بهترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایران کدامند؟

با ورود این مدل و استقبال بیشتر از آن به دلیل سرعت و شتاب بیشتر و همخوانی بهتر بخشهای مکانیکی که به کیفیت رانندگی کمک میکرد، نسل قبلی S7 با فروش کمتری روبرو شد و در نهایت در اواسط سال ۱۳۹۷ تولید آن به پایان رسید. چری تیگو ۷ یکی از آخرین کراساوورهای چینی است که نسبت به نسل و مدل قبلی یعنی چری تیگو ۵، از آپدیت و بهبود در طراحی و کیفیت ساخت برخوردار شده و در دو نسخه اکسلنت و IE به مشتریان عرضه میشود. ایران خودرو اولین بار مدل S7 را حدود هفت سال پیش و تنها در تیپ اتوماتیک به کشور آورد. حدود دو سال بعد اما نسخه توربوشارژ این مدل با فیسلیفت و چهرهای جدید جایگزین مدل قبل شد. موتور ۱.۵ لیتری در کنار گیربکس ۶ حالته دو کلاچه به این اتومبیل شتاب متوسط ۱۰ ثانیه میدهد و مصرف سوخت خوب و پایینتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به دنبال دارد. موتور ۱۵۰۰ سیسی و گیربکس CVT بر روی اس۷ قرار گرفته و در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۸ لیتر بنزین مصرف میکند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سایت بی درایو دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

خودروهایی که در بالا به آنها اشاره شد، مطمئناً در کنار محصولات خوب ژاپنی و کرهای حرف زیادی برای گفتن ندارند، اما با توجه به قیمتشان و البته در مقایسه با خودروهای ایرانی، همچنان برای تعداد زیادی از خریداران گزینههای جذابی به شمار میروند. ضمن اینکه با توجه به قیمت، رده و کلاس خودرو، تنوع امکانات رفاهی و ایمنی مثل مواردی چون کروز کنترل، سیستمهای پایداری و کشش ماشین، دوربین جانبی سمت راست و انواع سنسورهای عقب، چکینگ باد و باران به همراه دیلایت و فرمان برقی از جمله نکاتی است که انتخاب هاوال H2 را مناسب جلوه میدهد. با همه این مزایا، متاسفانه جک S5 کروز کنترل ندارد و از عرضه محدود و ضعف نسبی برای ارائه سرویس در تعمیرات و خدمات پس از فروش رنج میبرد. یک خودروی برتر در میان همه عناوین یک بازار باید بتواند در تمام زمینهها مثل فروش، دوام، کیفیت ساخت و راندمان در رانندگی و خیلی از فاکتورهای دیگر در ردههای بالا قرار بگیرد تا از آن خودرو به عنوان اتومبیلی شایسته یاد شود. همانطور که خودتان هم میدانید وضعیت بازار خودروی کشور و کاهش قدرت خرید مردم سبب محبوبیت بیشتر خودروسازان چینی در ایران، به خصوص در قشر متوسط جامعه، شده است.

بخوانید:  قیمت جک کارکرده و صفر، قیمت محصولات جک همراه مکانیک | bedrive
دادههای دیوار نشان میدهد که قیمت خودروی هایما S5 در بازار ایران حدود ۷۶۰ میلیون تومان است. دادههای دیوار نشان میدهد که هم اکنون جک S5 در بازار کشور حدود ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. هایما S7 پلاس هم حدود ۸۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که موتور ۲۰۰۰ سیسی داشت و در کنار گیربکس اتومات ۵ حالتهاش از تنوع امکانات خوبی هم بهره میبرد. این نسخه تازه موتور ۱۸۰۰ سیسی داشته و جعبه دنده آن نیز با بهبود در کیفیت و کارکرد حالا ۶ دنده در رانندگی دارد. بین این دو تیپ غیر از جزییات ریز در طراحی کابین و برخی امکانات بیشتر که در IE دیده میشود مثل ترمز برقی، سیستم کنترل در سرازیری، اتو هولد، تغییر تودوزی و روکش صندلیها و همچنین جابجایی چند دکمه در اتاقک، فرق بزرگ و خاصی وجود ندارد و مشخصات فنی هر دو نسخه نیز یکی است. اگر بخواهیم به عمق مطلب وارد شویم باید در همین ابتدا اشاره کنیم که بهترین بودن در هر موضوعی و هر شاخهای به بسیاری از عوامل بستگی دارد. در هر صورت، امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی از بهترین شاسی بلندهای چینی بازار کشور در اختیارتان قرار دهد.

با این حال، کیفیت پایین در عایقبندی و طراحی نه چندان مطلوب فرم صندلیها نقاط منفی برای این ماشین است. هایما S7 توربو هم کیفیت ساخت مناسب، کابین و صندوق جادار و بزرگ و راندمان خوبی دارد، اما ردیف عقب صندلیهای آن چندان مطلوب طراحی نشده است. برای همین برخی از خودروهای چینی که شاید در جهان و کشورهای پیشرفته خواهان زیادی ندارند، در بازار ایران لقب یک خودروی خوب را گرفتهاند که البته با توجه به دیگر محصولات فعال در بازار، این موضوع چندان بیمنطق نیست. گروه فاو چین غیر از باقی محصولات خود چند سالی است که در بازار ایران دو خودروی شاسی بلند با آرم هایما دارد. نسل سوم این مدل حرف S را در آخر نام تجاری خود میبیند چرا که گروه ایرانی واردکننده برای نشان دادن قابلیت و امکانات اسپرت در این محصول، حرف اس را به نسل جدید X33 اضافه کرد. هاوال نامی است که توسط گروه گریت وال چین معرفی شده است؛ از حدود ۸ سال پیش این خودروساز که متخصص تولید شاسی بلند است اعلام کرد تمامی ماشینهای بزرگ در این کلاس بدنه و البته عناوین با قیمت کمتر و اقتصادی خود را با این برند راهی بازارهای دنیا میکند. البته که نسخهٔ ساده آن نیز قبلاً تولید شده و برای خرید در در دسترس است، اما مدل معمولی از سال ۱۳۹۷ دیگر تولید نشد.

بخوانید:  اطلاعات خودرو : سواری : ایران خودرو : پژو پارس : پژو پارس TU5 1392 :: وان کار | bedrive