تیوولی با برند جدید – اخبار خودرو

نکته عجیب این‌که با حذف لوگوی قدیمی سانگ‌یانگ، فعلا هیچ نشانی روی تیوولی جدید نصب نشده است و فقط نام KG Mobilty روی گوشه درِ صندوق به‌چشم می‌خورد.

ابعاد نمایشگر مرکزی همچون گذشته 8 یا 9.2 اینچی خواهد بود؛ هرچند که سازنده از بهبود عملکرد آن خبر داده است. صفحه پشت آمپر نیز بسته به‌تریم، از نوع عقربهای یا 10.25 اینچی دیجیتال است.

پیشرانه 1.6 لیتری توربودیزل e-XDi با 136 اسب‌بخار قدرت، از دسترس مشتریان کره ای خارج شده است؛ اما در بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد. اما پیشرانه 1.6 لیتری تنفس‌طبیعی با 126 اسب ‌بخار که از سال 2019 عرضه نمی‌شد را مجددا میتوان برای کی‌جی تیوولی انتخاب کرد.

البته به‌نظر می‌رسد طراحان کی‌جی موبیلیتی از محبوبیت تیوولی اطمینان دارند؛ چراکه تغییرات مدل جدید تنها به‌سپر جلو و جلوپنجره متفاوت ختم شده است. حتی سپر عقب هم بدون تغییر مانده و تنها چراغ مه‌شکن از بخش میانی آن حذف شده است.

پیشرانه 1.5 لیتری T-GDI توربوشارژ با 163 اسب‌بخار قدرت نیز بر جای خود باقی مانده است. کی‌جی تیوولی در کره‌جنوبی فقط با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین عرضه می‌شود؛ اما در برخی کشورها می‌توان گیربکس دستی را نیز انتخاب کرد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244693/%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF

گذشته از طراحی جدید دریچه های تهویه و حاشیه کنسول میانی و اضافه شدن پنل حساس به‌لمس برای تنظیمات تهویه، تغییر دیگری در طراحی کابین تیوولی به‌چشم نمیخورد. البته به‌نظر می‌رسد کیفیت قطعات بیشتر شده و ترکیب دو رنگ هم برای این مدل درنظر گرفته شده است.

شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ که حالا به کی‌جی موبیلیتی (KG Mobility) تغییر نام داده، به‌سرعت درحال به‌روزرسانی محصولات فعلی و البته طراحی مدل‌های جدید است. پس از شاسی‌بلند بزرگ رکستون، نوبت به‌کم‌سن و سال‌ترین محصول این شرکت یعنی تیوولی رسیده تا برای سومین‌بار در طول عمر 8 ساله خود، مورد به‌روزرسانی قرار بگیرد.

بخوانید:  تسهیلات بدون بهره 100 میلیون تومانی ایران خودرو