دومین «مادیران خودرو» ناب به بازار می آید

از سال 2015 به بعد خودروهای برقی توانستند حضور گسترده ای در صنعت و بازار خودرو داشته باشند. اگرچه این نوع خودروها کاملاً با محیط زیست سازگار بوده و هیچ گونه آلودگی ندارند اما در نهایت به دلیل بی صدا بودن و عدم صدای موتور چندان مورد توجه طرفداران ورزش قرار نگرفتند.

از سوی دیگر خودروهای هیبریدی یکی از بهترین گزینه های ممکن در دنیای خودروهای برقی هستند. بر همین اساس، شرکت مدیران خودرو در روز چهارشنبه دوم اسفند ماه سال جاری، دومین محصول رده بالای خود را با نام Phoenix Tigo 7 Pro Plug-in-Hybrid یا Pro e Plus برای تست درایو عرضه کرد.

در زیر به بررسی فنی این خودروی جدید در دنیای خودروهای هیبریدی خواهیم پرداخت.

دوم خالص

طراحی سازگار با قطعات الکتریکی

مدل هیبریدی پلاگین Phoenix Tigo 7 Pro (Pro e Plus) از نظر طراحی شبیه به Tigo 7 Pro Max است. زبان طراحی جدید چری در SUV جمع و جور تمام چرخ محرک به خوبی نشان داده شده است.

این خودرو از نظر ابعاد و اندازه همانند تیگو 7 پرومکس با فاصله بین دو محور 2670 میلی متر، طول 4500 میلی متر، عرض 1842 میلی متر و ارتفاع 1746 میلی متر است.

این ابعاد و اندازه فضای مناسب و راحتی را برای مسافران فراهم می کند. با نگاهی به نمای جانبی بدنه تیگو 7 پرومکس، خطوط تیز را در سطح بدنه مشاهده می کنیم که گروهی از سطوح صاف را نشان می دهد و وجود چرخ های 18 اینچی و اورهنگ های نسبتاً بلند که شخصیتی فوق العاده اسپرت را نشان می دهد. .

دوم خالص

خط تیز روی گلگیرهای عقب باعث ایجاد حجم عضلانی در گلگیرهای عقب شده است. گلگیرهای جلو با کمک یک خط صاف شکل استخوانی به خود گرفتند. مهمترین نکته در طراحی فینیکس تیگو 7 پرومکس این است که طراحان چری سیاست خود را به خوبی با روند الکتریکی هماهنگ کرده اند.

استفاده از رنگ آبی روی بدنه و نسل جدید رینگ های آیرودینامیکی برای نشان دادن تمیزی این خودرو است. از سوی دیگر، در مواجهه با Tigo 7 Pro Plug-in Hybrid (Pro e Plus)، همچنان شاهد استفاده از چراغ های کشیده هستیم، هرچند که گرافیک آن کمی تغییر کرده است. این چراغ ها و خطوط تیز روی کاپوت، چهره ای تهاجمی از این خودرو را نشان می دهد.

استفاده از روکش کرومی در اطراف جلوپنجره شش ضلعی گیلاسی (مجارستانی) و زیر چراغ های جلو، حس لوکس این کراس اوور را به بیننده منتقل می کرد.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 1897

این طراحی قاب کرومی حس محصولات تویوتا (مخصوصا هایلوکس) را به بیننده القا می کند. یک نکته بسیار مهم این است که چراغ های LED عمودی در داخل سپر قرار می گیرند.

دو قسمت نیز در دو طرف سپر جلو تعبیه شده است که نشان می دهد این خودرو یک خودروی هیبریدی با خطوط مورب آبی است. این تغییرات ظریف، فینیکس تیگو 7 پرو پلاگین هیبریدی (Pro e Pro) را به یک کراس اوور پیشرفته تبدیل کرده است.

