کروز قصد دارد در سال جدید بیش از 60 میلیون قطعه تولید کند

صنایع کروز سازی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های بخش خصوصی کشور، سال 1402 هجری شمسی را پشت سر گذاشته و در دستیابی به اهداف بزرگی موفق بوده است. ایجاد قابلیت ها، امکانات و تجهیزات لازم برای افزایش تولید قطعات خودرو از اقدامات عملی کروز در سال 1402 بود و سیاست گذاری برای افزایش تولید بر اساس رویکرد دانش بنیان از اهداف این شرکت در سال 1403 شمرده شد.

تولید حدود 58 میلیون قطعه در سال گذشته

علی یوسفی، مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز، با تشریح حجم تولید قطعات یدکی این شرکت طی دو سال گذشته، گفت: در سال 1401 هجری قمری 51 میلیون قطعه و در سال 1402 هجری قمری حدود 58 قطعه تولید شد. میلیون قطعه تولید شد و به شرکت ها ارائه شد.

وی در خصوص برنامه های تولید کروز در سال 1403 هجری شمسی گفت: امسال برای تولید و جاسازی قطعات یدکی ویژه خودرو تارا از جمله ایربگ، چراغ، دسته سیم، سپر، قطعات ترمز و قطعات جانبی موتور برنامه ریزی کرده ایم.

یوسفی با تاکید بر اینکه هدف خود را تولید و تامین قطعات یدکی شاهین، اطلس و سهند از محصولات گروه خودرو سایپا قرار داده ایم، گفت: ایربگ، داشبورد، چراغ، فرمان، سپر، دستگیره بیرونی، دسته سیم، آمپلی فایر جلو. مولتی مدیا و قطعات ترمز نیز.” سیستم ESP یکی از قطعات در دستور کار تولید است.”

تولید ECU دوگانه سوز در سال 1403 به پایان رسید

محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت تولیدی صنایع کروز نیز به تشریح اقدامات این شرکت در سال جاری و برنامه های بومی سازی آن در سال 1403 پرداخت و گفت: در حال حاضر در حال تکمیل بومی سازی قطعه ECU برقی دوگانه سوز هستیم. امسال تولید شود.»

وی با اشاره به اینکه قطعات مختلف خودروهای این شرکت از جمله قطعات الکترونیکی با استفاده از انرژی داخلی تولید شده است، افزود: معرفی سیستم های کنترل بدنه، سنسور فشار باد لاستیک و سیستم ورود بدون کلید از جمله کارهای و فعالیت های این شرکت بود. سال گذشته.» «نمونه‌ای از سیستم چندرسانه‌ای که امسال تولید می‌شود تهیه کردیم».

بخوانید:  تکمیل ظرفیت فروش ایران خودرو در سال 1402

وی با تاکید بر اینکه مدار الکترونیکی سیستم کنترل ایربگ با قابلیت کنترل 8 ایربگ از جمله کارهای و طراحی های سال گذشته بوده و طراحی سیستم هشدار نقاط کور نیز از جمله محصولاتی است که در سال جاری تولید خواهد شد. خاطرنشان کرد: با همکاری گروه بهمن در زمینه موتور برق (بخش الکترونیک) نیز کار می کنیم.

برنامه تولید ECU نسل ششم

همانطور که حسین انصاری، مدیر گروه نیروی محرکه صنایع کروز سازی، درباره عملکرد شرکت در سال جاری و برنامه و اهداف آن برای سال 1403 هجری شمسی گفت: در گذشته جزو تامین کنندگان خطوط موتور خودروهای داخلی بودیم. اما از سال 2019 تصمیم گرفتیم جزو تولیدکنندگان این قطعات باشیم.» در گام اول از مهندسی معکوس استفاده کردیم که اولین نسل از ECU ما را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه پس از این رویه، قطعه سخت افزاری مهندسی معکوس را تغییر دادیم تا بتوانیم از امکانات و قطعات موجود در بازار به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: نسل دوم ECU بنزین بر اساس سیستم کنترل هوا و معروف به دریچه گاز مکانیکی و نسل سوم، ما یک کنترل الکترونیکی دوگانه سوز را توسعه دادیم.

الانصاری افزود: نسل چهارم واحد کنترل الکترونیکی به موتورهای بنزینی با دریچه گاز برقی متصل شده است و در نسل پنجم واحد کنترل الکترونیکی موتورهای بنزینی با دریچه گاز برقی تولید کردیم که از نظر سخت افزاری قابلیت توربوشارژ را دارند. و نرم افزاری که البته به تولید انبوه نرسید.» چون درخواستی از خودروساز برای پروژه هایی با موتورهای برق دریچه گاز نداشتیم.

وی ECU نسل ششم را پلتفرم مورد انتظار برای موتورهای با طراحی مناسب در چند سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: این نسل ششم را از ابتدا به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری طراحی کرده ایم که برای خودروهای دو موتوره قابل استفاده است. سوخت دریچه گاز برقی و توربوشارژر همزمان.»

مدیر پیشرانه شرکت کروز اعلام کرد: با پایان یافتن طراحی و تولید نسل ششم، این ECU برای اولین بار در دریچه گاز برقی دوگانه سوز ساینا GX 1403 استفاده خواهد شد.

