صنعت موتورسیکلت را نمی توان با واردات موتورسیکلت چینی توسعه داد

در ادامه حبیب الله محمودان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات یدکی موتورسیکلت کشور به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

دلیل کم بودن تقاضا برای این خودرو چیست؟

با توجه به کاهش تقاضا برای موتورسیکلت در فصل زمستان می توان این کاهش تقاضا را فصلی دانست اما با آغاز اسفندماه به تدریج شاهد رشد تقاضا در بازار موتورسیکلت خواهیم بود. ایجاد آرامش در بازار خودرو و موتورسیکلت با شرایط اقتصادی کشور سازگاری ندارد، در شرایطی که کشور در مرز اقتصاد جنگی قرار دارد، نمی توان انتظار داشت که بازارهای مالی در شرایط مطلوبی قرار گیرند.

آیا مشکلات ارزی امسال موتورسیکلت سازان گریبان قطعه سازان را هم گرفته است؟

با توجه به محدودیت منابع ارزی کشور، اولویت با کالاهای ضروری مانند دارو و مواد غذایی برای تخصیص ارز باشد. از منظر کلان، اختصاص ارز ترجیحی برای کالاهای غیر استراتژیک مانند موتورسیکلت برای ایجاد تنوع، بازاریابی کاذب و ارائه صنایع دستی چینی صحیح نیست. خوشبختانه در زمینه ساخت قطعات یدکی موتورسیکلت پتانسیل بسیار خوبی در داخل وجود دارد و فقط قطعاتی مانند موتور که ساخت داخل آنها به صرفه نیست باید وارد شود.

چه راهکاری را به مدیران کارخانه های فعال در این زمینه پیشنهاد می کنید؟

کارخانجات موتورسیکلت سازی باید بر تولید موتورسیکلت هایی متمرکز شوند که نقش موثری در چرخه اقتصادی کشور داشته باشند. متاسفانه به جای بهره برداری از ظرفیت داخلی و افزایش سهم تولید داخلی با مونتاژ یا واردات جدیدترین تولیدات چینی، سلیقه مشتریان را به سمت خرید موتورسیکلت های لوکس تغییر داده ایم، در حالی که واردات موتورسیکلت های پیشرفته چینی کمکی به صنعت کشور نمی کند. توسعه.

بخوانید:  "راه حل واقع بینانه" حمایت از مصرف کننده است

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248270/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA