سیاست برق رسانی بایدن را با روند سودآور دیترویت مقایسه کنید

کاخ سفید می تواند مقررات پیشنهادی EPA را در ماه مارس تصویب کند که به کاهش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای نیاز دارد. پیشنهاد دولت ایالات متحده خواستار افزایش سهم بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده تا سال 2032 از کمتر از 8 درصد در سال 2023 به 67 درصد است. جنرال موتورز، فورد و استلانتیس هشدار داده اند که آنها نمی توانند ناوگان کامیون های سنگین خود را به سرعت در ایالات متحده فعال کنند. بر اساس تحلیل رویترز. برای خودروسازان.

حمایت کارگری از عملکرد بایدن

اتحادیه کارگران خودرو، که نماینده حدود 146000 کارگر در دیترویت است، از انتخاب مجدد بایدن حمایت کرد. اما این اتحادیه به دولت گفته است که فشار آن برای خودروهای برقی مشاغل را به خطر می اندازد.

خودروسازان همچنان به دنبال دستیابی به رشد 50 درصدی در فروش خودروهای الکتریکی تا سال 2030 هستند، اما گروه‌هایی که نمایندگی‌های خودرو را اداره می‌کنند، از اهداف بلندپروازانه در این بخش انتقاد کرده و دلیل آن را کاهش فروش خودروهای الکتریکی عنوان کردند.

اتحاد برای نوآوری خودرو، که نماینده دیترویت و دیگر خودروسازان بزرگ است، گفت: این پیشنهادات می‌تواند خودروسازان آمریکایی را به دلیل ناتوانی در دستیابی به اهداف کاهش انتشار کربن در معرض جریمه‌هایی تا سقف 14 میلیارد دلار قرار دهد.

در نظرات پیشنهاد شده توسط آن مجمع، تسلا از قوانینی حمایت کرد که تعداد خودروهای الکتریکی را تا سال 2032 به 69 درصد و تا سال 2035 به 100 درصد ظرفیت بازار افزایش می‌دهد. طبق سوابق کاخ سفید، مقامات دولت بایدن، نمایندگان صنعت و گروه‌های زیست محیطی در این ماه ملاقات کردند. .

بخوانید:  طرح پیش فروش خودرو جدید اطلس شرکت سایپا

قوانین بعدی

قانون قریب الوقوع پیامدهایی برای کمپین انتخاب مجدد بایدن دارد. میشیگان، محل زندگی هزاران عضو اتحادیه که در دیترویت پیکاپ‌ها و خودروهای شاسی بلند می‌سازند، یک ایالت کلیدی در رقابت برای کاخ سفید است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، سرکوب خودروهای برقی را به عنوان استراتژی کلیدی کمپین انتخاباتی خود معرفی کرد.

فورد، جنرال موتورز و استلانتیس نظرات مکتوب خود را به آژانس ارائه کردند و از دولت خواستند تا تعارضات بالقوه پرهزینه بین مقررات همپوشانی که توسط وزارت حمل و نقل، وزارت انرژی و ایالت کالیفرنیا اداره و کنترل می شود را کاهش دهد.

جنرال موتورز گفت این درگیری ها می تواند “هزینه های اضافی را بر خودروسازان تحمیل کند، بر مشاغل، سرمایه گذاری ها و در نهایت موفقیت انتقال به خودروهای الکتریکی تاثیر بگذارد.”

جنرال موتورز در اظهارات عمومی خود خاطرنشان کرد که قوانین جدید آلایندگی باید افزایش آهسته‌تری در فروش خودروهای الکتریکی به سمت هدف 2032 ایجاد کند.

Stellantis در نظرات کتبی به آژانس از بی توجهی کامل بازار به مزایای فناوری خودروهای الکتریکی هیبریدی انتقاد کرد. این خودروساز قصد دارد یک پیکاپ هیبریدی Ram تولید کند و در حال حاضر مدل های هیبریدی جیپ و کرایسلر را به فروش می رساند.

این شرکت روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «در محیط مصرف‌کننده‌ای که به شدت طرفدار وانت‌های سبک است، Stellantis فناوری هیبریدی را ارائه می‌کند؛ تصمیمی که در ایالات متحده طنین‌انداز شده است».

جنگ قیمت خودروهای الکتریکی که سال گذشته توسط تسلا راه اندازی شد، نگرانی هایی را در دیترویت ایجاد کرد. کارلوس تاوارس، مدیرعامل Aslantis در ماه فوریه به خبرنگاران گفت: “شما یک حمام خون خواهید دید.” زیرا خودروسازان قدیمی سعی در جذب هزینه های بالای سرمایه گذاری و تولید خودروهای برقی دارند.

بخوانید:  آیا اکستریم VX پرچمدار فصل جدید خودروهای لوکس در بازار ایران خواهد بود؟

یک شکاف پشت سر

سهم بازار خودروهای الکتریکی در ایالات متحده بسیار کمتر از اروپا، به ویژه چین است. 29.9 درصد از خودروهای فروخته شده در ژانویه، خودروهای برقی یا هیبریدی بودند.

تسلا بر فروش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده تسلط دارد و خودروسازان دیترویت را بسیار پشت سر گذاشته و خودروهای برقی تنها 4 درصد از کل فروش فورد و 3 درصد از تحویل های جنرال موتورز را تشکیل می دهند.

تا پایان سال 2024، Stellanites قصد دارد هشت وسیله نقلیه الکتریکی با باتری شامل یک پیکاپ تمام الکتریکی Ram و دو خودروی الکتریکی جیپ را در ایالات متحده عرضه کند.

مشکلی که برندهای دیترویت در پایبندی به محدودیت های آلایندگی پیشنهادی بایدن با آن مواجه هستند، اتکای شدید آنها به خودروهای بزرگتر و کم کارآمدترشان است. این بدان معناست که پیکاپ ها، شاسی بلندهای متوسط ​​و فول سایز به کامیون هایی با شاسی مستقل متکی هستند.

تحلیل رویترز از فروش سال 2023 آن بر اساس مدل های از پیش تعیین شده نشان می دهد که چنین خودروهایی 46 درصد از فروش جنرال موتورز و 59 درصد از فروش فورد را تشکیل می دهند.

البته این اعداد شامل SUV های کوچک خودروسازان نمی شود. برندهای Ram و Jeep به طور انحصاری پیکاپ و شاسی بلند می فروشند و 77 درصد از فروش Stellants در ایالات متحده را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248186/%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%AF%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AA