رونمایی استلانتیس از پلت‌فرم برقی STLA Medium

تمام پلت‌فرم‌های جدید Stellantis به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آینده شرایط خود را حفظ کنند. ماژولار بودن و انعطاف‌پذیری (فاصله محوری، عرض، برآمدگی، ارتفاع سواری و طراحی سیستم تعلیق) از جمله ویژگی‌های این پلت‌فرم جدید است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245094/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%84%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-STLA-Medium

همان‌طور که می‌دانیم، باتری کوچک‌تر تا حدود ۷۰ کیلووات-ساعت ظرفیت باتری قابل استفاده (محاسبه متناسب با محدوده) خواهد بود. سیستم باتری پلت‌فرم متوسط STLA بر معماری الکتریکی ۴۰۰ ولتی تکیه خواهد کرد (Stellantis ؛ فقط در برخی از BEV های خود از سیستم‌های ۸۰۰ ولتی استفاده می‌شود.

Stellantis همچنین می‌گوید پلت‌فرم جدید برای برآورده کردن انتظارات مشتریان در مورد آن‌چه برای آن‌ها مهم است، طراحی شده است. بهترین برد با بیش از ۷۰۰ کیلومتر پیمایش (۴۳۵ مایل)، زمان شارژ، عملکرد، کارایی، مقرون به‌صرفه بودن و لذت رانندگی از جمله ویژگی‌های این پلت‌فرم خواهد بود.

این نخستین پلت‌فرم از چهار پلت‌فرم تمام‌الکتریکی جدید این شرکت خواهد بود. این شرکت توضیح می‌دهد که STLA Medium برای برق‌رسانی به‌قلب بازار جهانی خودرو طراحی شده است؛ زیرا بخش‌های C و D نزدیک به‌نیمی از کل خودروهای فروخته‌شده درسطح جهان (۳۵ میلیون از ۷۸.۵ میلیون) را تشکیل می‌دهند.

پلت‌فرم StellantisSTLA Medium در دو پیکربندی – دیفرانسیل‌جلو و چهارچرخ‌محرک در دسترس خواهد بود و توان خروجی آن از ۱۶۰ تا ۲۸۵ کیلو وات متغیر است. خودروهای دیفرانسیل‌جلو، تک‌موتور خواهد بود و همچنین خودروهای چهارچرخ‌محرک نیز دارای دو موتور (یکی در جلو و دیگری در عقب) خواهند بود.

حداکثر توان خروجی این محصولات بسته به‌نسخه از ۱۶۰ تا ۲۸۵ کیلووات متغیر خواهد بود. پلت‌فرم‌های BEV از خانواده‌ای از سه ماژول درایو الکتریکی مقیاس‌پذیر (EDM) استفاده می‌کنند. از نظر باتری و برد، Stellantis می‌گوید که برنامه‌اش داشتن بهترین برد رانندگی با بیش از ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) پیمایش در روش تست خودروهای سبک هماهنگ جهانی (WLTP) است. دو گزینه اصلی باتری، حداکثر ۹۸ کیلووات-ساعت (کیلووات-ساعت) ظرفیت باتری قابل استفاده وجود خواهد داشت.

بخوانید:  تاسیس دفتر مشترک طراحی و مهندسی ایران خودرو و لانچ چین

هرچند این سرعت شارژ بالاترین میزان نسبت به‌برخی رقبای خود نیست، اما قطعا جزو خودروهایی با کندترین زمان شارژ نیز نخواهد بود.

به‌گفته این شرکت، انتظار می‌رود بهره‌وری انرژی این پلت‌فرم جدید بهترین در کلاس خود باشد. قابلیت شارژ سریع این پلت‌فرم نکته بسیار مهم آن است که به‌گفته این شرکت امکان شارژ مجدد باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد حالت شارژ (SOC) در ۲۷ دقیقه را فراهم می‌کند.

پلت‌فرم StellantisSTLA Medium برای تعداد بسیاری از خودروهای برندهای مختلف این شرکت استفاده خواهد شد.

طبق گفته Stellantis، پلت‌فرم STLA Medium “بهترین هزینه بسته‌بندی باتری در کلاس را ارائه می‌دهد که همچنین حجم تولید را افزایش می‌دهد.

درمورد Stellantis برندهای این گروه ۲۶ خودرو را در این کلاس‌ها ارائه می‌کنند. برقی‌سازی کامل این مدل‌ها با استفاده از پلت‌فرم STLA Medium می‌تواند به‌طور بالقوه منجر به‌تولید دو میلیون BEV در سال شود که در چندین کارخانه در سراسر جهان (از سال جاری در اروپا شروع می‌شود) تولید می‌شود.

بسته استاندارد: بیش از ۳۱۰ مایل (۵۰۰ کیلومتر) WLTP
بسته عملکرد: بیش از ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) WLTP