می خواهید اطلاعات ارزشمند و مفیدی در مورد باتری خودرو به دست آورید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب باتری ماشین

چه زمانی باتری خودرو را تعویض کنیم؟

باتری خودرو هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارد و این بستگی به نوع خودرو، عملکرد و عملکرد آن دارد. در برخی موارد ممکن است خودروی شما هر دو سال یک بار نیاز به تعویض باتری داشته باشد و گاهی عمر مفید باتری به بیش از دو سال می رسد. به طور کلی توصیه می شود باتری را بعد از 40000 کیلومتر تعویض کنید.

قبل از اینکه باتری ماشین شما تمام شود، باید آن را تعویض کنید زیرا ممکن است در جاده باشید و این اتفاق می افتد. در این زمینه باید با دقت و هوشمندی عمل کنید، زیرا خاموش کردن خودرو در میانه راه ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. جدای از این مشکل، دسترسی به کمک خودرو بسیار سخت و غیرممکن خواهد بود. برای تعویض باتری خودرو بهتر است از برندهای معتبر و باکیفیت خریداری کنید که در این مقاله سه نمونه از آنها را ارائه کرده ایم:

بخوانید:  R15؛ اسپرت‌بایک یاماها در نمایشگاه تهران

انتخاب باتری ماشین

باتری سوزوکی

یکی از باتری های سرب اسیدی باکیفیت موجود در بازار باتری سوزوکی می باشد که این نوع باتری یکی از محصولات سپاهان بوده و با گارانتی به مشتریان عرضه می گردد. تاکنون مشتریانی که این باتری را برای خودروی خود خریداری کرده اند، رضایت خوبی داشته اند و از قیمت آن نیز راضی بوده اند. باتری سوزوکی از بهترین مواد اولیه ساخته شده است تا کیفیت و طول عمر بالایی به خودرو بدهد.

باطری سوزوکی با آمپرهای مختلف بسته به مدل و نوع خودرو را می توانید به صورت آنلاین از سایت های معتبر و همچنین به صورت حضوری از فروشگاه های معروف خریداری کنید. این باتری ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند که قیمت مناسب و کیفیت بالایی نسبت به باتری های خارجی ارائه می دهد.

باتری مداری

باتری اوربیتال یکی دیگر از مدل های باتری موجود در بازار است که توسط شرکت سپاهان تولید و به بازار عرضه می شود. این نوع باتری نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده و مشتریان زیادی را راضی کرده است. ویژگی ها و مزایا خرید باتری Orbitaمی توان به عمر مفید آن اشاره کرد که هر دو تا سه سال یکبار باید تعویض شود. خرید باتری اوربیتال از فروشگاه ها و سایت های معتبر می تواند گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه دهد.

اگر ماشین شما ایرانی است می توانید از باتری های مداری با آمپرهای مختلف استفاده کنید. مثلا ممکن است خودروی شما پژو پارس باشد که در این صورت یک باتری اوربیتال 66 آمپر ساعتی برای آن مناسب است. با باتری مناسب، می توانید کارایی و عملکرد وسیله نقلیه خود را افزایش دهید و هرگز نگران خاموش شدن یا کم شدن چراغ های خودرو خود نباشید.

بخوانید:  تاکید مدیرعامل ایران خودرو بر فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی مهرکام‌پارس

باتری واریانس

از جمله باتری های باکیفیت می توان به باتری واریان اشاره کرد که ساخت شرکت صبا باتری می باشد. باتری واریان به دلیل تولید و عرضه با آمپرهای متفاوت برای هر مدل خودرو در بین رانندگان محبوبیت و شهرت خوبی به دست آورده است. باتری های Varian طول عمر بالایی دارند، بنابراین می توانید پس از 2-3 سال استفاده آنها را تعویض کنید.

باتری واریان را می توانید در معتبرترین فروشگاه ها خریداری کرده و در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر دریافت نمایید. شرکت صبا باطری نیز گارانتی و خدمات پس از فروش انواع باطری های خود تولید را ارائه کرد.

انتخاب باتری ماشین

نکات مهم در مورد خرید باتری ماشین

حال که می خواهید بدانید چه نوع باتری هایی را بخرید باید به این نکته توجه کنید که باتری ها تنوع بسیار زیادی دارند و این تنوع نه تنها در آمپر بلکه در برند و قیمت آنها نیز هست. نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید که این نکات به شرح زیر است:

  • ابعاد و اندازه باتری را با ابعاد و اندازه محفظه باتری خودرو و کیف مناسب مقایسه کنید.
  • فریب قیمت های ارزان در بازار را نخورید و همیشه به خرید باتری های باکیفیت فکر کنید.
  • به اصل بودن باتری دقت کنید.
  • به تاریخ انقضای باتری دقت کنید.
  • هرگز خودتان اقدام به تعویض باتری نکنید زیرا ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و ایمنی خودرو را به خطر بیندازد. در واقع تعویض باتری خودرو کار پیچیده ای است که فقط تعمیرکاران می توانند آن را انجام دهند.
  • باتری های سپاهان و صبا از جمله باتری های مورد تایید تولید شده در بازار هستند.
  • هر از چند گاهی باتری خودرو را چک کنید و اگر هنگام استارت زدن یا دیر استارت زدن صدای عجیبی شنیدید، زمان تعویض باتری فرا رسیده است.
بخوانید:  راناپلاس چگونه بر اریکه 207 صندوق‌دار تکیه زد؟

نتیجه

باتری خودرو یکی از قطعات مهم و حیاتی است که به راه اندازی و راه اندازی خودرو کمک می کند. بدون باتری، خودروی شما نه تنها کار نمی کند، بلکه شیشه ها نمی توانند بالا و پایین بروند و سیستم صوتی و چراغ ها نیز روشن نمی شوند. پس باید باتری خودرو را به موقع بررسی و تعویض کنید و از نمونه های معتبر و با کیفیت موجود در بازار باطری نو خریداری کنید. از بهترین باتری های موجود در بازار می توان به باتری های سوزوکی، اوربیتال و واریان تولید شده توسط سپاهان و شرکت صبا باتری اشاره کرد. اما می توانید تعویض آن را به تعمیرکاران بسپارید.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248616/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86