ضرورت توسعه ایستگاه های شارژ متعادل با ناوگان

یکی از اعضای هیئت تحریریه روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

بازار عرضه و تولید خودروهای برقی در حال داغ شدن است و دولت و وزارتخانه تمام تمرکز خود را بر توسعه ناوگان برقی در کشور گذاشته اند. اما آنچه مهم است توسعه متوازن ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در شهرها و جاده های بین شهری است.

اگرچه وظیفه توسعه جایگاه های شارژ به عهده مپنا گذاشته شده است، اما استقرار این جایگاه ها در نقاط مختلف شهری و جاده ها نکته ای است که به نظر می رسد مسئولان چندان به آن توجه نکرده اند.

به گفته مسئولان گویا، قرار است ایستگاه های شارژ در جاده های بین شهری با اولویت مراکز خدمات بین شهری ایجاد شود و در شهرها نیز مکان های ویژه ای در مراکز خرید و غیره ایجاد شود.

اما آنچه در بین مردم از جمله مصرف کنندگان خودروهای برقی در تامین سوخت مورد نیاز خودروی خود اعم از برقی یا بنزینی ثابت است، سوخت گیری در مراکز عرضه سوخت یا پمپ بنزین های تحت مدیریت شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی است. یک شرکت.

از این رو به نظر می رسد مسئولان توسعه ناوگان برق کشور باید با ایجاد جایگاه های شارژ در شهرها و جاده های بین شهرها در پمپ بنزین ها در اولویت قرار گیرند تا مصرف کنندگان خودروهای برقی در یافتن جایگاه های شارژ دچار سردرگمی نشوند و به راحتی این جایگاه ها را تشخیص دهند. ایستگاه‌ها، باتری دستگاه‌های آن‌ها را شارژ کرده و در ماشین خود استفاده کنید. علاوه بر این، پمپ بنزین ها زیرساخت های مناسبی برای ارائه چنین خدماتی به خودروها دارند و با نصب حداقل یک جایگاه شارژ سریع در هر پمپ بنزین، به راحتی می توان نگرانی مردم در مورد تامین برق مورد نیاز خودروهای برقی را برطرف کرد و راحتی را فراهم کرد. دسترسی به این ایستگاه ها

بخوانید:  عیارسنجی BENZ، MAN و قطعات ZF در دمای منفی 30درجه!

از سوی دیگر نیاز به سرمایه گذاری برای ایجاد پمپ بنزین های جدید در شهرهای بزرگ نیز کاهش می یابد که خود مشکل بزرگی است و جایگاه داران می توانند ضمن تعامل با مپنا، این سرویس جدید را با کمترین هزینه ممکن به متقاضیان ارائه دهند.

بدون شک دسترسی آسان به ایستگاه های شارژ به خصوص در شهرها می تواند رغبت مردم به استفاده از خودروهای تمیز را افزایش دهد و دغدغه اصلی آنها یعنی رسیدن سریع و آسان به ایستگاه های شارژ را برطرف کند.

از سوی دیگر دولت می تواند از بخش خصوصی حمایت کرده و از توانمندی های این بخش در ساخت و واردات جایگاه های شارژ استفاده کند تا کشورمان از ابتدا انحصار ایجاد جایگاه های شارژ را ایجاد نکند و بازار رقابتی تر شود. ، شرکت هایی با قابلیت های بالاتر می توانند در رأس هرم خدمات ارائه دهند.برای خودروهای برقی.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248409/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86