ون‌ های شرکت پست فرانسه، آزمایشگاه «میشلن» شدند

این شرکت برای اولین‌بار لاستیک‌های بدون هوا و ضدپنچری خود را در راستای اهداف این شرکت برای پایداری بیشتر در آینده، زیر یک خودرو برقی آزمایش کرد. این شرکت می‌خواهد لاستیک‌هایی بسازد که بدون هوا، قابل‌شارژ، متصل و پایدار باشند.

تصاویری که از این آزمایش جدید منتشر شده است نشان از نصب لاستیک‌های میشلن روی یک سیتروئن جامپی دارد. هرچند این یک ون میان‌سایز است اما از ون‌های بزرگ ناوگان پست فرانسه محسوب می‌شود زیرا این شرکت هزاران ون کوچک‌تر مثل رنو کانگو را هم در اختیار دارد.

پروژه آزمایشی جدید میشلن در ژوئن امسال آغاز شد یعنی زمانی که شرکت پست فرانسه لاستیک‌های آپتیس را روی سه ون خود نصب کرد. در این مدت، ون‌های زردرنگ نامه‌ها و بسته‌ها را مانند ون‌های با تایرهای معمولی تحویل داده‌اند.

میشلن همچنان در حال آزمایش لاستیک‌های بدون هوای آپتیس (Uptis) است. در جدیدترین حرکت، این لاستیک‌ها را روی ۴۰ ون متعلق به شرکت پست فرانسه نصب می‌کند.

سپس داده‌های جمع‌آوری‌شده در مرحله اول پروژه تجزیه‌وتحلیل می‌شوند و برای بهبود لاستیک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. قرار است تا سال ۲۰۲۴ چهل ون پست به لاستیک‌های بدون باد مجهز شوند.

سال‌هاست لاستیک‌های ضدپنچری یک مفهوم جذاب هستند. شرکت تایرسازی فرانسوی چند ملیتی میشلن (Michelin) از سال 2005 روی این مفهوم کار می‌کند و حالا پس از یک دهه کار، این مفهوم به واقعیت نزدیک شده است.

میشلن امیدوار است لاستیک‌های آپتیس به شرکت پست برای کاهش زمان تعمیر و سرویس ون‌ها کمک کند. پس از شروع کامل این برنامه آزمایشی، شرکت پست ون‌های مجهز به لاستیک‌های بدون باد را به مناطق مختلفی مثل شمال فرانسه در نزدیکی مرز بلژیک خواهد فرستاد.

بخوانید:  به زودی، فروش 8 خودرو جدید ایران خودرو در سامانه یکپارچه

این سیستم منحصربه‌فرد ضدپنچری موسوم به «UPTIS» یک تایر بدون هواست که به لطف طراحی خاص خود نیازی به پر شدن با هوا ندارد و هرگز سوراخ یا اصلاحا پنچر نمی‌شود.

در مرحله اول عرضه، این لاستیک‌ها شامل ضایعات پلاستیکی بازیافتی خواهند بود و با گذشت زمان، این شرکت اجزای این تایرها را صد درصد با مواد آلی یا قابل‌بازیافت جایگزین می‌کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245095/%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%84%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF

شرکت تایرسازی میشلن برای اولین‌بار در دنیا، لاستیک‌های بدون هوای خود را که برای عرضه در بازار در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، با یک خودرو برقی در خیابان آزمایش کرد.

این شرکت قبلا هم پروتوتایپ لاستیک‌های بدون باد خود را در شرایط واقعی در آسیا و آمریکای شمالی آزمایش کرده بود.

لاستیک‌های آپتیس وزن خودرو را به‌جای باد با استفاده از باله‌های انعطاف‌پذیر تحمل می‌کنند و قطعا این تغییر ساده‌ای نخواهد بود. انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد این پروژه آزمایشی میشلن منتشر شود. درحال‌حاضر خیلی زود است که بخواهیم بگوییم لاستیک‌های آپتیس چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید. البته میشلن گفته است این تکنولوژی را بیشتر برای ناوگان تجاری سبک در نظر گرفته است پس یعنی به این زودی‌ها لاستیک‌های بدون باد را در خودروهای معمولی نخواهیم دید.