بریجستون برنامه تولید OTR خود در چین را لغو کرد

در برنامه تجاری میان مدت سه ساله آتی بریجستون (2024-2026)، این شرکت فاش کرد که تولید و فروش لاستیک های کامیون و اتوبوس در شرکت سرمایه گذاری بریجستون (چین) متوقف خواهد شد و از این پس، منابع هدایت خواهند شد. به بازار تایرهای درجه یک برای وسایل نقلیه سواری در حال حرکت به سمت … رشد مورد انتظار طبق گفته شرکت.

بریجستون می گوید که BSCN در حال تغییر ساختار تجاری خود است تا تمرکز خود را بیشتر کند. در واقع باید گفت که BSCN با در نظر گرفتن عواملی مانند پویایی بازار و مزیت رقابتی تصمیم به توقف تولید و فروش لاستیک های کامیون و اتوبوس گرفت.

به گفته بریجستون، رویه های طراحی و ساخت مناسب مطابق با مقررات و قراردادهای کاری مختلف دنبال می شود و این شرکت در نظر دارد تأثیر آن را بر کارکنان و جوامع محلی آسیب دیده به حداقل برساند. می توان انتظار داشت که با اطمینان بیشتری در این تجارت به سراغ لاستیک های بریجستون برویم و دیگر نیازی به نگرانی در مورد لاستیک های OTR ساخت چین توسط بریجستون نباشیم.

بریجستون دومین سازنده ژاپنی تایر بود که در سال 2004 فعالیت خود را در چین آغاز کرد و 100 میلیون دلار برای به دست آوردن موقعیت خوبی در بازار چین هزینه کرد. حتی طبق برنامه ده ساله، 300 میلیون دلار دیگر برای حضور سایر برندهای فرعی بریجستون در چین هزینه خواهد شد.

البته دو سال پیش به دلیل حضور بریجستون در مراکز صنعتی چین و افزایش دسترسی به اطلاعات فنی این شرکت، یک سازنده چینی تایر برای پرداخت غرامت کپی طرح روی آج به دادگاه رفت.

بخوانید:  پادرا دیزل: 3 ماه دیاگ رایگان برای کشنده های داف

با این حال، به نظر می رسد که بریجستون قصد ندارد به دلیل موقعیت دوم خود در بازار تایرهای مسافربری، فعالیت خود را در چین به طور کامل تعطیل کند و این تصمیم احتمالاً محدود به لاستیک های تجاری کامیون و اتوبوس خواهد بود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248390/%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-OTR-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%84%D8%BA%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AF