کمک ماشین های مختلف در نوروز 1403

یکی از اعضای هیئت تحریریه روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

برای اکثر مردم کشور، فرا رسیدن سال نو روزهای دور از مشغله کاری را به همراه دارد و می توان گفت که اکثر مشاغل کشور در این ایام تعطیل هستند و این بهانه ای است برای آغاز موجی از سفرهای نوروزی در سراسر کشور. کشور. اما تنها در این روزهای استراحت از کار و سفر بسیاری از ایرانیان، اقدام و تلاش برخی دیگر از شهروندان برای فراهم کردن شرایط سفر برای مردم آغاز می شود.

یکی از گروه های مهم در این زمینه، نجات خودکار سراسری است. ناگفته نماند با توجه به حجم زیاد سفرهای مردم با خودروهای شخصی خود در سراسر ایران، می توان حجم وسیع خرابی خودروها در جاده ها را متصور شد.

در این میان البته سودجویان هم هستند که به بهانه کمک به خودروهای غیرمجاز و کسب درآمدهای نجومی از مردم سرگردان در جاده ها و البته وارد آوردن خسارات جبران ناپذیر به خودروهای خود سعی در دوختن کلاه برای خود دارند!

به گفته کارشناسان، بهترین راه های تشخیص خودروهای امدادی مجاز از تقلبی عبارتند از: علامت گذاری و علامت گذاری روی لباس امدادگر، شکل و شمایل خودروی امدادی، کد QR امدادگر و از همه مهمتر تماس گرفتن برای استعلام. مشخصات نیروی امدادی ارسال شده توسط مرکز مجاز که درخواست از آن ارسال شده است خودرو نجات یافته است.

چندی پیش معاون پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از انتقال بیش از 400 دستگاه خودروی اورژانس تقلبی به پارکینگ خبر داد. به نظر می رسد تشدید نظارت پلیس راهور و نظارت بر خودروهای امدادی در حال حرکت در جاده ها می تواند منجر به جمع آوری خودروهای امدادی غیرمجاز و فرصت طلب شود که بسیاری از رانندگان جاده ای را از دست این سودجویان نجات خواهد داد.

بخوانید:  تحقق برنامه افزایش ظرفیت تامین قطعات تارا

همچنین، پلیس می گوید خودروهای مجاز اورژانس، اگر برای تعمیر یا بکسل وارد می شوند، باید دو شماره تلفن داشته باشند. یکی شماره مرکزی که از طریق اتحادیه ثبت می شود و زیر نظر نیروی انتظامی است و دیگری شماره تماس ثبت شکایات و انتقادات که حتما باید موجود باشد.

از جمله شرایط یدک کش های تایید شده می توان به وجود چراغ های LED در سقف و نوشته کامل در کناره ها اشاره کرد. البته این کار چنان درآمد و سود زیادی برای خودروهای مختلف اورژانس به همراه دارد که حاضرند برای ادامه این تخلفات و آزار مسافران دست به هر کاری بزنند.

به عنوان مثال مدیرعامل امداد خودرو یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی کشور چند روز پیش گفته بود: این افراد در خودروهای اورژانس مختلف برای ما مشکل ساز می شوند.

مثلاً خودروهای ما و دیگر خودروسازان جرأت رفتن به منطقه حسن آباد قم را ندارند، چون مورد حمله قرار می گیرند. وی همچنین به مردم توصیه کرد از آمبولانس های قانونی استفاده کنند و برای هر خدمتی که دریافت می کنند قبض دریافت کنند. اما خبر خوب این است که عملیات امداد خودروهای بزرگ و معتبر در کشور با همکاری نیروی انتظامی، بستری را برای خدمات امداد و نجات فراهم می کند تا تمامی واحدها بتوانند خدمات خود را با یک قیمت به مردم ارائه دهند.

امید است حداقل در تعطیلات نوروزی سال آینده با راه اندازی این بستر، مردم بتوانند با خیال راحت از خدمات آمبولانسی مطمئن در سراسر کشور استفاده کنند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248493/%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-1403

بخوانید:  خدمات حرفه ای تعمیرگاه تویوتا ؛ درمجموعه تویوتا سنتر تهران