ممنوعیت عبور و مرور خودروهای بدون معاینه فنی در نوروز 1403

87 هزار نفر برای سفرهای نوروزی آماده می شوند

رئیس پلیس راهور وراجا در هفتاد و نهمین کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی گفت: در طرح نوروزی 1402، 1217 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته است. سردار سید تیمور حسینی افزود: استان های فارس، سیستان بلوچستان و خراسان بیشترین تصادفات و استان های البرز، یزد و ایلام کمترین تصادفات جاده ای را در طرح نوروزی 1402 به ثبت رساندند.

وی خستگی، خواب آلودگی و سرعت زیاد را عامل 64 درصد تصادفات عنوان کرد و افزود: 68 درصد جراحات تصادفات جاده ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی مسافران در خودروها بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه حدود 87 هزار نفر در نوروز 1403 در حالت آماده باش هستند، گفت: از شهروندان می خواهیم نکات ایمنی راه ها را رعایت کرده و از رانندگی در تاریکی پرهیز کنند.

این افسر پلیس گفت: در نوروز 1403 مدیریت و کنترل میانگین سرعت به شدت رعایت می شود، تسامح وجود ندارد و رانندگانی که مرتکب تخلف جدی شوند از تردد منع می شوند.

سردار حسینی افزود: از وزارت بهداشت می خواهیم در ایام نوروز همه بیمارستان ها را در حالت آماده باش قرار دهد و حتی از بیمارستان های خصوصی نیز می خواهیم که آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان باشند.

این مقام انتظامی از اجرای طرح کلاهبرداری الکترونیک در تمامی استان ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مردم می توانند با سهولت بیشتری خسارت خود را از بیمه ها مطالبه کنند.

بخوانید:  جدول قیمت های کارخانه و بازار خودروهای داخلی، چینی و خارجی - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا نیز تایید کرد: معاینه فنی در جاده ها در سال جاری به شدت رصد می شود و در صورت نداشتن گواهی معاینه فنی خودرو از تردد منع می شود.

1053 ایستگاه ترافیکی در جاده های کشور فعال می شود

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور همچنین از فعال بودن 1300 دوربین نظارت تصویری و 2300 دوربین کنترل سرعت در جاده ها خبر داد که در طرح نوروزی مورد استفاده قرار می گیرند.

حمیدرضا شهرکی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی عید نوروز 1403 که با حضور رئیس پلیس راهور فراجا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت کشور برگزار شد. بهداشت، سازمان راهداری و اورژانس، جمعیت هلال احمر و … اعلام کردند: در طرح نوروزی هزار و 403 ایستگاه تردد در جاده های کشور فعال می شود. وظیفه اصلی اینها مدیریت مسیرهاست اما در مواقع اضطراری کمک و اسکان مسافران را نیز انجام می دهند.

علاوه بر قوانین جاده ای، هزاران مجتمع خدماتی رفاهی در جاده ها نصب شده است و در مواقع ضروری مسافران را می توان در این مکان ها اسکان داد.

عامل حمل و نقل سازمان راهداری گفت: همچنین 8 هزار دستگاه خودروی سنگین و سبک و 12 هزار نیروی انسانی در طرح نوروزی آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

شهرکی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۷۹ شماره تردد در جاده ها وجود دارد، گفت: تابلوهای اطلاعاتی محل سکونت باید در نقاط مناسب در جاده ها نصب شود تا راننده امکان دید و توقف داشته باشد تا تصادفی رخ ندهد.

بخوانید:  سرگردان بین روزمرگی و پیشرفت!

معاون حمل و نقل سازمان راهداری همچنین از آسفالت 117 هزار کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: از پلیس می خواهیم برای کاهش تصادفات در این جاده ها نظرات کارشناسی را در اختیار ما قرار دهد چرا که تصادفاتی که در راه های روستایی رخ می دهد نیز یکی از این موارد است. چالش هایی که با آن روبرو هستیم

کمبود دلال و اجاره کننده بلیط سفر نوروزی

شهرهای توریستی کشور نیز روند آماده سازی برای میزبانی از مسافران نوروزی را آغاز کرده اند و استان هایی مانند خراسان رضوی، سمنان و گلستان نیز پیشقدم شده اند.

بر اساس استدلال گنابادی نژاد; کارگزار فرهنگی، اجتماعی و حج استان خراسان رضوی ظرفیت امسال این استان را به 754 هزار نفر رسانده است و بازه زمانی خدمت رسانی به زائران از 24 اسفند ماه سال جاری تا 3 فروردین 1303 و پایان عید سعید فطر است. فطر تعطیلات عید فطر.

سید مهدی ماهیایی معاون استاندار گلستان نیز در نشستی در ستاد تسهیلات سفر نوروزی گفت: استان گلستان با هدایای الهی و آمادگی دستگاه های اجرایی میزبان میهمانان سفر نوروزی خواهد بود.

احسان منصورسکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل زمینی استان سمنان نیز از دیگر مسئولانی بود که از آمادگی برای سفرهای نوروزی خبر داد.

وی با بیان اینکه راه های استانداری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، ادامه داد: آماده سازی راه های استانداری برای انجام دستور کار.

این در حالی است که هنوز پیش فروش بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی در نوروز مشخص نشده و آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه به صحبت های معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیئت دولت اختصاص دارد. . ستاد سفرهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی جزئیات آغاز سفرهای نوروزی را بررسی کرد. .

بخوانید:  سهم ۴۷ درصدی چینی‌ها از انتخاب مشتریان روسی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین به اعضا و نمایندگان شرکت ها و سازمان های تابعه اعلام کرد: توزیع بلیت مسافری در تمامی بخش های حمل و نقل باید ضابطه مند شود و دست واسطه ها و چارترکنندگان پروازهای نوروزی کوتاه شود.

همچنین هفته آینده جلسه ای برای تعیین نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل مسافر برگزار می شود و قیمت های مناسب متناسب با شرایط مردم و شرکت های حمل و نقل در سفرهای نوروزی در وزارت راه و شهرسازی تعیین و اعلام می شود. .

جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن چندی پیش درباره نرخ بلیت و نحوه فروش بلیت قطار گفت: قیمت بلیت قطار نوروزی تغییر و افزایشی نخواهد داشت و همانطور که در اسفندماه نیز اتفاق افتاد، نحوه فروش بلیت قطار به این صورت خواهد بود. به صورت آنلاین به طوری که فروش در 4 ساعت اول کاملاً آنلاین خواهد بود که بصورت آنلاین و حضوری خواهد بود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248234/%D9%85%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3