عدم تاثیر قیمت‌های شورای رقابت بر بازار خودرو

طی روزهای گذشته شاهد کاهش سه تا پنج‌میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و ۱۰ تا ۱۵میلیون تومانی خودروهای مونتاژی بودیم. بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می‌برد، با این حال انتظار ورود خودروهای خارجی سبب کاهش شدید قیمت این دسته از خودروها تا ۲میلیارد تومان شده، البته همچون چندماه گذشته رکود کامل بر بازار حاکم است و به‌جز افرادی که تقاضای واقعی برای خودرو داشته یا قصد تبدیل‌به احسن کردن آن را دارند، مشتری به بازار مراجعه نمی‌کند. وضعیت بازار خودرو طی ۲۵روز گذشته متعادل بود. شاید در برخی روزها به دلایلی شاهد افزایش یا کاهش جزئی قیمت‌ها باشیم، اما در مجموع بازار آرام است.

درحال‌حاضر بازار به کدام سمت حرکت می‌کند؟

در این زمینه هرچند بهای خودروهای مونتاژی بیش‌از ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد اما این قیمت‌ها تاکنون تاثیری بر بازار خودرو نداشته‌اند. در همین زمینه سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت به بیان نظرات خود پرداخت.

طی روزهای اخیر قیمت محصولات تا چه اندازه کاهش یافته است؟

بازار تشنه ورود خودروهای جدید وارداتی است. امروز قانونگذار؛ واردات خودرو را مصوب کرده و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آن را بلامانع دانسته است؛ بر این اساس انتظار می‌رود آیین‌نامه و ضوابط نحوه واردات هرچه سریع‌تر تهیه و تدوین شود. از زمانی که بحث واردات خودرو در کشور داغ شده و شاهد اخبار مثبت سیاسی هستیم، قیمت‌ها در سراشیبی قرار گرفته‌اند، به‌طوری که خودروهای۱۰میلیاردی حدود ۲میلیارد تومان و خودروهای تا پنج‌میلیارد تومان، به میزان یک‌میلیارد تومان افت قیمت را تجربه کرده‌اند. همچنین در این مدت، خودروهایی بازه‌قیمتی چهارمیلیاردی، حدود یک‌میلیارد تومان؛ خودروهای سه میلیارد تومانی، حدود ۷۰۰ میلیون تومان و خودروهایی در محدوده ۲ میلیارد تومان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون کاهش قیمت داشته‌اند.

بخوانید:  شرایط ثبت نام KMC K7 شرکت کرمان موتور

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245155/%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88