یک شرکت جدید هر چیزی را که به آن فکر می کنید را برق می بخشد!

یک شرکت چینی به نام Mecides نسخه های کوچکی از خودروهای معروف جهان تولید می کند. البته این خودروها برقی هستند. در سال‌های اخیر، خودروسازان چینی با ایجاد زبان طراحی خاص خود، از سنت فاصله گرفته‌اند. اما هنوز هم بسیاری از شرکت های کوچک در این کشور سعی می کنند از محبوب ترین خودروهای جهان تقلید کنند. یکی از این شرکت ها Mesides است. برندی نسبتا جدید که با ساخت ماشین های برقی کوچک شبیه کارتون ماشین های معروف توانسته خود را معرفی کند. تنوع خودروهای مسیدز به قدری زیاد است که آنها را در سه دسته مجزا قرار داده ایم. طبیعتاً با توجه به اندازه و مشخصات تقریباً یکسان این خودروها، به نظر می رسد همه آنها دارای پلت فرم یکسانی هستند و فقط در طراحی بیرونی با هم تفاوت دارند.

خودروهای مجلل

جذاب ترین مزایدها کپی هایی از مدل های گران قیمت و رده بالا هستند. اگرچه تناسبات و چرخ های کوچک این خودروها به خوبی نشان می دهد که با کپی های کوچک روبه رو هستیم، اما شباهت آنها به خودروهای اصلی چشمگیر است. در حالی که بوگاتی هنوز یک SUV تولید نکرده است، مرسدس این خلاء را با مدلی به نام MBJD پر کرده است.

جلوی این خودرو با جلوپنجره نعل اسبی کرومی خود از کانسپت بوگاتی گالیبیه 2009 الهام گرفته شده است.برای کسانی که به بوگاتی اهمیتی نمی دهند، گزینه های زیادی مانند نسخه های پورشه کاین، ماکان و حتی SUV 911 وجود دارد.

علاوه بر این، خریداران می توانند شاسی بلندهای خاص تری مانند استون مارتین DBX یا مازراتی گریتال را نیز انتخاب کنند. عجیب است که آرم پورشه روی بینی گریکاله ظاهر می شود! یکی دیگر از گزینه های عالی مینی رنج روور اسپرت با رینگ های 13 اینچی پراید است!

بخوانید:  معاون اقتصادی رییس جمهور: صنعت خودرو خراسان تقویت می‌شود

پیکاپ های آفرود و SUV

جالب ترین مدل در این بخش، نسخه Ford Bronco است. این خودرو را می توان به راحتی با یک شخصیت کارتونی با جلوپنجره بزرگ و چراغ هایی که تقریباً به اندازه قاب ها به نظر می رسد اشتباه گرفت. کسانی که خواهان یک آفرود لوکس تر هستند می توانند نسخه G کلاس را انتخاب کنند که نسبت های بهتری دارد.

در قسمت پیکاپ رم 1500 و تویوتا توندرا را می بینید که حالا از پیکاپ فول سایز به مینی ون تبدیل شده اند! این کامیون ها که به صورت دو کابین ساخته شده اند نسبت به مدل های دیگر مسیدس طولانی تر هستند. اما آنها نمی توانند چیزی سنگین تر از یک کوله پشتی حمل کنند.

اگر فکر می کنید که میسدس به هموطنان خود رحم کرد، سخت در اشتباهید. زیرا این شرکت از برندهای Jetor، Tank، Dongfeng و BYD نیز کپی های کوچکی از برخی مدل های خودروی چینی ساخته است.

ماشین های معمولی

در این دسته، مدلی که از همه جالبتر به نظر می رسد، مینی کانتریمن JCW است. اندازه این خودرو تا حدودی به یک کانتریمن واقعی نزدیکتر است و کاپوت کوتاه و چراغ های بزرگ جلوه ای جذاب به آن بخشیده است.

فولکس واگن ID.4 Edition و Smart #1 از دیگر مدل های برجسته در این رده هستند. تمامی این نسخه ها علیرغم اندازه کوچکشان دارای کابینی جادار هستند که می تواند حداکثر پنج نفر را در خود جای دهد. تمامی خودروهای داخل مجهز به آمپر دیجیتال و صفحه نمایش لمسی هستند و داشبورد آن ها شبیه به واقعی طراحی شده است.

بخوانید:  پیش فروش فولکس واگن ID4 برای اولین بار در ایران

مشخصات فنی

از نظر ابعاد، طول مدل های هاچ بک از 3050 تا 3800 میلی متر متغیر است. در حالی که طول پیکاپ می تواند به 4800 میلی متر برسد.

با وجود این اندازه کوچک، همه خودروها به ترمزهای دیسکی چهار چرخ و کمک فنر مجهز هستند. با این حال، از این کپی های ارزان چینی نباید انتظار سواری بسیار نرمی داشت.

اکثر این خودروها مجهز به موتور الکتریکی با قدرت 14 اسب بخار و گشتاور 8 نیوتن متر هستند. اما مدل هایی مانند Mini Countryman و Smart #1 از موتور قدرتمندتری با قدرت 27 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن متر استفاده می کنند. این اعداد برای خودرویی به این کوچکی مناسب به نظر می رسند. اما باید توجه داشت که این خودروهای برقی 700 کیلوگرمی چندان سبک نیستند.

Meside ظرفیت باتری این خودروها را در وب سایت خود 26 کیلووات ساعت ذکر کرده است. اما برد خودرو بسته به مدل متفاوت است و با هر بار شارژ کامل بین 300 تا 800 کیلومتر خواهد بود.

مزیدس قیمت این خودروها را در سایت خود اعلام نکرده است. اما در حال حاضر پذیرش سفارش خرید. با توجه به شلوغی خط تولید که در عکس ها و فیلم ها قابل مشاهده است، به نظر می رسد این شرکت سفارشات زیادی دریافت کرده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248236/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%81%DA%A9%D8%B1%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF