حمایت وزارت صمت از خودروسازان خصوصی در برابر شورای رقابت

براساس برخی شنیده‌ها که هنوز تایید یا تکذیب نشده، بنا به‌درخواست وزارت امور خارجه و تایید وزارت صمت، واردات خودروهای کره‌ای ممنوع شده و آن‌ها نیز مانند فرانسوی‌ها از صادرات خودرو به‌ایران محروم شده‌اند.

عبدالله توکلی در بخش دیگری از این نامه، روی تاثیری‌پذیری تولید خودرو از نوسانات نرخ ارز تاکید کرده و خواستار قیمت‌گذاری دقیق‌تر خودروها براساس تیپ و آپشن‌های خاص در مدل‌های مختلف شده است.

ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای در عمل سبب متوقف شدن فعالیت نمایندگان کیا، هیوندا و سانگ‌یانگ خواهد شد و حیطه فعالیت آن‌ها صرفا به‌اندازه محصولاتی خواهد بود که تاکنون ثبت سفارش کرده‌اند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244489/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA

بدین ترتیب، بخشی از مشتریان در بازار خودرو که بر اساس دستورالعمل شورای‌رقابت به‌کاهش قیمت چینی‌ها دل بسته بودند، با سردرگمی در انتظار واکنش شورای‌رقابت به این درخواست وزارت صمت نشسته‌اند.

«زمزمه ممنوعیت واردات کره‌ای‌ها»