محصول جدید BYD با هدف شکست دادن رقبا به بازار عرضه شد

نمونه بارز آن را می توان در سی گل بی وای دی دید که با قیمتی کمتر از 10000 دلار، مطمئنا باعث نگرانی آمریکایی ها خواهد شد. خودروی مورد بحث که با نام مینی لامبورگینی نیز شناخته می شود، در آمریکا عرضه نخواهد شد. اما خودروسازان آمریکایی نیز به آن علاقه مند هستند. CGL Honor Edition از باتری های خود BYD استفاده می کند و می توان آن را با باتری های 30 و 38.8 کیلووات ساعتی سفارش داد.

اولین باتری برد تا 305 کیلومتر را فراهم می کند. در حالی که مدل های مجهز به باتری بزرگتر با یک بار شارژ مسافت 405 کیلومتری را طی می کنند. همچنین حدود نیم ساعت طول می کشد تا باتری از 30 تا 80 درصد شارژ شود.

با پیروی از روند روز تأثیر بگذارید

کابین BYDC Gol Honor Edition چندان ارزان به نظر نمی رسد و صفحه نمایش چرخشی 10.1 اینچی برجسته آن است.

از طریق شبکه هوشمند D-Link، مشتریان می توانند با ماشین تعامل داشته باشند و بازی های ویدیویی انجام دهند. طبق گزارش رسانه های چینی، این مرغ دریایی با نام مینی لامبورگینی شناخته می شود. زیرا مدیر طراحی آن ولفگانگ ایگر است که قبلا در لامبورگینی کار می کرد.

سودآوری بالا با قیمت پایین

اما شاید مهم ترین موضوع در این زمینه مربوط به سودآوری سی گل باشد که نگرانی های زیادی را در بین رقبا ایجاد کرده است. تری ویچوفسکی، مدیر عامل سابق جنرال موتورز و رئیس فعلی Cresoft Global، می گوید که BYDC Gol جدید می تواند به عنوان زنگ خطری برای صنعت خودرو عمل کند.

بخوانید:  افزایش قیمت خودرو بیشتر از افزایش نرخ ارز بوده است

او خودروی برقی ارزان قیمت چین را یک رویداد بزرگ می داند و می گوید خودروسازان آمریکایی باید برای رقابت با آن آماده باشند. Cresoft، یک شرکت مشاوره مهندسی، تمام بخش های دیجیتال و فیزیکی SeaGol را بررسی کرد تا ببیند مشتریان چگونه می توانند کارایی آن را بهبود بخشند.

این شرکت پس از بررسی محصول مورد نظر متوجه شد که Sigol طراحی ساده و موثری دارد. با این حال، Cresoft به کیفیت و قابلیت اطمینان فراتر از انتظار دست یافته است.

ویچوفسکی گفت: «آنها کار خود را به خوبی انجام دادند. سی گل با قیمت کمتر از 10000 دلار بر بازار حکمرانی می کند.
چشم اندازی که می تواند برای آمریکایی ها خطرناک باشد

اگرچه برند مورد بحث هیچ برنامه ای برای ورود به بازار خودروهای سواری آمریکا ندارد، اما اگر سیگل در این کشور حضور داشت، احتمالا ده ها هزار دلار ارزان تر از میانگین قیمت یک خودروی برقی صفر کیلومتر بود. در آمریکای جنوبی دوچرخه برقی با نام مینی دلفین به فروش می رسد و در برزیل قیمت پایه آن به حدود 20 هزار دلار می رسد. در این میان خودروسازان آمریکایی نیز خود را برای چنین رقیبی آماده می کنند.

مارین گاجا، مدیر عامل فورد مدل E در مصاحبه ای گفت: آنچه در طول سال ها شاهد آن بوده ایم، ورود خودروسازان دیگر به بازارهای بین المللی است که بسیار مهم است.

فورد با تغییر برنامه های خود، روی محصولات الکتریکی کوچکتر و ارزان تر، از جمله وانت و شاسی بلندهای جمع و جور تمرکز خواهد کرد. به گفته منابع ناشناس، اولین خودروی برقی این برند با استراتژی جدید در سال 2026 با قیمتی در حدود 25 هزار دلار به بازار عرضه می شود.

بخوانید:  آغاز طرح پیش فروش نوروزی محصولات سایپا + جزئیات

جنرال موتورز همچنین به دنبال معرفی نسل بعدی شورلت بولت EV مجهز به پلتفرم Ultium است. یکی از مدیران جنرال موتورز می گوید که بولت الکتریکی جدید با استفاده از باتری های LFP و معماری Ultium میلیاردها دلار صرفه جویی کرده است. فورد همچنین می خواهد از همین نوع باتری در خودروهای آینده خود برای کاهش هزینه ها استفاده کند.

تقابلی که فقط به تسلا آسیب نمی رساند

باید بگویم که خودروسازان آمریکایی در حال حاضر سهم بازار را از دست داده اند. سه برند بزرگ این کشور، فورد، جنرال موتورز و کرایسلر، شاهد کاهش سهم بازار خود از 75 درصد در سال 1984 به حدود 40 درصد در سال قبل از آن بودند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، ماه گذشته در کنفرانس Wolf Research هشدار داد که اگر خودروسازان نتوانند با برندهای چینی مانند BYD رقابت کنند، 20 تا 30 درصد از درآمد خود را از دست خواهند داد. فارلی همچنین از سدان الکتریکی جدید تمجید کرد و به کل صنعت خودرو هشدار داد.

مدیرعامل فورد خاطرنشان کرد: به‌عنوان مدیرعامل شرکتی که در رقابت با برندهای ژاپنی و کره‌ای مشکل داشته است، می‌گویم باید این مشکل (ظهور برندهای چینی) را حل کنیم.

مدیر توسعه پلتفرم برقی ارزان قیمت فورد، آلن کلارک است که قبلاً مهندس ارشد توسعه تسلا مدل Y بود. ظاهراً در بحبوحه برنامه های خود برای تولید خودروهای الکتریکی کوچک، فورد برنامه های خود برای تولید سه خودروی بزرگ را لغو کرده است. ردیف SUV الکتریکی.

فارلی می گوید که تولید خودروهای الکتریکی بزرگ مانند F-150 Lightning بسیار گران است. اما BYD جنگی حیاتی علیه خودروهای بنزینی به راه انداخته و برای این منظور یک سری محصولات الکتریکی ارزان قیمت تولید کرده است.

بخوانید:  نیاز جاده ها به واردات 2 هزار اتوبوس جدید

BYD نسبت به رقبای خود مزیت بزرگی دارد. زیرا تقریباً تمام قطعات اصلی خودروهای خود را تولید می کند. به عنوان مثال، به جز شیشه و لاستیک، تمام قطعات دلفین توسط BYD ساخته شده است. طبق گزارش ها، پلت فرم الکتریکی نسل بعدی این خودروساز در هزینه های بیشتری صرفه جویی خواهد کرد و این به معنای فشار بیشتر بر خودروسازان آمریکایی است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248641/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D9%82%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA