Phoenix Nev; رونمایی از چهارمین برند مادیران خودرو.

از سال 1399 به بعد این شرکت با ایجاد برند جدیدی به نام فینیکس توانست محصولات جدید و درجه یک شری را به مشتریان عرضه کند. این برند حدود سه سال است که در بازار خودرو کشورمان حضور دارد. سال گذشته اولین محصول هیبریدی برای مدیران خودرو به نام Tigo 8 Pro e Plus عرضه شد و این رونمایی گامی جدی از سوی این شرکت در بخش خودروهای انرژی پاک بود. روز پنج شنبه 10 مارس سال جاری، صنعت خودروسازی مدیران خودرو، برند مستقل جدید خود را با نام Phoenix NEV معرفی کرد. لوگوی این برند که قرار است به طور انحصاری بر خودروهای انرژی پاک و نو تمرکز داشته باشد، با رنگ آبی در یکی از بال های لوگوی فونیکس در مقابل خریداران و اصحاب رسانه تیگو 8 پرو ای پلاس رونمایی شد.

Phoenix Nev; گام های قوی برای ترویج انرژی پاک در ایران

قبل از این مراسم، خشیار خوارزمی (مدیر بازاریابی فونیکس) در مورد برند Phoenix NEV به دنیای خودرو توضیح داد: Phoenix NEV مخفف “New Energy Vehicle” است که بر خودروهای با انرژی های جدید تمرکز دارد. بخش Phoenix NEV قرار بود بر روی خودروهای پاک تمرکز کند. و انرژی های جدید.

بر این اساس، در فروش، بازاریابی و همه چیز در صنعت خودرو (که ما آن را 4Ps می نامیم)، بخش های جداگانه ای به وسایل نقلیه انرژی پاک (Phoenix NEV) اختصاص داده شده است. این تمایز اخیراً ایجاد شده است، زیرا هیبریدی‌هایی مانند Tigo 8 Pro e Plus و Tigo 7 Hybrid یا Pro e Plus زیرشاخه‌های NEV هستند. فینیکس NEV به عنوان چهارمین برند مادیریم خودرو شناخته می شود.

در اولین بخش از مراسم رونمایی از برند Phoenix NEV، آقای مان (معاون اجرایی مدیران خودرو) گفت: در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، NEV ها توانسته اند ترکیبی از فناوری های پیشرفته را در کنار حفاظت از محیط زیست ارائه دهند. سال آینده صنعت خودرو در ایران و جهان در هفته های اخیر همه ما درگیر موضوع آلودگی هوا بوده ایم و این آلودگی تهدیدی جدی برای سلامتی ماست.مدیران موتور برای کمک به حفظ سلامت ما تلاش زیادی کرده اند. محیط زیست، و ما معتقدیم که می توانیم با ارائه فناوری های نوآورانه تغییر ایجاد کنیم “و محصولات صرفه جویی در مصرف سوخت برای وسایل نقلیه با انرژی جدید. همچنین امیدواریم که محصول خودرو انرژی جدید ما بتواند تجربه رانندگی راحت، کارآمد و سازگار با محیط زیست را برای خریداران فراهم کند.”

چالش ها در راه گسترش خودروهای الکتریکی و هیبریدی

پس از سخنان آقای رجال، نوبت به دکتر امیرحسین کاکایی، از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت رسید که به عنوان یک کارشناس ارشد صنعت خودرو، نظرات خود را بیان کرد و گفت: قبل از اینکه وارد بحث شوم. در مورد خودروهای برقی باید بگویم که باید به شهرهای بزرگ کشور نگاه کنیم.» ما مشکل آلودگی هوا را به طور کلی می بینیم؛ این معضل ناگزیر به خودرو نیز مرتبط است.در این زمینه دو بخش توسعه شهری و حمل و نقل بسیار مهم است، حقیقت این است که ما قبل از هر چیز باید سیستم حمل و نقل را متحول کنیم، البته شهرسازی پاک نیز مهم است؛ اما سیستم حمل و نقل بسیار مهم است.

