Bhitam Ravankar در تجارت واردات رقابت می کند

«بهتوتال» که پس از تحریم ها در پی برنامه جامع اقدام مشترک، ایران را ترک کرد، نام خود را به «بهتام روانکار» تغییر داد و «توتال» فرانسوی را جایگزین «بی تی» کرد و این بار به جای استفاده از نام «توتال» به سمت ارتقای کیفیت محصولات خود حرکت کرد و اکنون رکورد فروش سنگ شکن توتال در ایران را در آخرین سال فعالیت خود به حدود 23 هزار تن رسانده و در سال گذشته 25 هزار تن روان کننده تولید و به فروش می رساند.

به همراه مهدی رفیعی مدیرعامل بهتام روانکار به سایت تولید این شرکت در ساوا رفتیم. به گفته مدیران این شرکت یکی از باکیفیت ترین روان کننده های خودرو در کشور را تولید می کند و پس از چهار شرکت پالایشی بیشترین سهم را در بازار ایران دارد.

رفیعی می گوید رقبا در این بخش از صنعت از ما دور می شوند و دومین شرکت بعد از ما حدود 50 درصد کمتر از شرکت بهتم تولید می کند. او به روزهای سختی که پس از خروج توتال از ایران رخ داد اشاره می کند. روزهایی که فروش این شرکت از 23000 تن به 15000 تن در سال افزایش یافت، اما این آغاز ماجرا بود زیرا BT جوان بود و توانست به آرامی تولید خود را افزایش دهد و رکورد 25000 تن در سال را در سال جاری بشکند.

خون فرانسوی در رگهای بهتم

هنوز هم خون فرانسوی در رگ های بهتم جریان دارد چرا که کیفیت و فرمولاسیون آن از توتال به ارث رسیده است و حتی پژو و سیتروئن نیز کیفیت روغن های بهتم را بدون مشکل تایید می کنند. رفیعی با اشاره به استقبال زیاد خودروسازان بزرگ کشور از محصولات بهتام روانکار، می گوید: وقتی یک خودروساز به بیان دقیق، BT را انتخاب اول خود می کند، نشان از کیفیت بالای محصولات دارد. با این حال، ما از بازار غافل نشدیم و رشد تولید سالانه 15 تا 20 درصد را هدف قرار دادیم. مدیرعامل روانکارهای بهتام این جملات را در انبار مواد اولیه کارخانه می گوید و با اطمینان می گوید: این مقدار افزودنی از بهترین برندهای بین المللی در هیچ شرکت روانکارسازی استفاده نمی شود. یعنی در سخت ترین شرایط هم کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم و به تولید و عرضه محصولات بهتم با بالاترین سطح کیفی ادامه می دهیم.

بخوانید:  عرضه 5500 خودروی برقی وارداتی در روزهای آینده

تولید «بهتم روانکار» سالانه به 60 هزار تن می رسد

کار در کارخانه بهتام به دو بخش تقسیم می شود: تولید و توسعه همزمان. رفیعی با اشاره به توسعه فازهای دوم و سوم معتقد است با اقدامات انجام شده ظرفیت تولید شرکت بهتم روانکار طی پنج سال آینده به 60 هزار تن در سال خواهد رسید و این بدان معناست که تنها رقیب نخواهیم داشت. در بین ما. شرکت های داخلی اما در واردات نیز رقابت خواهیم کرد و به مرور زمان از روغن های وارداتی سهم بازار را خواهیم گرفت. توسعه در Bhitam به سرعت در حال پیشرفت است. سایت دوم که قرار است عملیات بارگیری از آن انجام شود تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و ظرفیت اختلاط و بسته بندی دو برابر می شود.

در خط تولید روغن موتور و روغن های صنعتی سه خط پرکن با ظرفیت کامل کار می کند که به معنای تولید 95 تن محصول در روز است که با توجه به مقبولیت و کیفیت بالا به هیچ وجه مورد قبول خودروسازان و بازار نیست. کیفیت محصولات بهتم. به همین دلیل رفیعی از راه اندازی خط مشابهی در انتهای سالن تولید خبر می دهد تا بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند. خطوط تولید بهتم همچنان یکی از بهترین خطوط تولید در ایران است. دو خط پرکن فرانسوی که یکی از آن ها قوطی های 1 تا 5 لیتری و دیگری برای بشکه ها و ظروف 20 لیتری پر می کند و در مورد خط جدید ایرانی که پس از تحریم به کارخانه اضافه شد، فقط 1 تا 5 لیتر پر می کند. قوطی های لیتری

بخوانید:  اعمال سلیقه در خدمات پس از فروش!

ظرفیت مخزن در حال افزایش است

الرافعی به طور ویژه بر توسعه زیرساخت های شرکت تاکید می کند و می گوید: در حال حاضر ظرفیت نفتکش های قدیمی 22 هزار تن است و به زودی یک مخزن با ظرفیت 4 هزار تن آماده بهره برداری می شود.

بهتم رقیب ایرانی ها نیست

مدیرعامل بهتم روانکار به طور جدی معتقد است که خود را رقیب شرکت های ایرانی نمی داند، زیرا به دلیل حساسیت نسبت به کیفیت محصولات بهتام، قابلیت رقابت با محصولات وارداتی این برند را فراهم می کند. وی بر این باور است که بهتام در چند سال آینده جایگزین قوی برای روغن های خارجی خواهد بود.

حذف سطوح کیفیت قدیمی از سبد محصولات

زمانی که توتال در ایران بود به دلیل محدودیت هایی که برای آن شرکت ایجاد شد، محصولات بهتوتال با سطح کیفی پایین تقریباً بازار را به خود اختصاص دادند، اما امروز بهتام در مورد سطح کیفی بالا حرفی برای گفتن دارد. همانطور که رفیعی می گوید: برنامه ما برای سال آینده این است که به تدریج از تولید سطوح کیفی SL خارج شویم و به سمت سطوح کیفی SM و SN حرکت کنیم. سال گذشته ما تولید سطح کیفی قدیمی را 7 درصد کاهش دادیم و امسال با ادامه این روند. تولید سطوح کیفی قدیمی را 15 درصد دیگر کاهش داده و به سطوح کیفی بالاتر اضافه می کنیم. به جرات می توانم بگویم هدف ما جایگزینی روغن های وارداتی در بازار است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248190/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF