توانایی ایران خودرو در انطباق استانداردهای صنعت خودرو با روسیه

نهم ماه جاری، هیات بلندپایه سازمان استاندارد روسیه در بازدید مهمی از گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل شرکت ایران خودرو در دیدار با رئیس سازمان استاندارد روسیه در خصوص حاشیه های این ماه وی در این بازدید از آمادگی این گروه صنعتی برای هماهنگ سازی استانداردهای خودرویی با آن کشور خبر داد. اهمیت این نشست به این دلیل است که رئیس سازمان استاندارد روسیه در راس هیاتی برای امضای طرح اجرایی و ادامه مذاکرات و همکاری های دوجانبه که از دو سال پیش در دستور کار قرار دارد به ایران سفر کرد. در این نشست مهمانان روسی از خطوط تولید تارا و همچنین مرکز تحقیقات ایران خودرو بازدید کردند.

عرضه محصولات تارا به بازار روسیه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست گفت: علیرغم مقررات سختگیرانه سازمان ملی استاندارد ایران و تحریم های اعمال شده، ایران خودرو تمام اصول و ضوابط استاندارد را به شدت رعایت و اجرا می کند.

وی ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، آماده امضای تفاهم نامه با طرف روسی برای هماهنگ سازی استانداردها هستیم.

علی مردان عظیمی با اشاره به برنامه صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه گفت: بر اساس توافقات منعقده، روند صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه در حال انجام است و در مرحله اول شاهد راه اندازی تارا هستیم. محصولات.” در بازار روسیه امیدوارم با فراهم شدن شرایط، همکاری ها را گسترش دهیم.»

ایران خودرو در زمینه تدوین استانداردها در صنعت خودروسازی روسیه همکاری می کند

رئیس استاندارد روسیه نیز در این جلسه خواستار همکاری ایران خودرو برای توسعه و ارتقای استاندارد در صنعت خودروسازی روسیه شد. آنتون شالف همگام سازی استانداردهای ایران و روسیه را مهم دانست و گفت: آماده شروع همکاری و مذاکره تا رسیدن به نتیجه مطلوب هستیم و اگرچه این مسیر آسان نیست، اما قصد همکاری می تواند ما را در این مسیر راهنمایی کند. به آن.” ما شاهد نتیجه مطلوب در آینده هستیم.» برای هر دو طرف.

بخوانید:  افت بیش‌از ۱۵هزار واحدی شاخص‌کل بورس  

وی با اشاره به توافقات انجام شده با ایران خودرو، گفت: قراردادهای استاندارد بین دو کشور زمینه را برای حضور صنایع ایران در بازار روسیه فراهم می کند.

شلیف افزود: نکته مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه بخش مهمی از این تفاهم مربوط به حوزه خودروسازی است و برای اجرای آن لازم است تیم کاری تشکیل شود.

وی با اشاره به عزم مسئولان جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها گفت: با وجود سختی راه، مصمم به فعال‌سازی مذاکرات هستیم.

در این جلسه محمدحسن جبلی جوان مدیرعامل اترک نیز با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این شرکت گفت: با توجه به تاکید مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر رعایت استانداردها، تست های لازم روی قطعات در حال انجام است. در بالاترین سطح.”

اخذ گواهی استاندارد واردات قطعات یدکی از شرکت ایران خودرو به روسیه

پیش از این جلسه و در دی ماه سال جاری اعلام شد که با اقدامات انجام شده در گروه صنعتی ایران خودرو، پس از ارسال و تست نمونه قطعات یدکی مشمول استاندارد اجباری با تمرکز بر کالای خالی، شرکت ایران خودرو موفق به انجام اخذ گواهینامه های استاندارد لازم برای واردات قطعات یدکی به روسیه

در همین راستا در ماه های گذشته به منظور ایجاد زیرساخت های لازم از نظر تامین مالی، خدمات پس از فروش و استاندارد، علاوه بر آغاز صادرات محصولات ایران خودرو از جمله تارا به روسیه، قطعات یدکی مربوطه نیز انجام شده است. تهیه شده و برای پوشش خدمات نیز استفاده می شود.پس از فروش در کشور مقصد و همچنین اخذ تاییدیه ها، استاندارد به آن کشور ارسال شد.

بخوانید:  آریزو 5 اسپرت رسما رونمایی شد + تصاویر

این محصولات در نهایت پس از انجام تست ها و تست های مختلف قطعات ارسالی موفق به اخذ گواهینامه استاندارد قطعات یدکی از کشور روسیه شدند. با توجه به اهمیت موضوع به ویژه در زمینه امکان ارائه خدمات پس از فروش مناسب در کشورهای CIS، انتظار می رود با ایجاد سایر زیرساخت های در دست اجرا، بتوان تا حد امکان به اهداف والای تعیین شده در صادرات محصولات گروه ایران.صنعتی خودرو.

تاریخچه ایران خودرو در بازار روسیه

گروه صنعتی ایران خودرو سابقه 20 ساله صادرات خودرو به بازارهای کشورهای مختلف از جمله روسیه، بلاروس و اتحادیه اوراسیا را دارد و از ابتدا تاکنون بیش از 10 هزار محصول تنها به روسیه صادر شده است. در ابتدای سال جاری تعدادی دستگاه از محصولات سورین، اتوماتیک و دستی دینا و محصولات اتوماتیک و دستی تارا جهت بررسی به روسیه ارسال شد.

ایران خودرو همچنین ارزیابی کلی در خصوص قیمت، خدمات و مطلوبیت محصولات خود در بازار روسیه انجام داد و با حضور در نمایشگاه های روسیه و برگزاری کلینیک ها، نظرات مردم را دریافت کرد و به این نتیجه رسید که امکان صادرات به این کشور وجود دارد.

همانطور که رئیس استاندارد روسیه اعلام کرد، محصول تارا بیشترین استقبال را در بازار روسیه دارد و بر این اساس، خودرو تارا قصد دارد سهم بازار روسیه را توسعه دهد.

برای حضور این محصول در بازار روسیه زیرساخت خدمات پس از فروش در این کشور ایجاد شده است. من باید بگویم؛ در حال حاضر قیمت محصول تارا در سایت های عرضه خودرو در روسیه با احتساب هزینه حمل و نقل نزدیک به 1700000 روبل است.

بخوانید:  خودروهای برقی چه زمانی به ایران می‌رسند؟

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248495/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7