بخوانید:  آغاز طرح فروش وانت آمکو آسانا برای عید سعید فطر

در بحث اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی مانند کامیون و مینی بوس، متاسفانه در سال های اخیر کمتر به این دسته از وسایل نقلیه توجه شده است. اگرچه این روش های حمل و نقل عمومی در اولویت صحبت های مسئولان قرار می گیرد، اما سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است. امیدواریم در برنامه جدید دولت سیزدهم این اولویت های تغییر یافته به جایگاه اصلی خود بازگردد و شاهد صرف هزینه های اساسی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی باشیم. در زمینه خودروهای شخصی و تاکسی باید به خودروهای پاک اشاره کرد. خودروی پاک یک نگاه بسیار کلی است و تنها به خود خودرو مربوط نمی شود و در این زمینه باید به تمام انرژی مصرفی و تمام آلاینده هایی که تولید می شود توجه کرد.

بر همین اساس برنامه بسیار جدی در دنیا برای خودروهای جدید (در اینجا به نام NEV) در حال بررسی است. به جرات می توان گفت که دنیا یک برنامه 40 ساله را در این بخش پشت سر گذاشته است و امروز به این مرحله رسیده ایم که هیجان به همه کشورها سرایت کرده و همه به این باور رسیده اند که خودروهای آینده خودروهای برقی هستند.

در حال حاضر هدف کشورهای مطرح جهان برقی کردن خودروهای تولیدی خود است. اما در دسته خودروهای پاک یکی از گزینه های تعیین کننده در این سری خودروهای برقی است. ما طیف گسترده ای در این زمینه داریم که شامل هیبریدهای ملایم، هیبریدهای کامل و هیبریدهای پلاگین می شود. این گروه مصرف سوخت را از 10 به 50 درصد کاهش می دهد و در نهایت به خودروهای تمام برقی می رسیم.» دکتر امیرحسین کاکایی گفت: «علاوه بر این موارد، خودروهای پیل سوختی نیز داریم که عملاً در داخل دیگری تجاری می شوند. دهه هر یک از کشورهای مطرح دنیا با توجه به شرایط خود تعریفی از برق رسانی خودرو ارائه کرده اند. به عنوان مثال، صنایع مرتبط با خودروهای الکتریکی در سال 2023 به ایجاد مشاغل جدید در ایالات متحده کمک می کند و چین که بزرگترین معادن و فناوری های تولید باتری در جهان را در اختیار دارد، حدود 20 سال است که برنامه ای برای این موضوع آماده کرده است. .

بخوانید:  «استاندارد سنی» برای اندازه گیری فرسودگی خودروها بازگشته است

چینی ها ابتدا موتورهای احتراق داخلی، سپس خودروهای هیبریدی و در نهایت خودروهای تمام برقی تولید کردند. چند هفته پیش در گزارشی که در رسانه های خارجی منتشر شد، عنوان شد که چین به زودی صنعت خودروسازی اروپا را به زانو در خواهد آورد. البته اروپایی ها نیز در این زمینه موفق بوده اند و انرژی های نو را جایگزین سوخت های فسیلی می کنند.

بر اساس آمار، تولید خودروهای برقی در آمریکا و چین در سال گذشته دو برابر شد و در اتحادیه اروپا تولید خودروهای بنزینی 35.8 درصد، خودروهای دیزلی 14.9 درصد، خودروهای هیبریدی 25.6 درصد و خودروهای تمام الکتریکی 35.8 افزایش یافت. ٪. 13.6 درصد، خودروهای برقی 35.8 درصد – رشد خودروهای هیبریدی 7.9 درصد. در این زمینه می توان گفت که برنامه های تولید و فروش با هم ترکیب شده اند و هدف تنها فروش لوازم برقی نیست. طبیعتاً باید در این زمینه با احتیاط بیشتری حرکت کنیم و همه جوانب را با دقت بررسی کنیم. اگر یادتان باشد حدود 25 سال پیش راه حل کاهش آلاینده ها استفاده از LPG بود که این طرح به سرعت شکست خورد و بعد استفاده از گاز طبیعی فشرده مطرح شد و حالا به نظر من استفاده از CNG. این سوخت راه نجات کشور است. اما CNG به دلیل عدم توجه به زیرساخت ها و عدم سرمایه گذاری چندان موثر نبوده است. طبیعتا در بحث خودروهای برقی اقداماتی برای حرکت به سمت سبد سوخت پاک لازم است. »