در نمای عقب همچنان شاهد اتصال چراغ های LED هستیم که در نسخه پرومکس این خودرو نیز شاهد آن بودیم. اما نکته مهم در طراحی فینیکس تیگو 7 پرو ای پلاس این است که زیر اسپویلر در صندوق عقب، نوار آبی برای ایجاد هماهنگی خوبی با نشان تیگو 7 پرو ای پلاس که با رنگ آبی نیز نوشته شده است طراحی شده است. . در نهایت، نگاهی زیبا به این کراس اوور کامپکت SUV هیبریدی بیندازید.

چرخ های این مدل از رینگ های آیرودینامیک 18 اینچی پنج پره تیگو 7 هستند که ضریب درگ را بهبود می بخشد.

دوم خالص

قلبی با دو نیروگاه!

زیر کاپوت Phoenix Tigo 7 Pro Plug-in-Hybrid (e Plus) دو موتور بنزینی و الکتریکی وجود دارد. به عبارتی یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر همراه با یک موتور الکتریکی قدرتمند قلب تپنده این خودرو را تشکیل می دهد.

موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر در هماهنگی با موتور الکتریکی نصب شده در محور جلو می تواند قدرت ترکیبی 326 اسب بخار و حداکثر گشتاور 510 نیوتن متر را برای چرخ های جلو ایجاد کند.

خبر خوب این است که Phoenix Tigo 7 Pro e Plus یا Pro Plug-in-Hybrid موتور دیگر سیستم تزریق سوخت مستقیم GDI ندارد. همین دلیل مهم باعث افزایش دوام قطعات موتور و کاهش مصرف ناشی از حساسیت به سوخت بی کیفیت در کشور ما می شود.

از آنجایی که موتور این خودرو تنها به سیستم توربوشارژر مجهز است، شتاب اولیه ای که ارائه می کند فوق العاده است. در جریان تست رانندگی این خودرو به دلیل معرفی موتور الکتریکی، شتاب اولیه هیجان انگیزی تولید شد.

هیبرید پلاگین تیگو 7 پرو مشابه هیبرید پلاگین تیگو 8 پرو است. با این تفاوت که وزن خالص این خودرو نسبت به برادر بزرگترش سبکتر است که باعث می شود این خودرو 5 کیلومتر بیشتر را به صورت کاملا برقی طی کند.

نکته مهم در مورد Phoenix Tigo 7 Pro Plug-in-Hybrid این است که بسته باتری لیتیوم یونی 19.27 کیلووات ساعتی برای تامین نیروی الکتریکی در نظر گرفته شده است که با اتصال شارژ مستقیم DC می توان آن را از 20 تا 80 در 30 دقیقه شارژ کرد. او درصدی از ظرفیت باتری این خودرو را شارژ کرد. با اتصال شارژر مستقیم AC به برق شهری، باتری های این خودرو به 4 تا 5 ساعت برای شارژ شدن نیاز دارند.

بخوانید:  شرایط فروش کامیون 1924 ایران خودرو دیزل (دی 1402)

بر این اساس، این کراس اوور کامپکت SUV می تواند تا 80 کیلومتر را به صورت کاملا الکتریکی طی کند. همچنین سه حالت رانندگی Eco، Normal و Sport برای این خودرو در نظر گرفته شده و حالت HEV نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این حالت برای فعال کردن دو موتور زیر کاپوت است که بیشترین قدرت و گشتاور را برای شما فراهم می کند.

طراحی داخلی مدرن و با کیفیت

وقتی وارد کابین فونیکس تیگو 7 پرو ای پلاس می شویم، همچنان همان طراحی پرومکس را می بینیم. به عبارت دیگر کنترل پنل Pro e Plus همان کنترل پنل Promax است که جدیدتر و مدرن تر به نظر می رسد.

طراحی دهانه های مستطیلی، داشبورد ساده و ساده و اضافه شدن دو صفحه نمایش، فضای داخلی این خودرو را بسیار زیبا، مدرن و چشم نواز کرده است. اضافه شدن دو نمایشگر 12.3 اینچی در بالای داشبورد، طراحی دهانه های مستطیل شکل و نورپردازی داخلی که به طور پیش فرض به رنگ آبی تنظیم شده است، حسی مدرن و شاداب را برای سرنشینان در پشت فرمان القا می کند.