بخوانید:  Electric Phoenix FX، Arizo 8 و Tigo 7 Pro PHEV در راه ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات و آموزش های انسانی لازم را برای طراحی و ارزیابی نیازهای بازار ECU ارائه کردیم، خاطرنشان کرد: در عین حال کالیبراسیون را نیز در شرکت توسعه دادیم که یکی از رویه های مهم برای رهبری شرکت است. گروهی از نیروها.»

الانصاری با اشاره به اینکه داشتن واحد کنترل الکترونیکی و سیستم مدیریت موتور به تنهایی کافی نیست، مگر اینکه بتوانیم آن را برای خودروی خاصی تنظیم و کالیبره کنیم، افزود: در طول سال ها توانسته ایم کار کالیبراسیون را با آن انجام دهیم. کمک بسیاری از خودروسازان از جمله ایران خودرو و سایپا.» گروه بهمن پروژه های زیادی با نسل های مختلف ECU در بازار دارد.

وی همچنین گفت: امسال توانستیم بیش از 190 هزار سنسور اکسیژن برای سیستم مدیریت موتور تولید کنیم و خط تولید دریچه گاز برقی را در سال 1403 راه اندازی خواهیم کرد.

مدیر پیشرانه کروز در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم محصول فعلی را که از موتورهای بنزینی دریچه گاز برقی پشتیبانی می کند و بخشی از ECU نسل ششم است، وارد تولید کنیم.

بکارگیری 250 دانشگاه نخبه کشور در مرکز تحقیقات و نوآوری کروز

منوچهر سلطانی، معاون منابع انسانی کروز درباره فعالیت شرکت کروز در سال گذشته و فرصت های شغلی متنوع شرکت از طریق وب سایت رسمی کروز یا سایت های شغلی مورد اعتماد ارسال کنید.

وی افزود: در طول یک سال گذشته هزاران رزومه از کارجویان وارد شد که بررسی این تعداد سابقه کار زمان زیادی می برد و مشکل است، به عنوان مثال در پنجمین نمایشگاه کار ایران در سال 1401 بیش از 3000 کارجو درخواست کار کرد.” با کروز.”

سلطانی با اشاره به اینکه فرآیند جذب نیرو از طریق مکانیزم حرفه ای انجام می شود، ادامه داد: در سال گذشته بیش از 4 هزار نفر برای مصاحبه دعوت شدند و از این تعداد 2000 نفر مشغول به کار شدند که موضوع در این سازوکار فقط به حرفه ای بودن محدود می شود. و توانایی جویندگان کار.»

وی در خصوص تعامل با دانشجویان نخبه نیز گفت: تسهیلاتی برای بهره مندی از دانش آموزان نخبه فراهم شده است و این دانشجویان نیز می توانند به صورت شبانه روزی همکاری کنند.

بخوانید:  ارتقای کیفیت «شاهین» با تعریف ۲۴۰ پروژه کیفی در ۱۴ ماه اخیر

معاون منابع انسانی این مجتمع تولیدی و صنعتی در خصوص استخدام کارگرانی که جزو نخبگان نیستند و حتی ممکن است تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند، گفت: در خط تولید فرصت هایی برای افرادی وجود دارد که لزوماً فاقد مدرک هستند. تحصیلات دانشگاهی البته بستگی به مهیا بودن شرایط و توانایی کار در این زمینه دارد.

وی درباره برنامه های این شرکت برای جذب نخبگان گفت: با کروز مجموعه دانش و نوآوری را پیوند زدیم و در فاز اول هفت نخبه از بهترین دانشگاه ها در این مجموعه دانش بنیان به کار گرفته شدند.

سلطانی در خصوص روند جذب این نخبگان گفت: ما با بنیاد ملی نخبگان همکاری داریم و فرآیند شناسایی نخبگان از این طریق صورت می گیرد و در این راستا شرایط برای جذب سربازان نخبه نیز فراهم شده است.

وی به مرکز پژوهش و نوآوری اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات و نوآوری کروز با استخدام 250 نفر از نخبگان دانشگاه های کشور، سهم مهمی در طراحی داخلی و ساخت قطعات پیشرفته خودرو دارند.

معاون منابع انسانی کروز با تاکید بر اینکه نیاز به توانمندی ها و دانش گسترده است، گفت: در سال های گذشته بارها سازمان های توانبخشی و مددکاری مانند کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره). او) افرادی را به این گروه معرفی کرده اند که پس از بررسی شرایط و توانایی ها مشغول هستند.»

وی در خصوص تعادل جنسیتی در نیروی کار گفت: امسال 13 هزار و 500 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که حدود 70 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

سلطانی درباره این شایعه گفت: این ادعاها بر اساس دروغ است؛ کروز یک گروه صنعتی و حرفه ای است و تعهد، تجربه و مهارت در این شرکت مهم است، اتفاقاً کروز به پیشرفت شخصی و حرفه ای افراد در کنار هم اهمیت می دهد. که «ازدواج سربازی در این مجتمع قطعه سازی ممنوع است».

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248609/%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B6%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF