راهنمای جامع تعویض و تعمیر رادیاتور پراید

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت سایت بی درایو.

3- بعد از پیدا کردن دسترسی به بخاری خودرو که در زیر داشبورد قرار دارد، باید همه پیچهایی که به بخاری وصل شده است را باز کنید. 7- بعد از بلند کردن قاب شما به رادیاتور بخاری دسترسی پیدا میکنید و میتوانید تعویض رادیاتور پراید را انجام دهید. باز کردن درب رادیات اگرچه امری ساده به نظر میرسد اما اگر نکات ایمنی که در ادامه خواهیم گفت را رعایت نکنید ممکن است آسیب جدی ببینید. در اینفوگرافی زیر میتوانید نمای شماتیک اجزای رادیاتور را ببینید. اگر دما کاهش نیافت موتور را خاموش کنید. 2- بست شلنگ مرتبط بین رادیاتور و ترموستات را باز کنید. 6- چهار پیچ بسته شده روی بخاری را باز کنید و قاب یا صفحه را بلند کنید. در چنین شرایطی یا باید برای تعمیر رادیاتور بخاری پراید اقدام کنید و یا آن را عوض کنید. 3- بست شلنگ زیری رادیاتور را هم باز کنید. خرابی رادیات کولر یکی از عواملی است که میتواند موجب درست کار نکردن کولر شود که در این صورت باید برای تعمیر رادیاتور کولر پراید اقدام کنید. حرارت ایجاد شده توسط موتور و احتراق سوخت باید به گونهای تعدیل شود و این کار از طریق انتقال آب به محیط صورت میگیرد.

ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که چرا رادیاتور پراید خراب میشود و نیاز به تعمیر و تعویض دارد و یا چه زمانی باید این کار انجام شد. کندانسور کولر، گرمای گاز خنک کننده را میگیرد و زمانی که دمای سیال کم شد از طریقه دریچههای رادیاتور کولر آن را خارج میکند. حتما سطح خنک کننده را چک کنید. برای بررسی سطح مایع خنک کننده، وقتی موتور سرد است ایندکسر مخزن را چک کنید. در این صورت در حالتی که موتور در دور آرام کار میکند کمی شکیبایی کنید تا موتور خنک شود و نشانگر دما را چک کنید. در آچاره متخصصین متبحری مشغول به کار هستند که تعمیرات رادیاتور پراید را به صورت تخصصی انجام میدهند. در پشت رادیاتور دو فن مکانیکی و الکتریکی تعبیه شده است که گرمای آب رادیاتور را میگیرد و پس از خنک شدن، آب دوباره در مسیر گردش قرار میگیرد. در صورتی که گرد و خاک و غبار وارد کندانسور و رادیات شوند، دیگر رادیاتور نمیتواند به خوبی عمل خنک کردن را انجام دهد. 4- سه عدد پیچی که روی بخاری بسته شده است را باز کنید و فن را جدا کنید.

بخوانید:  شرایط فروش اقساطی مدیران خودرو ام وی ام بهمن ۱۴۰۱ | bedrive
شما امکان دسترسی به فن خودرو از طریق کاپوت جلوی ماشین را هم دارید. برای تمیز کردن و یا تعمیر فن رادیاتور پراید باید به فن دسترسی پیدا کنید و باز کنید و از ماشین جدا کنید. 1- در گام اول برای تعویض و یا تعمیر رادیاتور بخاری پراید باید اتصال شلنگ بخاری به رادیاتور را از طرفی که به موتور وصل میشود را باز کنید. 8- بعد از اینکه رادیاتور جدید را با رادیاتور قدیمی عوض کردید، تمام مراحل گفته شده را از آخر به اول اجرا کنید. قبل از اینکه بخواهیم مراحل تعویض و یا تعمیر رادیاتور پراید را توضیح دهیم، بهتر است ابتدا با رادیاتور و عملکرد آن آشنا شوید. نکته مهم: یادتان باشد قبل از اینکه تعویض رادیاتور پراید را شروع کنید از سرد بودن کامل ماشین مطمئن شوید. 1- با استفاده از آچار 10 بستهای نگهدارنده رادیاتور را باز کنید. علت تعبیه کردن دو مدل فن برای این است که فن مکانیکی با نیروی ماشین کار میکند و بهمحض خاموش شدن ماشین متوقف میشود، اما فن الکتریکی انرژی خود را از باتری ماشین دریافت میکند و تا زمان خنک شدن کامل سیستم به کار خود ادامه میدهد.

رادیاتور کولر گاز با فشار بالا را تبدیل به مایع با فشار بالا میکند و یک نوع مبدل حرارتی است و در واقع عمل چگالش را انجام میدهد. لذا اول موتور را خاموش کنید و بعد به کمک دستمال درب رادیاتور را (با چرخش خلاف عقربههای ساعت) تنها تا اولین پله باز کنید. در صورتی که بست شلنگ خراب است، حتماً آن را عوض کنید. در مرحله بعد باید پیچهای موتور فن را باز کنید. برای جدا کردن موتور فن از ماشین، تمام خارها و پیچهای فن را به طور کامل باز کنید و فن را خیلی آرام جدا کنید. 5- رادیاتور را به آرامی بیرون بکشید و با استفاده از آچار 10، ۴ عدد پیچ دور فن رادیاتور را باز کنید. آشنایی با نحوه عملکرد رادیاتور میتواند به شما در عیب یابی و تعمیر رادیاتور پراید کمک کنید. در این قسمت به جهت باز و بسته شدن پیچها و طریقه قرارگیری فن خوب دقت کنید. 6- هنگام جا زدن رادیاتور به پایه آن دقت کنید و از گیرس برای جا زدن شلنگ رادیاتور استفاده کنید. اگر سیال خنککننده یا بخارات از رادیاتور برون میآید موتور را خاموش کنید.

بخوانید:  خرید فروش ام وی ام صفر و کارکرده در تهران شیپور | bedrive