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در پایان گفت: در نهایت باید گفت با توجه به سبد سوخت موجود در کشورمان و امکانات نیروگاهی، یکی از بهترین راه حل های ممکن برای ایران، توسعه این نیروگاه است. حوزه انرژی هسته ای.» استفاده از خودروهای هیبریدی کامل در این صورت دیگر فشاری به نیروگاه ها وارد نخواهد شد و دلیلی برای نگرانی در مورد تامین انرژی الکتریکی وجود نخواهد داشت. البته هر بنگاه بزرگی نیاز به سرمایه گذاری دارد و دولت باید در این بخش نیز هزینه کند.»

بخوانید:  تسلا وارد یک نبرد طولانی شده است!

میز گرد برای ارائه طرح های جدید

در زیر میزگردی برگزار شد و سوالی مطرح شد که با توجه به شرایط فعلی بازار ایران کدام خودروهای هیبریدی یا برقی برای عرضه مناسب تر هستند؟

عادل داماچی مدیرعامل نوین ماهان در پاسخ به این سوال به عنوان یکی از اعضای دعوت شده به این میزگرد گفت: راندمان خودروی بنزینی در هر صد کیلومتر 11 درصد و برای خودروهای برقی این درصد خواهد بود. 22 درصد باشد.» تامین برق از انرژی های تجدیدپذیر و ایجاد مکان های ذخیره سازی نیز در دستور کار قرار دارد. این مشکل می تواند تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا و توسعه خودروهای پاک داشته باشد. طرح ایجاد زیرساخت های لازم برای برق رسانی خودرو در کشور در حال پیگیری است و توسعه محصولات تمام برقی و هیبریدی گام مهمی در جهت دستیابی به این اهمیت است.

همچنین آقای شیائو (معاون فروش مدیران خودرو) اظهار داشت: مدیران خودرو با عرضه تیگو 8 پرو ای پلاس در ابتدای سال جاری تایید کردند که اهداف بزرگی در زمینه خودروهای جدید و انرژی پاک دارد. که البته به آن خواهد رسید.» ما برای سال آینده برنامه هایی برای رونمایی از 5 محصول جدید داریم که یکی از آنها Arizo 8 پلاگین هیبریدی و دیگری FX تمام الکتریکی خواهد بود. این رویداد می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها بسیار موثر باشد و گامی بزرگ در حل مشکلات کنونی داشته باشد.»

آقای جوی، معاون فروش خودروهای انرژی نو در فونیکس نیز در این خصوص گفت: از آنجایی که بسیاری از ایرانیان هنوز اطلاعات کافی در مورد خودروهای پلاگین هیبریدی ندارند، این برنامه را برای آشنایی آنها با این گونه خودروها برگزار کردیم. ” شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا برنامه ای برای تامین قطعات یدکی این دسته از خودروها داریم؟ در پاسخ باید گفت که با در نظر گرفتن رویکردی جدید، مشکلی در تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش خودروهای هیبریدی نخواهیم داشت و به مشتریان خود اطمینان می دهیم که هیچ نگرانی در این زمینه ندارند.

آقای کاکایی همچنین در پاسخ به سوال مطرح شده در این میزگرد گفت: اگر به سال های 2011 تا 2013 نگاهی بیندازید متوجه می شوید که در آمریکا اولین افرادی که انرژی پاک و خودروهای برقی خریداری کردند از ثروتمندان بوده اند. طبقات کالیفرنیا. بنابراین، انتظار می رود که ثروتمندان فکر کنند “ایالت این دسته از خودروها را خریداری می کند تا در این زمینه فرهنگ سازی کند.”

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248338/%D9%81%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%B3-NEV-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88