با 10 شاسی‌بلند 7 نفره محبوب بازار ایران آشنا شوید | bedrive

کابین ویتارا و ظاهر بیرونی‌اش کاملا قدیمی و دور از استانداردهای روز دنیا به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌دلیل بهره‌گیری از پیشرانه و تجهیزات فنی ساخت ژاپن، هواداران بسیاری دارد. ویتارا از موتور ۲٫۴ لیتری تنفس‌طبیعی استفاده می‌کند که برای کراس‌اوری ۱۵۰۰ کیلوگرمی، شتاب‌گیری و قدرت بسیار مناسبی فراهم می‌کند. این خودرو ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن‌کتر گشتاور تولید می‌کند و به سیستم دو دیفرانسیل مجهز است و حدود ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خودرو شاسی بلند چینی هایما S7 توربو دارای یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ با قدرت 170 اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر 10.5 ثانیه با استفاده از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک است.

  • بدون شک ماشین شاسی بلند امنیت بسیار مطلوب‌تری در برابر تصادفات رانندگی دارد .
  • امکانات رفاهی درون این کابین نیز شامل ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم 8 حالته برقی صندلی و تنظیم گودی کمر است.
  • مکث تیارا همچون بسیاری دیگر از خودروهای چینی، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده است.
  • درفرایند طراحی چری تیگو 5 مهندسین اروپایی بسیار نیز دست اندرکار بودند و همین عامل باعث افزایش زیبایی در طراحی خودرو شده است.

خطوط تیز و خشن در سرتاسر بدنه این مجله خبری خودرو بی درایو و حتی در داخل کابین هم دیده می‌شود که در جذابیت این خودرو بی‌تاثیر نبوده است. کیا اسپورتیج جدید از نظر ظاهری، به جذابیت نسل قبلی خود نیست؛ اما نمای کلی آن، قابل‌قبول به ‌نظر می‌رسد. فضای کابین اسپورتیج نسل چهارم، از طراحی زیبایی برخوردار است و نسبت به نسل گذشته خود، کمی اسپرت‌تر شده است. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد.

بخوانید:  سوالات استخدامی شرکت پتروشیمی ویژه آزمون های پتروشیمی 1401 | soalattalayi

همراه مکانیک در شبکه‌های اجتماعی

همچنین در بخش فنی از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری بهره می‌برد که دارای حداکثر توان خروجی 128 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌مترمی باشد. قیمت سانگ یانگ تیوولی در بازار کشورمان در تیپ فول آرمور حدود ۳۳۵ تا ۳۵۵ میلیون تومان است. یکی از بهترین شاسی بلندهای داخلی در بازار ایران همین تیگو 5 است که با پیشرانه دو لیتری و قدرت 136 اسب بخار عرضه شده و دو نوع دنده اتوماتیک و دستی دارد. خودروی تیگو 5 از شکل ظاهری خوبی برخوردار است و مخصوصا از نمای جلو، چهره مناسبی دارد. از نمای پهلو هم با خودروی شکیل و زیبایی مواجه هستیم که شاید طراحی‌ آن با تقلید از خودروهای ژاپنی (مخصوصا برخی از مدل‌های تویوتا) انجام شده، اما بسیار چشم‌نواز است. در بین بهترین شاسی بلندهای داخلی در بازار ایران، خودروی رنو کپچر یکی از زیباترین‌ها است.

چانگان CS35، شاسی بلند ارزان بازار

نسل سوم تویوتا راوفور، طراحی جذابی نداشت؛ به‌همین‌دلیل، نتوانست بین مردم ایران طرف‌داران زیادی داشته باشد؛ اما خرید خودرو تویوتا راوفور دوره چهارم که در سال 2013 وارد ایران شد، با تقاضای زیادی روبه‌رو شد. در سال 2016 نیز مدل فیس‌لیفت RAV4 به بازار داخلی راه یافت که در مقایسه با قدیم، از طراحی جذاب‌تر و اسپرت‌تری برخوردار بود. از ویژگی‌های خوب تویوتا راوفور، می‌توان به کیفیت خوب مونتاژ، مقاومت کم خودرو و هندلینگ عالی آن اشاره کرد. پیشرانه دولیتری تنفس‌طبیعی با ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده CVT نیاز خانواده را به کراس‌اور مناسب رانندگی روزانه و سفرهای بین‌شهری پاسخ می‌دهد.

بخوانید:  آلفا رومئو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | bedrive

گیربکس کیا سورنتو از نوع 6 دنده اتوماتیک بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر تخمین زده می شود. همان‌طور که گفتیم H30 کراس یک خودروی شاسی بلند نیست، اما در کلاس اتومبیل‌های کراس اور قرار می‌گیرد و به همین دلیل در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم. H30 کراس خودروی چندان به‌روزی نیست، اما در مقایسه با سایر خودروهای تولید داخل، از امکانات و ویژگی‌های خوبی برخوردار است. ایران خودرو در این کراس اور از پیشرانه TU5 استفاده کرده و یک گیربکس چهار سرعته روی آن قرار داده است. روی هم رفته می‌توان گفت که H30 کراس یکی از کراس اورهای موفق بازار داخلی به شمار می‌رود.

http://besturnblog.ir