درخشش چهار برند آسیایی در دنیای خودروهای تجاری

تولید خودروهای تجاری سنگین در دنیا، به یکی از مهم‌ترین رویکردهای صنعت خودرو تبدیل شده است.

این اهمیت مرهون کاربردهای مختلف این محصولات در تمام صنایع است. نیاز به ناوگان حمل‌ونقل جدید و مدرن در سراسر جهان نیز باعث شده است تا این خودروها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

در میان تلاش تمام تجاری‌سازان در سراسر جهان، برخی از شرکت‌های آسیایی نیز سهمی را از بازار جهانی به دست آورده‌اند که در این میان نام‌هایی مانند دانگ‌فنگ، هینو، میتسوبیشی و تاتا به چشم می‌خورد.

«دانگ‌ فنگ»؛ غول تجاری‌سازی چینی

تاسیس: ۱۹۶۹، دفتر مرکزی: ووهان چین، تعداد کارمندان: ۱۵۰هزار نفر

برترین محصولات: DFL۳۲۵۰AW، DFL۴۱۸۱A۸، DFH۴۲۵۰

درخشش چهار برند آسیایی در دنیای خودروهای تجاری

دانگ‌فنگ درحال‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در آسیا و در دنیا شناخته می‌شود. این سازنده چینی دارای بازارهای عظمی در بخش خودروهای سنگین بوده و سهم بازار قابل‌توجهی در صنعت حمل‌ونقل به‌دست آورده؛ دانگ‌فنگ یکی از برترین تولیدکنندگان کامیون‌های سنگین در سطح جهان است و در سال‌های فعالیت خود موفق بوده که همواره محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ای را طراحی و روانه بازارهای جهانی کند.

این تولیدکننده همچنین در این سال‌ها فناوری‌های پیشرفته‌ای را به کار گرفته و براساس آن‌ها کشنده‌های ۶*۴، ۲**۴، کمپرسی‌های ۸*۴ و کاربری‌هایی مانند مخزن را تولید کرده است. سهم بازار دانگ‌فنگ در بازار جهانی با رشد ۷درصدی به درآمد ناخالص ۷۹ میلیارد دلار رسید که برای این شرکت یک دستاورد محسوب می‌شود.

گستره محصولات «هینو» در کلاس ۴ تا ۸‌ تن

تاسیس: ۱۹۴۲، دفتر مرکزی: توکیو ژاپن، کارمندان: ۳۵ هزار نفر

برترین محصولات: کامیون‌های سری ZY، ZS، FR، FS، SR، SV

بخوانید:  تحویل خودرو به ۹۷ درصد متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۳

درخشش چهار برند آسیایی در دنیای خودروهای تجاری

هینوتراکس یکی از برترین مجموعه‌های تولیدکننده خودروهای سنگین دیزلی در آسیاست که در سطح بین‌المللی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و دارد.

هینوتراکس مجموعه‌ای از کامیون‌های تجاری دیزلی کلاس ۴ تا ۸ را در سطح جهانی با ۱۴.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در وزن ناخالص از ۲۶ تن تا ۱۰۰ تن تولید می‌کند و خدمات ارائه می‌دهد.

کامیون‌ها و کشنده‌های سری S و F هینو ۶*۴ و ۴*۸ به عنوان برترین‌ محصولات سنگین این خودروسازی شناخته می‌شوند. موتورهای اختصاص سری J هینو با مقررات مربوط به گازهای گلخانه‌های در سال ۲۰۱۶ تطبیق پیدا کردند که منجر به افزایش بین ۱۰ تا ۵۰ درصدی کاهش انتشار آلاینده‌ها و افزایش ۵درصدی راندمان سوخت شد.

با در نظر گرفتن شرایط عملیاتی در دنیای واقعی، مهندسان هینو به‌طور مداوم راه‌های نوآورانه‌ای را برای کاهش هزینه مالکیت مشتریان و افزایش سود برای کسب و کار خود پیدا می‌کنند.

سهم‌خواهی «میتسوبیشی»

تاسیس: ۱۸۷۰، دفتر مرکزی: توکیو ژاپن، تعداد کارمندان: ۹۰ هزار نفر

برترین محصولات: FOX۳WN۲R و TVY۲SJR۲R

درخشش چهار برند آسیایی در دنیای خودروهای تجاری

میتسوبیشی به‌عنوان یکی از تجاری‌سازان قدیمی در آسیا، در این سال‌ها در زمینه تولید ژنراتور، لیفتراک و تجهیزات ساختمانی تولید می‌کند. همچنین این تولیدکننده، زیرمجموعه‌های را هم در اختیار دارد که فوسو یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها در زمینه تولید تجاری‌های سنگین و نیمه‌سنگین است که مانند میتسوبیشی محصولات سنگین با فناوری پیشرفته را در سطح جهانی تولید می‌کند.

کامیون‌های سنگین میتسوبیشی از فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند نیروی الکتریکی هیبریدی و سیستم‌های هیبرید موازی استفاده می‌کنند. با استفاده از نرم‌افزار کنترل اختصاصی و سیستم یکپارچه این شرکت، موتورها و باتری و کلاچ این محصولات ارتقایافته است.

بخوانید:  ظرفیت صنایع خودروسازی می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای کشور باشد

این شرکت دارای طیف وسیعی از کاربردها ازجمله کامیون، بدنه کامیون، کمپرسی و وسایل نقلیه حمل‌ونقل معدن است. براساس آمارهای عرضه‌شده، درآمد ناخالص این شرکت در سال حدود ۳۸میلیارد دلار است.

«تاتاموتورز» هند؛ پنجمین خودروساز جهان

تاسیس: ۱۹۵۴، دفتر مرکزی: بمبئی هند، کارمندان: ۷۰۰ هزار نفر

برترین محصولات: LPT-۴۲۲۵، LPT-۴۲۲۱، LPT-۴۸۲۵، LPT-۴۹۲۵

درخشش چهار برند آسیایی در دنیای خودروهای تجاری

تاتاموتورز به‌عنوان تجاری‌ساز بزرگ هندی در ۷۰سال فعالیت خود، با استفاده از سیستم‌های پیشرفته و در همکاری با چند کسب‌وکار در سطح جهانی توانسته است ماشین‌آلات سنگین خودرو را با فناوری‌ها و نوآوری‌ها پیشرو عرضه کند و سیستم‌های محرک هوشمند یکپارچه را برای ارائه عملکردی برتر و افزایش بازدهی سوخت، ارائه کند.

گروه تاتا در بیش از ۱۰۰ کشور جهان با درآمد جهانی ۱۱۰.۷ میلیارد دلار فعالیت می‌کند. مدل LPT۴۹۲۵ بالاترین وزن ناخالص خودرو در حدود ۴۹هزار کیلوگرم را در میان محصولات این شرکت در اختیار دارد که در میان ۵ محصول جهانی قرار می‌گیرد که با وزنی مشابه این خودرو در جاده‌ها تردد می‌کنند. تاتاموتورز در سال ۲۰۱۹ رتبه ۵ را در صنعت خودرو جهانی به خود اختصاص داد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246929/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%B4%D8%B4-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C