سری مختلف plc S7 آموزش0تا100سری مختلفplc S7دوره های آموزش تخصصی پی ال سی

سری مختلف plc S7 آموزش0تا100سری مختلفplc S7دوره های آموزش تخصصی پی ال سی PLC در دو نوع ثابت/ فشرده و ماژولار وجود دارد و از نظر فیزیکی شبیه به معماری یک کامپیوتر است که به مدل‌های Mini، Micro و Nano PLC قیمت پی ال سی تقسیم می‌شود. در صنعت تولید سیمان، از پی ال سی برای مخلوط کردن مواد اولیه در کوره استفاده می شود. توجه داشته باشید که نسبت ترکیبی مواد اولیه در تولید سیمان بسیار مهم و در کیفیت محصول نهایی تاثیر گذار است.

کنترل کننده منطقی برنامه پذیر ((Programmable Logic Controller ) یک کامپیوتر دیجیتال است که برای اتوماسیون فرآیندهای الکترومکانیکی در صنایع مختلف استفاده می شود. PLC های ماژولار با اضافه کردن کارت های DI,DO,AI,AO با توجه به CPU که این سخت افزار داراست میتوان تعداد ورودی و خروجی ها را اضافه کرد. یکی از ویژگی‌های بارز و جدید پی ال سی 1500 توانایی کدنویسی به زبان C است که توسط آن می‌توان پیچیده‌ترین مراحل را توسط PLC پیاده سازی و اجرا نمود، البته این امکان در تمام PLC های S موجود نیست. پی ال سی های زیمنس در پنج دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند که عبارتند از سری S5، S7، TI، safty پی ال سی های quadlog و مینی پی ال سی های logo. دستگاه پی ‌ال‌ سی بیشتر بر اساس تعداد ورودی‌ و خروجی‌هایی که دارد طبقه بندی می‌شود.

این دو ورودی تفاوت بسیار زیادی با هم دارند و نام انگلیسی آن ها Digital input و یا Analog input است. اصطلاح PLC Rack معمولاً برای توصیف گروهی از قطعات سخت افزاری که در هر سیستم ن نصب شده اند استفاده می شود. اگر یک رک فقط ماژول های ورودی و خروجی را نصب کرده باشد (بدون سی پی یو)، رک PLC را رک I/O یا رک ورودی/خروجی از راه دور می نامند (معمولاً دور از رک اصلی PLC قرار دارد). پی ال سی و کامپیوتر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و به همین دلیل بیشتر قطعات این دو دستگاه شبیه به یکدیگر است. مهم ترین اجزای پی ال سی plc عبارت هستند از ماژول ورودی، ماژول خروجی، واحد پردازشگر مرکزی یا ماژول منبع تغذیه که در پی ال سی به صورت کامپکت یا ماژولار نصب می شوند.

بخوانید:  مشخصات ماشین جک قیمت ماشین جک امکانات و تجهیزات خودروی | bedrive

پی ال سی چیست و کاربرد plc در صنعت

اگر برخی از این نام ها (OT، LOI، و GUI) برای شما آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که قبلاً از برخی از آنها استفاده کرده اید. به زبان ساده، HMI ها برای تجسم داده های خاص، برای درک و کنترل آسان تر استفاده می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، سیستم های اسکادا بیشتر در کارخانه ها و سازمان های صنعتی در بخش خصوصی و دولتی استفاده می شود. دلیل استفاده از آنها حفظ کارایی و تسریع در توزیع داده است. این منجر به فرآیند تصمیم‌گیری سریع‌تر و استفاده هوشمندانه‌تر از زمان می‌شود. به لطف قابلیت های همه کاره سیستم های اسکادا، می توان از آنها در فرایندهای ساده و پیچیده استفاده کرد.

  • این عمل مدت زمان از کار افتادن کارخانه که ناشی از خرابی قطعات است را به حداقل می‌رساند.
  • مزیت اصلی سیستم های اسکادا نسبت به HMI این است که اطلاعات را جمع آوری و ثبت می کنند.
  • در گام بعدی تعمیر PLC در صورتی که پردازنده PLC دارای منبع تغذیه AC می باشد، ولتاژ ورودی منبع تغذیه را بررسی کنید، که آیا در محدوده پیشنهاد شده سازنده قرار دارد.
  • برنامه نویسی PLC وظیفه مهمی در طراحی و پیاده‌سازی برنامه کنترلی مورد نیاز شما در محیط صنعتی یا فضای مورد نظر شما است.
  • PLCی که استفاده می کنید باید مطمئن باشد که سازنده آن پایگاه پشتیبانی مشتری بزرگ، قیمت گذاری مناسب و تیم فنی قوی برای پشتیبانی از چالش ها دارد.

پی ال سی‌های SIMATIC S جمع و جور هستند و برای کاربری‌های سبک و متوسط مناسب هستند. با مطالعه دقیق جداول بالا انتخاب بسیار بهتر و راحت‌تری در موقع خرید پی ال سی های زیمنس s خواهید داشت. اساسی ترین مفهوم در مورد یادگیری این است که “اگر می خواهید درک عمیقی از هر سیستمی داشته باشید، باید به جزئیات آن بپردازید”. اگر شما یک مهندس اتوماسیون صنعتی واقعی هستید، اطلاعات اولیه و ساده در مورد آموزش PLC زیمنس برای شما کافی نخواهد بود. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

بخوانید:  صفحه اصلی شرکت کرمان موتور بزرگترین خودروساز خصوصی کشور | bedrive

این برنامه می‌تواند در منطق لدر باشد و یا با هر زبان برنامه‌نویسی دیگر که مبتنی بر PLC است، باشد. و اینجاست که نقش کنترل کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی مشهود و پررنگ می‌شود. تنها راهی که شاید بتوانید به این هدف دست پیدا کنید این است که سیم‌کشی مدار خود را تا جایی زیاد و پیچیده‌تر کنید که بتوانید به این تاخیر مد نظر دست پیدا کنید.

پردازنده‌ی PLC به عنوان یک تجهیز الکترونیکی توان مورد نیاز خود را از منبع تغذیه دریافت می‌کند. منبع تغذیه وظیفه‌ی کاهش نوسانات و کاهش سطح نویز دریافتی را نیز به عهده دارد. اگر با اتوماسیون صنعتی آشنا باشید، قطعا می دانید، مغز متفکر 90% سیستم های اتوماسیون صنعتی PLC ها هستند. در این نوع پی ال سی ها، بر اساس معماری ای که یک PLC دارد، طبقه بنده می شوند. با مشاهده چرخه اسکن نرم افزاری میتوان نحوه کارکرد PLC را درک نمود.

پی ال سی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

به این ترتیب استانداردهایی را دیدیم که قبل از انتخاب PLC باید رعایت شود. مانند سیستم watchdogs که اگر زمان اسکن، برنامه کوچکترین تغییری داشته باشد سیستم هشدار فعال شده و مانع از آسیب پی ال سی و سایر تجهیزات می‌شود. تبلت یک رابط کاربری گرافیکی است که به شما امکان کنترل فرآیندهای مختلف را می دهد. اگر از طریق بلوتوث به تلویزیون خود متصل هستید، می توانید از HMI (تبلت یا گوشی هوشمند) برای کنترل آن استفاده کنید.