ناگفته نماند که طراحی پنل دیجیتال سیستم تهویه مطبوع با دو دکمه چرخشی به مدرن بودن این فضا می افزاید. طراحی منحصر به فرد فرمان و اهرم دنده نوع D چری که مشابه محصولات ولوو است، رانندگی با فینیکس تیگو 7 پرو ای پلاس را اسپرت و هیجان انگیز کرده است.

طراحی نور داخلی و سقف پانوراما بزرگ فضای دلپذیر و زیبایی را برای مسافران ایجاد می کند. از طرفی مدل هیبریدی پلاگین فینیکس تیگو 7 پرو نسبت به مدل پرو از سخت افزار مدرن و به روزتری برخوردار است.

از جمله این تجهیزات: انتخاب سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و نرمال، ترمز دستی برقی و تثبیت کننده اتوماتیک، سیستم استاپ استارت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب با سیستم یونیزاسیون. ، صندلی برقی 10 جهته با حافظه برای راننده، سقف پانوراما، سیستم استارت و استارت از سربالایی، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم ایمنی و نشانگر حرکت خودرو و دوربین AVM با نمای 360 درجه، سیستم فرمان صوتی و PEPS، نمایشگر مرکزی به Apple CarPlay، Android Auto و سیستم کمکی رانندگی پیشرفته بسیار هوشمند مجهز شده است.

بخوانید:  پبش‌بینی واردات ۳۵ هزار خودرو

در واقع تغییر مهم دیگری در Phoenix Tigo 7 Pro Plug-in-Hybrid وجود دارد که اضافه شدن یک سیستم دستیار رانندگی پیشرفته است که سطح ایمنی این خودرو را بهبود می بخشد و راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می کند.

ناگفته نماند که عایق فونیکس تیگو 7 پرو ای پلاس در سطح خوبی قرار دارد. این عایق از ورود هرگونه صدا یا لرزش اضافی به داخل کابین جلوگیری می کند. از سوی دیگر کیفیت قطعات در این خودرو ارتقا یافته و برای ارتقای کیفیت و ایمنی سرنشینان از پلاستیک نرم و لطیف در قسمت بالای داشبورد، پنل های جانبی و حتی کنسول مرکزی شناور استفاده شده است.

ویژگی های جدید تیگو 7 پرو ای پلاس

در تیگو 7 پرو ای پلاس، مهندسان فونیکس توانستند ایمنی این خودرو را از طریق سیستم کمکی رانندگی بسیار هوشمند که با عملکرد سیستم کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، خروج از خط سازگار است، در سطح بسیار بالایی قرار دهند. سیستم ها، هشدار نقاط کور، پیشگیری از برخورد و ساختمان بنابراین این سیستم می تواند تا حدودی خطاهای راننده را کاهش دهد. این باعث می شود ایمنی این خودرو در سطح بالایی قرار گیرد.

این خودرو در محور جلو به شاسی مک فرسون با لایه های بهبود یافته و لاستیک های 225/60 با رینگ های آلومینیومی 18 اینچی مجهز شده است. اکسل عقب نیز دارای ساختار چند پیوندی است که سواری با لاستیک‌های 225/60 و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی را با کیفیت بالا در اختیار سواران قرار می‌دهد.

در جریان تست درایو فینیکس تیگو 7 پرو ای پلاس در پیست مسابقه جزیره، این خودرو در سرعت های مختلف (از 85 تا 145 کیلومتر بر ساعت) تست شد و در تمام این محدوده های سرعت، نرم و باکیفیت بود. سوار شدن استفاده از بسته های باتری در کف این خودرو و توزیع بهتر وزن بین محورهای جلو و عقب باعث اطمینان بیشتر این خودرو در هندلینگ شده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248273/%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AF